צילום: באדיבות לשכת ראש הממשלה

נתניהו נפגש עם ראש מועצת שומרון: "חששות אל מול הדברים שמתפרסמים"

יוסי דגן נפגש עם ראש הממשלה שסקר בפניו חלקים מפרטי עסקת המאה: "אני חושב שהדברים לא נסגרו עדיין ולא ייסגרו עד הרגע האחרון". דיווח: נתניהו בדק תגובת ראשי יש"ע לאפשרות של מדינה פלסטינית בתכנית המאה. הפגנה אמש בבלפור נגד התוכנית

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הוזמן אמש (שני) לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנושא תוכנית המאה. בפגישה בה השתתף גם שר התיירות יריב לוין, "התקיים שיח פתוח על התוכנית, על היתרונות ועל הסכנות שבה" – נמסר מטעמו של דגן. ראש הממשלה סקר בפני דגן את חלק מפרטי התוכנית, כשלחלק מהם באופן טבעי לא יכול היה להתייחס.

ראש הממשלה הדגיש כי ההתיישבות ביו"ש בראש מעייניו והוא פועל לטובתה על מנת לפתחה ולהגדילה. "מצאתי את ראש הממשלה קשוב, יורד לפרטים, אכפתניק וניכר שטובת ארץ ישראל וההתיישבות לנגד עיניו. הצבתי בפני ראש הממשלה את החששות והקווים האדומים של ההתיישבות ביהודה ושומרון, אל מול הדברים שמתפרסמים, ובראשם הקמת מדינת טרור בלב מדינת ישראל", אמר דגן בתום הפגישה.

עוד הוסיף ראש המועצה האזורית שומרון כי, "אני חושב שהדברים לא נסגרו עדיין ולא ייסגרו עד הרגע האחרון ואנחנו כאן בוושינגטון כדי לחזק את ראש הממשלה וכדי לחזק גם את נשיא ארהב טראמפ, כדי שייצא מהדבר הזה ריבונות על כלל מרחבי ההתיישבות היהודים ביהודה ושומרון ולא חלילה דברים שעלולים לסכן את קיומה של מדינת ישראל ואת ההתיישבות".

במהלך הפגישה הציג דגן בפני ראש הממשלה את הקווים האדומים של ההתיישבות: "לא להקמת מדינה פלסטינית. לא לחלוקה בין ישובים בתוך גושי ההתיישבות ליישובים מחוץ לגושי ההתיישבות, לא להפקרת ישובים כמובלעות בתוך שטח מדינת טרור כפי שנעשה לנצרים, לא להעברת שטחי c ל b ונסיגות נוספות, לא להקפאת בנייה ותכנון".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וצוותו מקיימים מאתמול בשעות הבוקר המוקדמות, סדרת פגישות עם מנהיגים אוונגליסטים ובכירים במפלגה הרפובליקנית בוושינגטון, בכדי "לחזק את המגמה להחיל את הריבונות היהודית על כלל מרחבי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ובאותה מידה להציג את הסכנות והקווים האדומים של ההתיישבות לקראת הצגת תוכנית המאה".

צילום: באדיבות לשכת ראש הממשלה

ב'חדשות 13' דווח כי מפי שני גורמים שהשתתפו אמש בפגישת ראש הממשלה עם ראשי מועצת יש"ע אמרו כי נתניהו ניסה לבחון את תגובתם של ראשי המועצה, שהגיעו לעיר לקראת נאומו של טראמפ שייערך היום ובו יציג את עיקרי התוכנית המדינית. "איך אתם מגדירים מדינה? אם אין צבא זו מדינה?", שאל נתניהו שרצה לדעת גם מה יהיו ההשלכות הפוליטיות של מהלך כזה.

על פי הדיווח של ברק רביד, במהלך הפגישה סירב נתניהו לפרט מה כוללת "תוכנית המאה" של טראמפ.. נתניהו נשאל כמה פעמים על ידי כמה מראשי המתנחלים שהשתתפו בפגישה האם תוכנית טראמפ תובא לאישור בממשלה ובכנסת, וכן אם בכוונתו לבצע מהלך של סיפוח בגדה המערבית, רה"מ סירב להשיב. שני משתתפים בפגישה אמרו כי יצאו ממנה מודאגים מאוד: "יצטרכו להיות ויתורים משמעותיים של ישראל", אמר אחד המשתתפים בפגישה.

בתוך כך, כ-200 איש הפגינו אמש ליד בית ראש הממשלה נתניהו תחת הכותרת: "לא לחלוקת הארץ, לא לתוכנית טראמפ". המפגינים קראו לראש הממשלה שלא להסכים בשום אופן לתוכנית טראמפ שכוללת בתוכה מסירת חלקים מארץ ישראל לאויב. הרב עוזיהו שרבף, מראשי נחלה שארגנה את ההפגנה אמר כי "ארץ ישראל מקודשת לעם ישראל, ניתנה לנו מורשה מאבות האומה, היא נחלת ה' ושייכת לברית בין ישראל לאלוקיו".

"לכן אל לגויים להציע לנו ובטח לא לכפות דעתם עלינו, לא לטוב ולא לרע בעניין ארץ ישראל. הצילני נא מיד אחי, מיד עשיו שמציע על פי דעתו להיטיב לי, מיד עשיו שמנסה להרע לי.  בעניין ארץ ישראל אנו אומרים לגוים: "'לא מדובשך ולא מעוקצך, השמר לך פן תדבר עם יעקב מטוב ועד רע'. לכן כל תוכנית הנוגעת לארץ ישראל שהגויים מציעים אנו משיבים- לא תודה, 'לא לכם ולנו לבנות בית לאלקינו'", דברי שרבף.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדהים שאנשי הימין , בעיקר הדתיים שבהם חושבים שהם יודעים מה נכון ומה לא, יותר מגדולי התורה שבודאי איכפת להם מה השם רוצה ומה התורה אומרת יותר מהם. המשיח עדיין לא הגיע,ועד אז אנחנו בגלות, כן בגלות אפילו בארץ ישראל. והעיקר זה לשרוד בין הגויים ובעיקר לשרוד רוחנית. כל השאר זה כוחי ועוצם ידי

מצחיקים אותי, לא למדינה פלסטינית , לא להעברת שטחים, לא לתוכנית המאה.
אז מה הקטע?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו