Hadas Parush/Flash90

דיווח: בליכוד הסכימו לוותר על החסינות, אך 'כחול לבן' הביעה נכונות למו"מ בלבד

בכירים בליכוד פנו לאנשי כחול לבן והציעו שנתניהו יודיע שהוא מוותר על החסינות, כפי שגנץ דרש, והם יסכימו שנתניהו יהיה ראשון ברוטציה למשך חצי שנה. בכחול לבן השיבו שוויתור על החסינות מצידו של נתניהו, יאפשר רק חזרה לשולחן המו"מ

בכירים בליכוד בדקו מול כחול לבן אם הודעה פומבית של נתניהו שהוא מוותר על החסינות תוביל לכך שגנץ יסכים שנתניהו יהיה ראשון ברוטציה לחצי שנה – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח של זאב קם, אותם הבכירים טענו שהצעתם נענתה בשלילה. בכחול לבן הכחישו שפנו אליהם, אך ציינו שזו אכן עמדתם – הדבר לא יביא לוויתור ברוטציה אלא רק חידוש המשא ומתן בין הצדדים.

כזכור, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר אתמול כי אופציית האחדות עדיין על הפרק: "נתניהו, אני חוזר היום על מה שאמרתי לך ולנציגיך מהיום הראשון של המשא ומתן, אם תוותר על חסינות אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח. אני קורא לך לעשות זאת עוד היום, כדי שנוכל לקיים משא ומתן ישיר, בלי בלוק החסינות, על הקמת ממשלת אחדות. נמצא את הדרך. נחסוך מעם ישראל בחירות".

לדברי גנץ, "עשרות שעות ישבנו בחדרי המשא ומתן. נתניהו נשאר עם אותה המנטרה – בלוק החסינות, דרישה להיות ראשון, וגם וטו מוחלט על התקדמות בקווי יסוד. אפס זמן על מהות, תילי תילים של מילים על מבנים מורכבים של חסינות ונבצרות". עוד הוסיף, "למרות זאת, גם היום עוד לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה. נתניהו צריך להעמיד את ישראל לפני נתניהו. לעשות מעשה".

ראש הממשלה בנימיו נתניהו הגיב וכתב בטוויטר, "גנץ ולפיד, די עם התרגילים השקופים שנועדו להסיט את תשומת הלב מכך שאתם מסרבים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה שתכונן ברית הגנה עם ארה״ב ותספח חלקים נרחבים של יהודה ושומרון. כיוון שלפיד וגנץ מתמידים בסירובם ועוסקים רק בספינים חלולים, נותרה רק אפשרות אחת למנוע בחירות מיותרות: אני קורא לאביגדור ליברמן להיכנס למו״מ מואץ ב-48 השעות שנותרו כדי להקים ממשלת לאומית חזקה לישראל".

בהמשך פרסם סרטון בו שב וקורא לראשי 'כחול לבן' להקים ממשלת אחדות וכן פונה ליו"ר ישראל ביתנו: "אני קורא להם להתעשת, אפשר לעשות מאמץ אחרון, ואני חושב שגם אביגדור ליברמן צריך לעשות מאמץ אחרון – צריך למנוע את הבחירות המיותרות האלה ולהקים ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל".

בסרטון שפרסם נתניהו אמר כי, "עברו 84 יום מאז הבחירות. בכל הזמן הזה בני גנץ ויאיר לפיד סירבו לכל הצעה שהצענו, הצעות נדיבות ומרחיקות לכת. הם סירבו לכל הצעה להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. עכשיו, כשנותרו רק יומיים, 48 שעות עד שפג הזמן, הם מעמידים תנאים לעצם קיום השיחות".

בדבריו לא התייחס להצעה של יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ להוגיע כי לא יבקש חסינות: "זה ברור לצערי שהם לא רוצים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, ממשלה שיש לה הזדמנות היסטורית להשיג הסכם הגנה עם ארה״ב ולהחיל את הריבונות הישראלית על חלקים נרחבים מיהודה ושומרון – זה מה שהם מסרבים לו וזה מה שהם מנסים להסתיר מעיני הציבור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו