Noam Revkin Fenton/FLASH90

דיווח: היועמ"ש שוקל לסגור את התיק נגד אריה דרעי

בשבועות האחרונים היועץ המשפטי מתלבט אם להגיש כתב אישום נגד דרעי, ואם כן השאלה היא, באילו עבירות. בסביבתו של היועמ"ש, יש מי שסבור כי יש כשלים ראייתים בתיק, ובתקופה האחרונה היועמ"ש הנחה להעביר את התיק להשלמות חקירה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתלבט לסגור את התיק נגד יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, הנחשד בעבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות מס ושבועת שקר – כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. זאת, למרות המלצת המשטרה והפרקליטות להעמיד את דרעי לדין.

בשבועות האחרונים, כאמור, היועץ המשפטי מתלבט אם להגיש כתב אישום נגד דרעי, ואם כן אז באילו עבירות. בסביבתו של היועמ"ש, יש מי שסבור כי יש כשלים ראייתים בתיק, ובתקופה האחרונה היועמ"ש הנחה להעביר את התיק להשלמות חקירה אצל הפרקליטות. בדיווח שפורסם צוין כי התיק עוד נמצא בתהליך עבודה, והחלטה סופית צפויה עוד כמה שבועות – טרם ברור אם לפני או אחרי הבחירות לכנסת ה-23.

כזכור, לאחר שנתיים וחצי של חקירה, המשטרה הודיעה כי היא ממליצה על העמדתו של דרעי לדין בעבירות של מרמה והפרת אמונים, ולא בעבירות של שוחד והלבנת הון שנחקרו בהתחלה.

החקירתו של דרעי עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי ₪, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים, במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם; בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות דרעי בהר שמואל ובגבעת שאול; ברכישת מגרש בספסופה; בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה; בדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס ועוד.

חרף העובדה שהשר דרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שנחקרו והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אליו מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים, ועל עדותו הצפויה במשטרה ורענן את זכרונו.

ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד השר דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים באשר להתנהלותו בעניינו של איש עסקים בעת שכיהן כשר, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני ש"ח, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב (שבועת שקר) למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם בתיק שלו יש כשלים ראייתים ואני מברך על כך, על ראש הממשלה על אחת כמה וכמה

וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ.
אריה העם איתך…
שליח אמיתי לרומם קרן יהדות ספרד.
והסיום בארנה יעמוד לך לזכויות נצח…
ויאללה ש"ס ורק ש"ס…

הלוואי יא רבי אריה זכאי תצא

אין כלום כי לא היה כלום
לא שזה הפריע להם בעבר
אם זה לפני ו אדר זה רק יעזור

כולם יודעים הוא זכאי הפרת במדינת חכמי חלם

חולה עליך אריה.
רק לך הכח לנצח בשבילנו.
השם אתך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו