צילום: לע"מ גבי פרקש

נתניהו בירך את פומפאו על התקיפה של ארה"ב נגד איראן: "פעולה חשובה"

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקני ובירך אותו על התקיפה של צבא ארצות הברית אמש על המיליציה "גדודי-חיזבאללה" הפרו-איראנית בעיראק ואמר כי מדובר בפעולה חשובה של ארה"ב נגד איראן ושלוחיה באזור

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ובירך אותו על התקיפה האמריקאית אמש על מטה "גדודי חיזבאללה", המיליציה הפרו-איראנית בעיראק. בהודעה שפרסמה לשכת נתניהו נכתב כי ראש הממשלה בירך את מזכיר המדינה "על פעולתה החשובה של ארצות הברית נגד איראן ושלוחיה באזור".

בתדרוך לכתבים בבית הלבן אמר הלילה פומפאו שארה"ב לא תסבול פעולות איראניות שמסכנות גברים ונשים אמריקנים. שר ההגנה של ארה"ב מארק אספר הגדיר את התקיפה כהצלחה, ואמר שהנשיא טראמפ עודכן בפרטיה ואישר אותה.

27 הרוגים בתקיפת ארה"ב בעיראק; איראן: "התגובה תהיה מוחצת" • צפו

מנגד, איראן הגיבה לתקיפה ואמרה כי "התוקפנות האמריקנית על אדמת עיראק ונגד הכוחות העיראקיים ראויות לגינוי חריף, והן דוגמה ברורה לטרור. איראן מגנה זאת בחריפות", כך מסר דובר משרד החוץ בטהרן.

גם סין, שקיימה תמרון ימי משותף עם חילות הים של איראן ושל רוסיה בימים האחרונים, אמרה כי התקיפה הפרה את הריבונות של עיראק ושל סוריה ואמרה כי היא מתנגדת "לשימוש בכוח" בפתרון עניינים בינלאומיים.

כזכור, צבא ארצות הברית תקף אמש מטרות של מיליציה פרו-איראנית בעיראק ובסוריה. מהפנטגון נמסר כי הצבא תקף חמישה יעדים של ארגון גדודי חיזבאללה, שלושה מהם בעיראק ושניים בסוריה. היעדים כללו מחסני נשק ואתרי פיקוד ושליטה שבהם תוכננו פיגועים על כוחות הקואליציה.

התקיפה הגיעה בתגובה על ירי הרקטות והרג אזרח אמריקני בסוף השבוע. בהודעת הצבא נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה ל"מתקפות חוזרות ונשנות של גדודי חיזבאללה על בסיסים עיראקיים המארחים את כוחות הקואליציה האמריקנית". בכירים אמריקנים כינו את הפעולה "מתקפה הגנתית מדוייקת" כלפי חמש עמדות בעירק ובסוריה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו