Moshe Shai/Flash90

בעקבות נגיף הקורונה: 'אל על' מפסיקה את כל טיסותיה לסין

בעקבות הווירוס המתפשט בסין חברת התעופה 'אל על' הודיעה על הפסקת הטיסות לסין עד ה25 במרץ. בהודעה מטעמה נמסר: "החליטה אל על על השעיית טיסותיה לסין עד ל-25 במרץ. טיסה 096 מבייג'ינג לנתב"ג תשוב ארצה היום כמתוכנן. אנו מתנצלים על אי הנעימות"

חברת אל על הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא מפסיקה את כל הטיסות לסין, עד 25 במרץ וזאת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה במדינה. הפסקת הטיסות פורסמה לראשונה בכלכליסט.

בהודעה שפרסמה חברת 'אל על' נאמר כי: "לאחר הערכת מצב שבוצעה הבוקר, החליטה אל על על השעיית טיסותיה לסין עד ל-25 במרץ. טיסה 096 מבייג'ינג לנתב"ג תשוב ארצה היום כמתוכנן. אנו מתנצלים בפני קהל לקוחותינו על אי הנעימות". בתקופה האחרונה התקשו באל על לצוות צוותי אוויר לטיסות עקב החששות שהביעו העובדים מכניסה לסין. לכן, נאלצו באל על להשעות את הטיסות עד סוף מרץ, בתקווה שהתתפרצות תיבלם עד אותה עת. בתוך כך, עד כה מתו 170 בני אדם שנדבקו בנגיף, בעוד שמספר הנדבקים עומד על 7,711.

אתמול שלחו בחברה מכתב לעובדים שבו חידדו נהלים וקבעו כי הצוותים לא ישהו בסין יותר מ-24 שעות. "באופן מיידי ועד להודעה חדשה יפעלו הטיסות לבייג'ינג בתכנון מינימום זמן שהייה ביעד (כ-12 שעות בתכנון), הצוותים ילונו במלון בשדה", נכתב. "כל עובד הבא במגע עם נוסעים החוזרים מסין ובוחר לעשות כך, יוכל להשתמש במסכה הגם כי על פי מחקרים למסכה אין יתרון יחסי לאנשים בריאים במניעת הדבקות, והיא נועדה בעיקר לחולים כדי למנוע הפצה".

כזכור, אמש דווח כי חברת התעופה סצ'ואן איירליינס, המפעילה שתי טיסות שבועיות מישראל לבירת המחוז צ'נגדו, הודיעה בתחילת השבוע שהיא משעה באופן זמני את פעילותה לישראל בעוד כשבועיים בגלל הנגיף.

עוד דווח כי החל ממחר יוצבו עמדות של מד"א ברחבי נתב"ג ויחולקו בטרמינלים עלונים מטעם משרד הבריאות עם הסבר על הווירוס, על התסמינים ועל דרכי הטיפול. אם מישהו ירגיש לא טוב ויעלה חשש שמישהו נדבק – הוא יעבור בדיקות ואם יידרש, יעבור גם לבידוד.

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הערב כי משרד הבריאות עומד לנקוט צעדים דרמטיים במאבק בנגיף קורונה. וכי הערב ידונו הגורמים המוסמכים בנושא וככל הנראה יוחלט לאסור לאלתר את כניסתם של עובדים סינים לישראל. בנוסף, בימים הקרובים תיבחן האפשרות להשעות טיסות לסין וממנה.

גם במשרד הבריאות מחריפים את המאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל והודיעו כי הם שוקלים לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להמנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור בסין, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה. בנוסף תיבחן מדיניות הכניסה והיציאה מסין באופן רחב.

בהודעה שפרסם המשרד נכתב כי הנושא יעלה לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות וככל שתתקבל החלטה בנושא היא תתפרסם באופן רשמי. מחר תתקיים ישיבה נוספת של הצוות לטיפול במגפות. הדיון יתקיים במעמד שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכל המשרד משה בר סימן טוב ונציג הקבע של ארגון הבריאות העולמי (WHO) בישראל ד״ר לואיג׳י מיילרוני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו