Wisam Hashlamoun/Flash90

לקראת פרסום "עסקת המאה": צה"ל מתגבר כוחות בבקעה ויו"ש

דובר צה"ל מוסר כי "בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור של חטיבת "הבקעה והעמקים". הדריכות באזור יו"ש עלתה מחשש להתפרצויות אלימות ופיגועים ברקע הכוונות לפרסום 'עסקת המאה' בארצות הברית

לקראת פרסום 'עסקת המאה' צה"ל מוסר כי "בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור של חטיבת "הבקעה והעמקים" בכוחות חי״ר".

בתחילת השבוע דווח כי רמת הדריכות באזור יהודה ושומרון עלתה מחשש להתפרצויות אלימות ואף פיגועים של מפגעים בודדים ברקע הכוונות לפרסום עסקת המאה בארצות הברית. בנוסף, יום עיון שתכנן הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי עם כל תתי האלופים בצה"ל, והיה אמור להתקיים אתמול (שני), בוטל בשל חשש מהסלמה ביהודה ושומרון וברצועת עזה על רקע פרסום תוכנית טראמפ. כך פורסם 'בכאן חדשות'.

הרמטכ"ל הגיע לאזור על מנת לעקוב מקרוב אחר פעילות הביטחון השוטף של הכוחות. גורמי ביטחון הבהירו כי בשלב זה אין תגבור כוחות בגדה המערבית ובהתאם להערכות המצב שיערכו השבוע, יוחלט האם יתגברו.

יום העיון היה אמור לעסוק בתוכנית הרב שנתית "תנופה" שאותה מקדם הרמטכ"ל לחמש השנים הקרובות, ועיקרה חיזוק המערך הלוחם בצה"ל ושדרוג היכולות ההתקפיות של הצבא. בצה"ל מסרו שביטול יום העיון נועד לאפשר "פניות לסוגיות מבצעיות".

אמש דווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הזהיר כי צפויים ימים קשים לאחר ההכרזה על תכנית טראמפ ושבמסגרת צעדי המחאה, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא יקבלו הנחיות למנוע ממפגינים להגיע לנקודות החיכוך עם צה"ל.

גם ראש הממשלה הפלסטינית, מחמוד אשתיה, אמר בישיבת הממשלה ברמאללה כי תוכנית טראמפ אינה תוכנית שלום למזרח התיכון אלא תוכנית שלום פרטית למתכנניה. לדבריו, מטרתה להגן על הנשיא טראמפ מהדחה ולהציל את נתניהו ממאסר.

אתמול הכריזו הפלסטינים על יום זעם לקראת הצגת התוכנית, והם בוחנים חרם על מוצרים אמריקנים וצעדים נוספים. עם זאת, לטענתם, החלטות מדיניות יתקבלו רק עם מימוש התוכנית ולא בפרסומה. בכיר פלסטיני אמר ל'כאן חדשות': רמאללה פתחה במגעים עם המצרים כדי לגבש עמדה אחידה. הלחץ ילך ויגבר בימים הקרובים, בקריאה לא לקבל החלטות דרמטיות כעת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו