Yonatan Sindel/Flash90

בית הנבחרים העביר את סעיפי ההכרעה בהדחת טראמפ לסנאט

בית הנבחרים בארה"ב הצביעו על שליחת שני סעיפי ההדחה הרשמיים נגד הנשיא דונלד טראמפ לסנאט. המשפט, השלישי בלבד בהיסטוריה האמריקנית, צפוי להתחיל ביום שלישי הקרוב ולהימשך עד כשבועיים. בשל שליטת הרפובליקנים בסנאט טראמפ יישאר בתפקידו

בית הנבחרים של ארצות הברית הצביע הערב (רביעי) על שליחת שני סעיפי ההדחה הרשמיים נגד הנשיא דונלד טראמפ לסנאט. המשפט, השלישי בלבד בהיסטוריה האמריקנית, צפוי להתחיל ביום שלישי ולהימשך עד כשבועיים. לאור שליטת הרפובליקנים בסנאט, והצורך ברוב של שני שלישים מתוך מאה סנאטורים כדי להדיח את טראמפ, הוא צפוי להישאר בתפקיד.

ההצבעה בבית הנבחרים, הנשלט על ידי הדמוקרטים, התפלגה כמעט לחלוטין לפי השיוך המפלגתי. 228 מחוקקים הצביעו בעד, ואילו 193 התנגדו. טראמפ נאשם על ידי הדמוקרטים בניצול סמכותו לרעה בעת שביקש מאוקראינה לחקור את סגן הנשיא לשעבר ויריבו הפוטנציאלי ג'ו ביידן, ובשיבוש פעילות הקונגרס כשחסם עדויות ומסמכים שביקשו המחוקקים הדמוקרטים.

לפני כשלושה שבועות, רשת CNN חשפה תכתובות דואר אלקטרוני בין בכירים בממשל טראמפ המצביעים לכאורה על הוראה להקפיא כל סיוע צבאי וכלכלי לאוקראינה. מדובר בראיה אפשרית לכך שהסיוע האמריקני הוקפא במסגרת הפרשה שהובילה לפתיחת הליך ההדחה נגד הנשיא טראמפ. אחד המיילים, שנכתב על ידי מייק דאפי, הממונה על התקציב והמימון של כספי הביטחון הלאומי האמריקני, נשלח אל בכירים בפנטגון ב-25 ביולי, זמן קצר לאחר השיחה בין הנשיא האמריקני לעמיתו האוקראיני.

"על סמך הנחיות שקיבלתי ולאור תוכנית הממשל לבחון מחדש את הסיוע לאוקראינה, אנא הקפיאו את כל התשלומים הנוספים בנושא זה", נכתב במייל. כמו כן הוא נחתם בבקשה להימנע מהדלפת פרטיו ומהפצת המידע שהוא מכיל "בהתחשב באופי הרגיש של הבקשה".

על פי החשד במסגרת פרשת "אוקראינה-גייט", הנשיא טראמפ התנה את הסיוע הכלכלי בפתיחת חקירת החברה שבה עבד בנו של ג'ו ביידן, יריבו הפוליטי, במטרה לחזק את כוחו לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020.

טראמפ, המבקש להיבחר לכהונה שנייה בנובמבר, טוען ל"ציד מכשפות" נגדו. הבית הלבן מסר כי הוא צופה שהנשיא "יזוכה לחלוטין" על ידי הסנאט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו