Marc Israel Sellem/POOL

ידונו באיומים האזוריים: בנט ייצא לפגישה בוושינגטון עם שר ההגנה

שר הביטחון, ימריא היום לביקור עבודה ראשון בוושינגטון בארה"ב וייפגש עם מקבילו האמריקאי מארק אספר לפגישת העבודה הראשונה מאז נכנס לתפקיד. ידונו בניסיונותיה של איראן להתבסס בסוריה ובהמשך חתירתה להגעה לנשק גרעיני

שר הביטחון, נפתלי בנט, ימריא היום (שני) לביקור עבודה ראשון בוושינגטון, ארה"ב. בביקורו, ייפגש השר עם מקבילו האמריקאי, מזכיר ההגנה ד"ר מארק אספר, ויתקבל במשמר כבוד רשמי ברחבת הפנטגון. זו תהיה פגישת העבודה הראשונה של השניים מאז נכנסו לתפקידם.

מטעמו של בנט נמסר כי, "בין היתר, ידונו השרים אודות האיומים האזוריים במזרח התיכון ובכלל זה בתוקפנות האיראנית, המתבטאת בניסיונותיה של איראן להתבסס בסוריה ובהמשך חתירתה להגעה לנשק גרעיני". בנוסף, במהלך שהותו צפוי השר בנט להיפגש עם גורמים שונים בממשל האמריקאי, בהם חברי קונגרס ונציגים בסנאט, וכן עם שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר.

לצד זאת, יקיים מספר פגישות עם מנהיגי הקהילה היהודית בעיר ויעסוק בהסברת מדיניות הביטחון הישראלית בתקשורת הבינלאומית. "ברקע נסיעתו של השר בנט ישנה תכנית השלום של הממשל האמריקאי, שהוצגה בשבוע שעבר. בהקשר זה, מצוי השר בשיח מתמשך עם הממשל האמריקאי והביע את עמדתו הברורה ביחס להזדמנויות והסיכונים שהתכנית מגלמת", נמסר עוד.

זמן קצר אחרי שנכנס לתפקיד שוחח בנט עם אספר. "במהלך השיחה, הדגישו השרים את השותפות הביטחונית האסטרטגית והאיתנה בין המדינות, המבוססת על ערכים משותפים, ואת הקשרים הביטחוניים הרחבים בין מערכות הביטחון במגוון תחומים. השיחה התקיימה באווירה פתוחה, חמה וידידותית והשניים סיכמו לעמוד בקשר הדוק ושוטף", נמסר אז ממשרד הביטחון.

עוד הוסיפו אז כי, "שר הביטחון עדכן את מקבילו אודות הפעילויות המבצעיות האחרונות של צה"ל למניעת התבססות איראן בסוריה וכנגד מאמציה המתמשכים לערער את ביטחונה של מדינת ישראל. כן נדונו בהרחבה האתגרים והאיומים האזוריים וחשיבות שיתוף הפעולה העמוק בין המדינות בהתמודדות עמם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו