צילומים: פלאש 90

בדרישה למנוע קיצוץ בתקציב הישיבות: ליצמן וגפני ייפגשו עם נתניהו וכחלון

חברי הכנסת החרדיים פועלים למנוע פגיעה בתקציב הישיבות, כחלק מהקיצוץ הכולל בתקציב משרדי הממשלה מאז תחילת שנת 2020. גפני: "במקום תפקידים אנו מבקשים שיסייע לנו למנוע את הנזק העלול להיגרם לישיבות בגלל הקיפאון הפוליטי"

ראשי הסיעות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, דורשות מראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם פתרון מיידי למשבר תקציב הישיבות, שנפגע משמעותית מאז תחילת השנה בשל הפלונטר הפוליטי והגדרתה של הממשלה כ"ממשלת מעבר" – כך דווח ב'וואלה'. השר יעקב ליצמן נפגש ביום רביעי עם נתניהו והבהיר: "זו בעיה אמיתית, מחובתך להתערב בזה".

על פי הדיווח של יקי אדמקר, נתניהו נעתר לבקשת החרדים, ויזם פגישה שצפויה להתקיים מחר (ראשון) שבה צפויים להשתתף ראשי יהדות התורה, ליצמן ומשה גפני, השר משה כחלון וסגנו מש"ס איציק כהן, החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו וראש אגף התקציבים שאול מרידור. גורם בכיר במפלגות החרדיות צוטט בדיווח אומר כי "לא בטוח שאפשר יהיה למצוא פתרון".

בשל העובדה שכבר שנה שלמה אין ממשלה פעילה, לא אושר תקציב המדינה לשנת 2020 מה שיגרור מכורח הנסיבות הפחתה משמעותית בכל תקציבי הממשלה. בין היתר, צפוי להיפגע גם תקציב עולם הישיבות משום שבחלקו הגדול הוא אינו נמצא בבסיס התקציב אלא בסעיף תמיכות, הדורשות אישור ממשלה להעברתן.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר כי "נערכנו למצב הזה כבר לפני זמן רב כשהבנו שאנו הולכים שוב למערכת בחירות ושוב לא יהיה תקציב מדינה. נפגשתי עם שר האוצר כחלון ועם בכירי האוצר והם אמרו לי: 'מה אתה רוצה, הקיצוץ הוא בכל התחומים ובכל משרדי הממשלה', אבל הסברתי להם שתקציב הישיבות הוא משהו אחר לחלוטין. חייבים למצוא לזה מקור תקציבי, אסור להשאיר את הישיבות במצב כזה. הלכתי גם לראש הממשלה כמה פעמים ואנו מנסים למצוא פתרונות".

בראיון ל'יתד נאמן' מסביר גפני כי תקציב הישיבות המוגדר בסעיף תמיכות מחולק לפי מלאי התקציב הקיים ולכן יועברו בחודשים הקרובים סכומים נמוכים יותר. לדבריו, לא מדובר בקיצוץ עקרוני בתקציב הישיבות אלא בעובדה שמדובר בכספי תמיכות מתקציב שאזל ולא התחדש מתוקף העובדה שאין בישראל ממשלה מתפקדת. בשל כך, כשיאושר בעתיד תקציב המדינה והוא יכלול בתוכו את תקציב הישיבות, אזי יועברו הכספים רטרואקטיבית מחודש ינואר והלאה.

"הלקח מהמצב הזה הוא שעלינו לדאוג שכספי הישיבות יהיו בבסיס התקציב ולא בסעיף תמיכות, כדי שזה לא ייפגע גם אם תהיה שוב פגרת בחירות", מוסיף גפני. "אבל הדבר החשוב ביותר שעלינו לזכור, הוא שכדי שזה יקרה חייבים שתקום ממשלה ידידותית שתרצה לסייע לנו בנושא הזה ותאפשר לנו לאשר את תקציב הישיבות. מיותר לומר שאם חלילה תקום ממשלה אחרת שתקציב הישיבות לא יהיה בראש מעייניה בלשון המעטה, אז כל זה לא יקרה".

"ביום ראשון הקרוב תהיה שוב פגישה בין ח"כ הרב אורי מקלב לפקידי האוצר, פגישה שנקבעה כבר לפני מספר שבועות", מוסיף גפני ומעדכן. "יש קונצנזוס בדגל התורה וביהדות התורה שיש לעשות הכל כדי שתקציב הישיבות לא ייפגע. גם כשראש הממשלה הציע לנו תפקידים בסבב המינויים האחרון, הבהרנו לו שאנו לא ניקח תפקיד שר כי זאת הוראת מועצת גדולי התורה, אבל במקום זה אנו מבקשים שיסייע לנו למנוע את הנזק העלול להיגרם לישיבות בגלל הקיפאון הפוליטי".

לדבריו, "אנו נלחמים על כך בכל כוחנו, מנסים לפתור את הבעיה מול שלטון הפקידים אי אפשר להתייחס לישיבות כמו שמתייחסים לסעיפי הקיצוץ בשאר משרדי הממשלה, זה משהו אחר, הוא בנפשנו, המצב קריטי מבחינת עולם התורה ואני מקווה שבע"ה יימצא פתרון בקרוב גם לתקציב זה וגם שתוקם ממשלה ידידותית כדי שניתן יהיה להעביר באמת לתקציב הישיבות את הכספים רטרואקטיבית מינואר והלאה. זה כבר תלוי בנו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם הייתם מוכנים לעזוב את האליל שלכם ביבי נתניהו ראש המעוצת החכמים החדש והולכים עם מי שיעזור לחרדים יותר,
הייתה קמה ממשלה בראשות גנץ והכוללים והישיבות היו מסודרים.

נתניהו הכופר שהוריד את קצבאות הילדים מבלי לרחם פתאום יעזור לישיבות?
הצחקתם את יאיר ושרה….

מעניין אם גם למשחקי כדורגל ירד מהתקציב או לחגיגות עצמאות
מעניין תמיד שמגיעים לישיבות אין תקציב

חזקו ואמצו שליחי ציבור נאמנים!!

עוד קיצוץ אחרי שבשנה האחרונה ירד הדתות מ 850 ל730 ,
ואח"כ יגידו שהימין טוב לחרדים

הסיבה האמיתית שרוצים את ביבי בגלל שגם לכמה שרים מהמפלגות החרדיות עומד להיות כתב אישום ולכן הם צריכים את ביבי לחסינות

נו , בא נראה את נתניהו עושה משהו בשביל בני בריתו הנאמנים ! ! !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו