צילום ארכיון

ביקור פתע: נשיא רוסיה פוטין הגיע לסוריה – נפגש עם אסד וסייר בבסיסים

על רקע המתיחות במזרח התיכון לאחר חיסול קאסם סולימאני, נשיא רוסיה נפגש עם מקבילו בביקור שעל קיומו לא דווח קודם לכן. פוטין ציין כי התרשם שברחבי דמשק שוררת אווירה של שיקום ו"הושגה התקדמות גדולה בהשבת האדמות הסוריות"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (שלישי) לביקור פתע בדמשק ונפגש עם עמיתו הסורי בשאר אסד. דוברו של הנשיא הרוסי דמיטרי פסקוב אישר את הגעתו של פוטין לדמשק ואמר פוטין עבר ברחובות דמשק והגיע לבסיס של צבא רוסיה במדינה, שם המתין לו הנשיא הרוסי. פסקוב ציין שפוטין התרשם כי ברחבי הבירה הסורית שוררת אווירת שיקום, לאחר תקופה ארוכה של לחימה ומתח.

לפי הקרמלין, אסד "הביע את הערכתו לרוסיה על עזרתה במאבק בטרור והשבת השלום". פוטין, מצדו, אמר כי "עברנו דרך ארוכה בבנייתה מחדש של המדינה הסורית ואחדותה הטריטוריאלית", והוא שיבח את "ההתקדמות האדירה" שהושגה. עוד נמסר כי השניים שמעו סקירה מגורמי הצבאי על הנעשה באזורים שונים ברחבי סוריה.

הנשיא פוטין בירך את הכוחות והביע הערכתו לעם הסורי על הקורבנות שאיבד במלחמת האזרחים. הנשיא אסד בירך את הקצינים ואנשי הצבא הרוסים והביע את ערכתו והערכת העם הסורי להקרבה של החיילים הרוסים לצד עמיתיהם מצבא סוריה במלחמה נגד הטרור. כמו כן הודה לפוטין על הביקור. מדובר בביקור הראשון של פוטין בסוריה מאז 2017.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר עוד שפוטין יבקר בכמה מתקנים בסוריה לפני שימשיך לאיסטנבול – שם ייפגש מחר עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן והשניים יחנכו יחד את צינור הגז הרוסי לאירופה וכן ידון עמו במצב בסוריה ובלוב. על פי דיווח של האופוזיציה בסוריה, הנשיא אסד לא עודכן על ביקורו של פוטין אלא רק אחרי שהאחרון הגיע לשדה התעופה בדמשק.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כך זה נראה שאין לך בעיה לקפוץ על כל החתונות להגיע לביקור בסוריה לבדוק שהנשק מכוון טוב לכיוון ישראל ואם לא לעזור לכוון ואח"כ לבקר ביד ושם לזכר הנרצחים שאישר במו ידיו
צבועים ?

סתם בשביל האינטלגנציה, איזה רצח אישר פוטין במלחמת עולם השניה?

סוריה = רוסיה
הרי שתי המדינות מאותן אותיות לכן לא ניתן להפריד ביניהם לצערנו.
בעצם אם פוטין מסתכל במראה מה משתקף לו?
אסד ולא יותר. והבינו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו