מעמד סיום נערך בקהל עדת ישראל חיפה • גלריה

קהל "עדת ישראל" חיפה, התכנסו לסיום ח"א במשנה ברורה, שנלמד במשך שנים בעמל ובעיון על ידי רב הקהילה הגאון הגדול רבי שניאור קלופט שליט"א שבכל שבת בבוקר אחר התפילה למדו הלכה אחר הלכה בבירור עד למעשה, בדרכו המיוחדת של רב הקהילה. בשילוב 80 שנה לייסוד הקהילה.

המעמד התקיים באולמי נדבורנא ברחוב מיכאל.  בהתרגשות רבה הזכיר המנחה הרב סמוטני שליט"א מראשי המועצה הדתית בחיפה, את דברי מאור הצפון מרן הגאון רבי יואל קלופט זיע"א שבנו רבי שניאור הוא מיוחד שאין כדוגמתו במשנה ברורה. לאחר מכן נשאו דברים נציגי המתפללים במשך השנים, ואחר כך נשא דברים אורח הכבוד הגאון רבי חיים קלופט שליט"א ראש ישיבת "קהילות יעקב" שפתח את דבריו, ברשות אחי הגדול מורי ורבי, והזכיר את חיבת אביו לבנו ממלא מקומו.

אחר כך נשא את המשא המרכזי המרא דאתרא הגר"ש קלופט שליט"א שדיבר על חשיבות בירור ההלכה מתוך הסוגיות. אחריו נשא דברים הגרד"ש זולדן שליט"א שהתבטא על הרב, שהוא מקים עולה של תורה בחיפה, ושהכל חייבים לו.

אחריו נשא דברים הגרי"י במברגר שליט"א שהתבטא על הרב שהוא בר סמכא, ושהכולל שלו הוא הכולל הרציני ביותר בחיפה, ועל כך שזכתה הקהילה למנהיג כזה. עוד השתתפו במעמד רב קהילת צאנז הגאון הרב שלמה שטרן שליט"א, רב קהל חסידים הגאון רבי משולם פייש רוזנברג שליט"א, והגאון רבי חיים מאיר גרינבוים שליט"א, שהודו לגבאים שזיכו אותם להשתתף באירוע היסטורי זה. בסיום המעמד רקדו מאות המשתתפים בריקוד של מצוה לגומרה של תורה.

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו