הכלא הרוסי ממנו יששכר בדקות הקרובות. צילום מסך: Ruptly

‏אחרי שפוטין חתם על החנינה: נעמה יששכר שוחררה מהכלא הרוסי

לאחר 10 חודשי מאסר שוחררה הבוקר מבית הכלא ברוסיה הצעירה הישראלית שנעצרה באשמת שווא. היא צפויה לחזור לישראל במטוס ראש הממשלה שנחת הבוקר לביקור ברוסיה וייפגש עם פוטין. אמה: "מחכה לחבק אותה, תודה לריבון עולם"

נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שנעצרה בנמל התעופה המוסקבה והורשעה באשמת שווא של בהברחת סמים, שוחררה הבוקר (חמישי) מבית הכלא במדינה, לאחר 10 חודשי מאסר. זאת, לאחר שאתמול הנשיא ולדמיר פוטין חתם על בקשת החנינה שלה. יששכר צפויה לחזור לישראל יחד עם אמה במטוס של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחת הבוקר ברוסיה לביקור קצר במוסקבה וייפגש עם פוטין בקרמלין.

"מחכה לחבק אותה, תודה לריבון עולם", אמרה בהתרגשות יפה יששכר, לאחר שהתבשרה מהעיתונאים על שחרור בתה מהמאסר. על כך שהדיווח על שחרור בתה הגיע מהתקשורת הרוסית ולא אליה ישירות, אמרה האם: "אכזרי לא להגיד לי, אולי אני אקבל ממנה שיחה הללויה". עוד הוסיפה: "תודה לעם ישראל, בואו נפסיק להיות ציניים ונגיד איזה כיף שהיא מגיעה הביתה, איזה כיף שזה נגמר. שמחה גדולה".

אמש נחשף מסמך החלטת החנינה עליה חתם פוטין מוקדם יותר היום, בה נכתב כי, "על בסיס עקרונות האנושיות, החלטתי לחון את נעמה יששכר ילידת 1993 שהורשעה ב-11 באוקטובר 2019 בבית משפט בעיר חימקי שבמחוז מוסקבה. אני משחרר אותה מריצוי המשך עונשה. הצו ייכנס לתוקף ביום חתימתו". נתניהו אמר אחרי ההחלטה כי הוא "מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר. אני מצפה לפגישתנו מחר בה נשוחח על עסקת המאה ועל ההתפתחויות האחרונות באזור".

החלטת פוטין

לפי הסיכום, השגרירות הישראלית במוסקבה תביא היום את נעמה יששכר לנמל התעופה שממנו ימריא ראש הממשלה בנימין נתניהו – אחרי שייפגש עם פוטין בקרמלין. יפה ונעמה ימריאו במטוס ראש הממשלה לארץ. עורך דינה של נעמה יששכר אמר כי היא תפגוש מחר את נתניהו בשדה התעופה ותשוב במטוסו לארץ. "אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות מדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי. אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי נעמה לחזור לארץ", אמר הערב יפה יששכר, אמה של נעמה.

גורם ישראלי בכיר הצהיר היום כי "לא הייתה עסקה עם רוסיה" לשחרורה. לדבריו, "השחרור נעשה כמחווה של הנשיא פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו. המדינה פעלה בעניינה של נעמה לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכולה הייתה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה".

לדברי הבכיר שאמר את הדברים טרם ההודעה הרוסית, "המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה נועדו להדק את הקשרים גם לנוכח נושאים נוספים בין שתי המדינות. הטיפול בכך בוצע על-ידי צוות בין-משרדי שכלל את ראש המל"ל, השר זאב אלקין, משרדי החוץ והמשפטים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. הסוגיות הובאו להכרעת השרים הרלוונטים וראש הממשלה".

בביקורו בישראל, כחלק מפורום השואה העולמי בשבוע שעבר, נפגש פוטין עם יפה. בהצהרה משותפת לתקשורת אמר פוטין כי התרשם שנעמה מגיעה ממשפחה טובה, והבטיח לאמה ש"יהיה בסדר". נזכיר כי נעמה יששכר נשפטה לשבע וחצי שנות מאסר בגין החזקת כמות קטנה של סמים שנתפסה בתיקה בעת שהגיעה לשדה התעופה במוסקבה. בחודשים שעברו מאז נעצרה, נעשה מאמץ ישראלי להגיע להסכמה על שחרורה, כאשר נתניהו בעצמו עסק בנושא מול השלטון במוסקבה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בתמונת הכלא יש שתי וערב מעל הכלא נא לצנזר!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו