Nati Shohat /Flash90

סוף למחסור בחמאה? התקדמות בניסיונות לייבא חמאה ללא הגבלה

יו"ר ועדת המכסות בוועדת הכלכלה שלח מכתב מיוחד למשרד האוצר, בבקשה לפתוח את שוק החמאה לייבוא חופשי וללא הגבלה. המטרה הוא לאפשר לייבא חמאה באופן חופשי ללא הגבלה מה שיפתור את המחסור החמור של חמאה בשוק

יו"ר ועדת המכסות בוועדת הכלכלה שלח היום (רביעי) מכתב מיוחד למשרד האוצר, בבקשה לפתוח את שוק החמאה לייבוא חופשי וללא הגבלה. בשלב הראשון המטרה היא לאפשר את הייבוא החופשי למשך חצי שנה, כדי לבחון את השפעות המהלך על השוק הישראלי.

"בשנה האחרונה נרשם מחסור רחב בחמאה בשוק המקומי הנובע מפערים הולכים ומתרחבים בין ההיצע לביקוש בשוק החמאה", נכתב במכתב. "בעוד שתחום הביקוש חשוף לשינוי טעמים והרגלי צריכה של הציבור הנוטה בשנים האחרונות להגדלת צריכת מוצרי חמאה על פני מוצרי מרגרינה, נותר היצע החמאה קשיח תוך שהוא מתבסס על ייצור מקומי של שוק חלב מוסדר ומתוכנן".

"על כן המלצתי היא לבטל את המכס על ייבוא חמאה בהוראת שעה למשך חצי שנה", נכתב בהמשך המכתב. "במהלכה, יתאפשר ייבוא חופשי של חמאה לשימוש התעשייה המקומית והציבור הרחב, ללא מגבלה של כמות או מחיר. במהלך תקופה זו ניתן יהיה לבחון את השפעת ביטול המכס".

היות והממשלה הנוכחית היא ממשלת מעבר, לשר האוצר משה כחלון יש עניין להעביר את הסוגיה לאישור. השאיפה היא שהאישור הנכסף יתקבל תוך מספר שבועות, ובסופו של דבר אכן ייפתח הייבוא והמדפים בסופרים שוב יתמלאו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה הסיפור של החמאה??? לא הצלחתי להבין:-) זה נראה כתבה משנות הצנע… יש בארץ הזבת חלב הכככללל ברוך ה' רק עם החמאה יש סיפור??

תעצרו את הסיפור הזה דחוףףףףףף
כל בוקר אין לי מה לאכול בישיבה….

מה זה יעזור? החמאה המיובאת היא חלב נוכרי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו