טילים איראנים, אילוסטרציה. צילום: ויקיפדיה

ארה"ב תפסה חלקי טילים מתקדמים שנשלחו מאיראן למורדים בתימן

לפי הגורמים רשמיים בארה"ב, ספינה של חיל הים האמריקני ביצעה פעולות ימיות שגרתיות, כשלפתע אנשיה הבחינו בסירת עץ קטנה לא מזוהה - עליה מצאו את ה"משלוח המשמעותי" של הטילים. עוד נמסר שזו הפעם הראשונה שטילים מסוג זה עושים את דרכם לתימן

ספינת קרב של חיל הים האמריקני תפסה "משלוח משמעותי" של חלקי טילים איראניים שהיו מיועדים למורדים החות'ים בתימן – כך אמרו הערב (רביעי) גורמים אמריקניים שצוטטו בסוכנות הידיעות AP. לדברי הגורמים, זו הפעם הראשונה שרכיבי טילים מתוחכמים כאלה נתפסים בדרך למלחמה בתימן. האמריקנים אומרים שהאירוע הוא דוגמה להברחה הבלתי חוקית המתמשכת של כלי נשק למורדים החות'ים.

חלקי הטילים נתפסו על ידי צוותים של חיל הים ומשמר החופים של ארצות הברית שפשטו על גבי ספינה קטנה בדרום הים הערבי שבאוקיינוס ההודי, והנשק מקושר לאיראן. לפי הגורמים, המשחתת האמריקנית פורסט שרמן הייתה במשימה שגרתית כשהמלחים הבחינו בסירת עץ קטנה שאינה נושאת דגל של שום מדינה. אנשי חיל הים ומשמר החופים עצרו, עלו על הסירה כדי לבדוק את המטען שלה – ומצאו את הנשק.

חלקי הטילים נקשרו לאיראן והועברו לספינת חיל הים האמריקני לטובת בדיקתם, בעוד שהימאים שהשיטו את הסירה שנתפסה הועברו לחקירת משמר החופים התימני. בעבר כבר נתפסו אמצעי לחימה קטנים ופחות מתוחכמים שנשלחו מאיראן לתימן, אך הפעם האמל"ח שנתפס הוגדר כמתוחכם ביותר. הגורמים לא סיפקו את המספר המדויק של הטילים או של חלקי הטילים שנתפסו, אך הגדירו את השלל כ"מטמון משמעותי".

הברחת אמצעי הלחימה לתימן היא הפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. פרסום הידיעה התרחש במקביל לפגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בליסבון. השניים דנו באיום האזורי מצד אירן וכן בהתמודדות עמה – בין היתר בעזרת הפעלת לחץ נגד המשטר. "איראן עדיין מנסה לתקוף אותנו משלל מקומות באזור, ואנחנו עוסקים כל העת בהתמודדות עם התוקפנות הזו", אמר נתניהו לפומפאו.

בחודש שעבר הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי איראן מציבה טילים ארוכי טווח בתימן, שעלולים להיות תבעלי טווח פגיעה בישראל. נתניהו אמר כי: "אנחנו נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד ישראל. איראן מתכננת התקפות נוספות. אני יכול לאשר את זה. אנחנו גם ממשיכים בתוכניות שלנו לסכל את התוקפנות הזאת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פוטושופ לא מקצועי, החיילים לא עומדים על המשאית ואין להם צל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו