Miriam Alster/Flash90

פרץ דורש לכנס את ועדת חו"ב: "עסקת המאה עשויה לגרום להצתת השטח"

לקראת פרסום 'עסקת המאה' דורש ח"כ עמיר פרץ לכנס את ועדת חו"ב, במכתב ששיגר כתב: "כדי שנהיה ערוכים היטב לכל תרחיש אבקש כי תכנס את ועדת החוץ וביטחון במהירות האפשרית וזאת ע”מ לקיים הערכת מצב ולהיערך להתפתחויות הצפויות"

עמיר פרץ דורש לכנס בדחיפות את ועדת חו"ב: "עסקת המאה עשויה לגרום להצתת השטח ולהתפתח להסלמה ביטחונית חמורה". במכתב ששיגר הערב (שלישי) שר הבטחון לשעבר יו"ר העבודה גשר מרצ עמיר פרץ ליו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ גבי אשכנזי דרש פרץ לכנס בדחיפות את ועדת חו"ב כדי לדון בהקדם בהסלמה האפשרית בעזה, יהודה ושומרון ובממלכת ירדן ולהתכונן אליה מבעוד מועד.

"התוכנית שיציג הערב כב' נשיא ארה"ב נוגעת לשאלות עקרוניות ורגישות שיכולות לייצר שרשרת תגובות ציבוריות וביטחוניות" כתב פרץ במכתבו "במשרד הביטחון, בצה״ל ובשב״כ עוסקים בהערכות מצב מול התרחישים השונים הצפויים. עלינו לבחון את הדרכים והפעולות הביטחוניות והמדיניות שיסייעו בשמירה על השקט והיציבות".

עוד הוסיף עמיר פרץ: "כדי שנהיה ערוכים היטב לכל תרחיש, הן עמידה בלחצים הבינלאומיים והן בלחצים האזוריים, אבקש כי תכנס את ועדת החוץ וביטחון במהירות האפשרית וזאת ע”מ לקיים הערכת מצב ולהיערך להתפתחויות הצפויות".

כזכור, אמש דווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הזהיר כי צפויים ימים קשים לאחר ההכרזה על תכנית טראמפ ושבמסגרת צעדי המחאה, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא יקבלו הנחיות למנוע ממפגינים להגיע לנקודות החיכוך עם צה"ל.

גם ראש הממשלה הפלסטינית, מחמוד אשתיה, אמר בישיבת הממשלה ברמאללה כי תוכנית טראמפ אינה תוכנית שלום למזרח התיכון אלא תוכנית שלום פרטית למתכנניה. לדבריו, מטרתה להגן על הנשיא טראמפ מהדחה ולהציל את נתניהו ממאסר.

אתמול הכריזו הפלסטינים על יום זעם לקראת הצגת התוכנית, והם בוחנים חרם על מוצרים אמריקנים וצעדים נוספים. עם זאת, לטענתם, החלטות מדיניות יתקבלו רק עם מימוש התוכנית ולא בפרסומה. בכיר פלסטיני אמר ל'כאן חדשות': רמאללה פתחה במגעים עם המצרים כדי לגבש עמדה אחידה. הלחץ ילך ויגבר בימים הקרובים, בקריאה לא לקבל החלטות דרמטיות כעת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו