"המחזות בתחנות האוטובוס בבית שמש – מחפירים ומזכירים מדינות עולם שלישי"

ח"כ הרב אורי מקלב בפגישה עם ועד הפעולה: "משרד התחבורה חייב להתעשת ולספק פתרון באופן מיידי" במקביל נועדו אמש חברי הועד עם שר התחבורה וראש העיר בית שמש

מאבק התחבורה בבית שמש: חברי ועד הפעולה נועדו ביום ראשון בכנסת עם חבר הכנסת הרב אורי מקלב בלשכתו בכנסת. חברי ועד הפעולה הציגו במהלך הפגישה את המצוקה הקשה כפי שזו באה לידי ביטוי במספרים ונתונים המוכיחים כי העיר בית שמש מפגרת משמעותית מאחורי כל הערים החרדיות האחרות בהיקף התחבורה, זמינותה והתאמתה.

ח"כ הרב מקלב שמע בקשב את הדברים וציין כי על שולחנו נערמו לאורך השנים האחרונות מאות ואלפי פניות בנושא. "המצב מזעזע לפי כל קנה מידה. זה שהמצוקה טרם נפתרה זה אות קלון לכל מי שאחראים לכך".

לדברי הרב מקלב, "המחזות בתחנות האוטובוס בבית שמש – מבישים, מחפירים ומזכירים מדינות עולם שלישי…משפחות שלמות על עוללן וטפן ממתינות שעות ארוכות לאוטובוסים שמגיעים עמוסים עד אפס מקום והרבה מאוד פעמים לא מגיעים ליעד שדרוש באמת".

"בנוסף למחסור באוטובוסים, עולה מהתלונות שגם הלו"ז והפיזור של הנסיעות אינם מותאמים כלל. זה מצב אבסורדי שאסור לו להימשך".

הרב מקלב הוסיף: "התפקיד שלנו עכשיו זה לא לחפש אשמים אלא לחתור לפתרונות. אני קורא לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ ואנשי משרדו לעשות הכל על מנת לספק פתרון מיידי לתושבים. הם סבלו מספיק וזה לא הוגן להתיש אותם עם ענייני בירוקרטיה ומכרזים. כרגע המצב הוא שנדרשת תוספת של מאות נסיעות מידי יום – אז יש לדאוג שזה יקרה כבר מחר בבוקר בלי עיכובים".

בסיום הפגישה הבטיח הרב מקלב להמשיך לעקוב אחרי המצב ולפעול מול הגורמים הרלוונטיים.

בתוך כך, חברי הועד השתתפו אמש בפגישה מיוחדת שנערכה במשרד התחבורה בהשתתפות ראש העיר בית שמש, שר התחבורה והגורמים המקצועיים הרלוונטיים. בשיחה שררה תמימות דעים בין כל הנוכחים בדבר הצורך להביא פתרון מיידי למצב.

במקביל הודיע השר סמוטריץ כי "אנחנו פועלים מול משרד האוצר על תקציב לתוספות שירות לבית שמש עד לשחרור המכרזים התקועים".

בועד הפעולה מברכים על כך אולם מדגישים: "ההצהרות הן בכיוון הנכון, אך הציפיה שלנו היא לראות את הדברים משתנים בשטח. צריך לזכור שכל עוד זה לא קורה – עשרות אלפי תושבים סובלים".

נזכיר, כי בחברת אגד הצהירו שביכולתם לתגבר באופן מיידי את הקווים הבינעירוניים ולספק מענה הולם לתושבים, מה שפותר את הבעיה המשפטית שנטענה עד כה.

באשר לקווים העירוניים, גורמים בכירים במשרד התחבורה מאשימים את עיריית בית שמש באחריות למצב הקיים. לטענתם, המשרד מעונין לתגבר את הקווים באופן מיידי אך הדבר נבצר ממנו בשל היעדר התאמה טכנית של התשתיות בשכונות החדשות שנבנו בעיר. לטענת הגורמים, ברגע שהתשתיות יאפשרו כניסה חלקה של אוטובוסים, הרי שתושבי השכונות הללו יוכל להנות מתחבורה ציבורית יעילה וזמינה.

בועד הפעולה דוחים את הטענות בתוקף ואומרים: "ראשית, גם במצב תשתיתי גרוע יש דרכים לספק מענה מיידי לטובת התושבים. שנית, גם אם ההסבר מתקבל על הדעת, הוא אינו רלוונטי לקווים הבינעירוניים. אם יש כסף – מדוע לא ניתן להכפיל את כמות הנסיעות לירושלים וליתר הערים החרדיות כבר בטווח המיידי? ששם הקטסטרופה בשיאה".

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו