המחבל

טרור בארה"ב: 3 הרוגים בירי בבסיס צבאי בפלורידה; המחבל: חייל סעודי

שלושה בני אדם נהרגו ועוד 11 נפצעו בפיגוע ירי בבסיס של חיל הים האמריקני בפנסקולה שבפלורידה. המחבל: קצין בחיל האוויר הסעודי שהגיע לאימונים פתח באש על הנוכחים בבסיס. שעות לפני האירוע כתב: "ארה"ב הפכה לאומה של רשע"

שלושה בני אדם נהרגו אתמול (שישי) ושבעה אחרים נפצעו בפיגוע ירי בבסיס חיל הים האמריקאי בפנסקולה שבפלורידה. שני סגני השריף המקומי נפצעו באירוע, ואחד מהם אף הצליח לחסל את היורה למרות פציעתו. נכון לשעה זו לא ידוע האם הנרצחים הם חיילים או אזרחים אשר שהו בבסיס. המחבל הוא חניך בהכשרת הטיס של חיל האוויר הסעודי, שהגיע להכשרה וללימודים בארצות הברית.

לאחר בדיקה התגלה כי היורה, מוחמד אל-שמרני, פרסם הודעות שתנה נגד ארצות הברית ברשתות החברתיות. "אני נגד הרשע, ואמריקה כולה הפכה לאומה של רשע", כתב אל-שמרני בחשבון הטוויטר שכבר פרסם בעבר גינויים כלפי מדיניות התמיכה של ארה"ב בישראל וכן ציטוטים מדבריו של מנהיג אלקעידה – ונחסם בעקבות האירועים האחרונים. "אני לא נגדכם רק בגלל שאתם אמריקניים, אני לא שונא אתכם בגלל החירויות שלכם. אני שונא אתכם כי כל יום אתם תומכים, מממנים ומבצעים פשעים לא רק נגד המוסלמים – אלא נגד האנושות כולה".

שמונה בני אדם שנפגעו באירוע פונו לבתי חולים סמוכים לאזור. בבסיס השוכן בעיר פנסקולה שבצפון מערב פלורידה, משרתים כ-16,000 חיילים ועוד עשרות אזרחים עובדי צבא. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם מלך סעודיה, שהביע את תנחומיו למשפחות הקורבנות. המלך הבהיר כי היורה לא מייצג בשום צורה את העם הסעודי. מושל פלורידה אמר אחרי הירי: "סעודיה צריכה לפעול עבור קורבנות הירי".

נשיא ארה"ב דולנד טראמפ צייץ לאחר האירוע: "קיבלתי תדריך מלא על הירי הטראגי, ושוחחתי עם המושל רון דה סנטיס. מחשבותיי ותפילותיי עם הקורבנות ומשפחותיהם. אנו ממשיכים לעקוב אחר האירוע, החקירה נמשכת. מלך סעודיה, סלמאן, הביע בפני את תנחומיו". לדברי טראמפ, המלך כינה את האירוע "ברברי" וציין כי העם הסעודי אוהב את העם האמריקני.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ישמעאל פרא אדם ידו בכל ויד כל בו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו