צילומים: פלאש 90

אייכלר במתקפה על ליברמן: "לעג ציני על דמם של שנואי נפשו החרדים"

אייכלר הגיב לדברי ליברמן "שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עליה לארץ" ואמר כי "גם בשעה כזו הוא אינו מניח לפצועים לחבוש את פצעיהם. איווט מתייצב כאותו שועל הניצב ליד הנהר וקורא לדגים לעלות ליבשה, כדי שיוכל לטרוף אותם"

ח"כ ישראל אייכלר הגיב להודעת ליברמן אחרי הפיגוע הדקירה בבית הכנסת במונסי ואמר כי, "ההצעה של ליברמן ליהודי מונסי לעשות "עליה", הוא לעג ציני על דמם של שנואי נפשו החרדים. הוא שוב מתכוון להתריס נגד המגזר החרדי, כדי לצבור קולות במיגזר שלו. איווט מסית נגד מגזרים ואוכלוסיות בשפה שכבר חשבנו שעברה מהעולם. גם בשעה כזו הוא אינו מניח לפצועים לחבוש את פצעיהם. איווט מתייצב כאותו שועל הניצב ליד הנהר וקורא לדגים לעלות ליבשה, כדי שיוכל לטרוף אותם".

ליברמן כתב הבוקר בטוויטר: "‏שוב ושוב אנו עדים לתוצאות הקשות של האנטישמיות, הפעם במונסי בניו-יורק. לצד הצער העמוק ואיחולי החלמה מהירה לפצועים, חשוב לדעת שהפתרון העיקרי לתופעות כאלה הוא עליה לארץ". באופן מקרי (או שלא?) גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר דברים דומים: "שמעתי בכאב על הפיגוע שאירע בעיצומה של מסיבת חנוכה במונסי, ניו יורק. אני קורא לכל יהודי העולם לעלות לירושלים, כאן הבית שלכם".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס הבוקר לפיגוע הדקירה הקשה בבית הכנסת במונסי ואמר כי "הזדעזעתי לשמוע הבוקר על ההתקפה האנטישמית בבית רב בניו יורק, בעת הדלקת נרות חנוכה. האנטישמיות מרימה ראש בארה״ב, באירופה ובמקומות נוספים בעולם ועלינו להשמיע קול חזק ולהיאבק נגדה בעזרת מנהיגי המדינות. איחולי החלמה לפצועים וחיבוק גדול לקהילה היהודית בניו יורק"

סגן שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן: "הפיגוע הקשה שקרה במונסי שבניו יורק בעיצומו של מעמד הדלקת נרות חנוכה, גורם לתדהמה בעולם היהודי. זה מצטרף לשורת מקרי אנטישמיות נוראיים באחרונה בארה”ב ובעולם. מזעזע לראות שוב ושוב שאנשים תמימים חפים מפשע נפגעים ונרדפים רק בשל היותם יהודים. זהו מצב נוראי שמנהיגי המדינות והרשויות בארה”ב ובכל העולם נדרשים לשים לו סוף ולגדוע את הנגע הממאיר. אנו מתפללים לרפואת הפצועים ומחזקים את ידי הקהילה במונסי ומשפחותיהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "ישראל מגנה בכל תוקף את גילויי האנטישמיות האחרונים ואת ההתקפה האכזרית באמצע חג החנוכה בבית הרב במונסי בניו יורק. אנחנו שולחים איחולי החלמה לפצועים. אנחנו נשתף פעולה בכל דרך עם הרשויות המקומיות כדי לסייע למגר את התופעה הזאת. אנחנו מציעים את העזרה לכל מדינה ומדינה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי הוא "המום ומזועזע מהפיגוע הנורא בניו יורק. תפילותינו להחלמה מהירה נתונות לשלום הפצועים. האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד, בוודאי לא של מדינת ישראל לבדה. עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה המרים ראשו שוב ושוב ומהווה סכנה של ממש ברחבי העולם כולו".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר בתגובה: "אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים במתקפת השנאה במונסיי, ניו יורק. אנו עדים לריבוי מתקפות נגד יהודים בעולם, והאירוע המזעזע הזה במהלך מסיבת חנוכה, הוא עדות נוספת לבעיה העולמית שאנו ניצבים בפתחה. אין לי ספק שהרשויות בארה"ב ששמו את ידם על הדוקר, ינהגו בו באפס סובלנות ויעשו הכל בכדי לגדוע את התופעה".

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר: "מדובר בנסיון טבח ביהודים בדם קר בלב קהילה יהודית חמה ותוססת שהסבה להדלקת נרות. חגי ישראל הפכו בשנה האחרונה מחגים של אור לחגים של חושך ופחד עבור יהודים ברחבי העולם והאור של חנוכה הפך לחג של שפיכות דמים".

הרצוג הוסיף כי, רשויות אכיפת החוק בארה"ב עושות מאמץ עצום להגן על הקהילה היהודית, אך יש לפעול בנחישות ובמלחמת חורמה אל מול העליה האדירה והקשה של גילויי אנטישמיות קשים וכואבים. יהודי חובש כיפה אינו יכול להיות בטוח ברחובות ניו יורק הוא אינו מצב מתקבל על הדעת. זה תמיד מתחיל ביהודים אבל אף פעם לא נגמר ביהודים."

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כאילו ובארץ יותר בטוח…
מיליון רקטות מכוונים עלינו !!

אייכלר!!
הפעם דיברת בלי קשר למה שליברמן הדוב אמר..
מאוד לגיטימי להגיד ליהודי התפוצות לעלות לארץ בלי שום קשר לפוליטיקה.
חבל שמדברים נגדו לא לעניין כשלא צריך ואז זה יוצר תדמית לא ענינית על הביקורת כלפי דבריו הלא ראויים!

ליברמן היזהר!! אם הם יעלו לארץ הם יהיו נטל על הציבור הסובייטי שעמל יומם ולילה לפרנסתו.
במקומך הייתי מציע לחרדים שנפגעו שלא יעלו לארץ. הם יהפכו את המדינה למדינת הלכה.

כדאי לך לשקול את מילותיך איווט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו