מתוך אתר משטרת ישראל

התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי מפכ"ל: "נשקול צעדים משפטיים"

אחרי החלטת היועמ"ש כי ניתן למנות מפכ"ל למשטרה, התנועה לאיכות השלטון בפניה ליועמ"ש: "ראוי כי בגדרי מדיניות הפנים כי ראש-ממשלה היוצא וחברי ממשלתו לא יבצעו מינויים למשרות בכירות וישאירו את מלאכת המינוי לראש-הממשלה הנבחר ולממשלתו"

התנועה לאיכות השלטון שלחה היום (שני) מכתב ליועץ המשפטי בדבר הפרסום אודות אישורו למנות מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל. במכתב כותבת התנועה כי "בנסיבות הייחודיות והחריגות הקיימות בעת הזו, ההשפעה הפוליטית צריכה להיות מצומצמת ככל הניתן על מנת להבטיח את עצמאותו של המפכ"ל ואת אי תלותו בגורם הממנה. מדובר באמון הציבור בטוהר השיקולים העומדים בבסיס המינוי".

"העובדה כי מדובר בממשלת מעבר, וודאי ממשלת מעבר "כפולה", ובוודאי ממשלת מעבר המקבלת את כוחה מכנסת שאינה קיימת עוד, משפיעה על מתחם הסבירות של פעולותיה של אותה הממשלה".

עוד כותבים בתנועה "ראוי כי בגדרי מדיניות הפנים כי ראש-ממשלה יוצא וחברי ממשלתו לא יבצעו מינויים למשרות בכירות וישאירו את מלאכת המינוי לראש-הממשלה הנבחר ולממשלתו, אלא אם כן, בנסיבות העניין, דרישות התפקיד יוצרות צורך ציבורי חיוני לאייש את המשרה בלא להמתין לתחילת הפעילות של ראש-הממשלה הנבחר, או שמדובר במינוי מקצועי כאשר לא נראה טעם מספיק לדחיית המינוי."

לסיום, כותבת התנועה לאיכות השלטון כי "לנוכח נסיבות העניין הברורות, הצופות הליך איתור של מפכ"ל חדש בתקופה המידית, נתכבד לבקש כי עמדתנו זו תיענה בהקדם המידי, זאת על מנת שנוכל לשקול את המשך צעדינו, לרבות המשפטיים".

כזכור, אמש הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי בהמשך לשיח שקיימו השניים בנושא, "לאחר בחינת מכלול השיקולים" נמצא כי בנסיבות הנוכחיות מצב הדברים מאפשר למנות מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בתקופת הבחירות הנוכחית.

היועץ המשפטי לממשלה ציין במכתבו, כי מצב שבו "בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת. נוכח זאת ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי".

היועץ המשפטי לממשלה ציין, כי הודעת השר ארדן על כך שבכוונתו להציע מועמדים מקצועיים מקרב משטרת ישראל ושב"ס, מצמצמת את הקשיים המשפטיים והבהיר שאישור המינוי הקבוע יהיה טעון את קבלת חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בהתאם להחלטות הממשלה בנושא.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וזה שיש ממשלת מעבר שנה שלמה זה בסדר?
וזה שהמשטרה מתנהלת ללא מנהל שה בסדר?
עם הכנסת והממשלה לא יציבות בית המשפט חייב לקחת אחריות !!!!

כל התנועות שכביכול שומרות על השלטון הן בעייתיות, כולן שמאלניות ורק מפריעות לעבודת הממשלה, ממשלת מעבר היא ממשלה לכל דבר היא נבחרה כחוק והן לא צריכות שמירה של תנועה שמאלנית

משטרה

משטרה=משרטה
מי שעובד שם יוצא עם שריטה לכל החיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו