98 אלף לרמטכ"ל ו-93 אלף למפכ"ל: נחשפו שיאני השכר בשירות המדינה

סקירה מעודכנת של משרד האוצר חושפת את המשכורות של עובדי המדינה השונים במגזר הציבורי במהלך שנת 2018: פחות מ-200,000 עובדים עולים לנו יותר מ-184 מיליארד שקל בהוצאות שכר. וכמה הרוויחו שי ניצן ואביחי מנדלבליט?

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, פרסם היום (שלישי) את הדוח על הוצאות השכר בשירות המדינה ובמערכת הביטחון לשנת 2018. על פי הנתונים, הוצאות השכר של המדינה היא כמחצית מתקציבה השנתי – כ-184 מיליארד שקלים. 54% אחוזים מכך הם שכר ישיר, 17% שכר עקיף, כמו למורים שמקבלים את המשכורת מהרשויות המקומיות, אולם הכסף מגיע מהמדינה, ו-29% מהסכום הם מושפעי שכר, כלומר, רכיבים הצמודים לשכר ומושפעים ממנו, כגון סל הבריאות והשתתפות בגביית דמי ביטוח לאומי.

הדוח עוסק בעובדי משרדי הממשלה, בתי החולים הממשלתיים, מערכת החינוך הממשלתית ועובדי גופי הביטחון – עובדים המהווים כמחצית מעובדי המגזר הציבורי הרחב. בסך הכול, מדובר ב-197,991 עובדים המועסקים ב-178,760 משרות. הנתונים אינם כוללים את עובדי גופי הביטחון, שמספרם מסווג. היקף ההוצאה על שכרם עמד בשנה זו על 37.5 מיליארד שקלים, מתוכם כ-31 מיליארד שכר המשולם ישירות לעובדים ו-6.5 מיליארד עלות למעסיק.

את השכר הממוצע הגבוה ביותר למשרה מלאה בשנה שעברה הרוויחו במערכת הבריאות והוא עמד על 18,534 ש"ח בממוצע, כאלף שקלים יותר מבמערכת הביטחון, שם הרוויחו 17,627 ש"ח. במשרדי הממשלה השונים הרוויחו העובדים בממוצע 16,623 ש"ח ואילו מערכת החינוך נותרה הרבה מאחור, כששכר המורים הסתכם ב-12,846 ש"ח בלבד למשרה מלאה.

משכורות בקרב בכירים במערכת הביטחון מתחילות בכ-50 אלף שקלים בחודש, כאשר הרמטכ"ל משתכר בסכום של 98,135 שקלים בחודש, השכר של אלוף עומד על 67,738, ותת אלוף משתכר ב-55,996 שקלים. מפכ"ל מרוויח 93,091 שקלים בחודש, אדם בתפקיד ניצב 55,699 שקלים, ותת ניצב 50,263. נציב שירות בתי הסוהר משתכר ב-93,891 בחודש, וגונדר מרוויח 55,673 שקלים.

עוד עולה מהדו"ח כי הפורשים ממערכת הביטחון זכאים להטבת פנסיה תקציבית גדולה בהרבה מהפנסיה במגזר הציבורי. הסיבה העיקרית לכך היא גיל הפרישה המוקדם, המעמיד את סך תשלומי הקצבה שפורש ממערכת הביטחון צפוי לקבל על כארבעה מיליון שקל. פורשי צה"ל צפויים לקבל סכום שעשוי להגיע אף לשמונה מיליון שקל. זאת בעוד שעובדי מערכות הבריאות והחינוך צפויים לקבל שני מיליון שקל "בלבד".

שכרם הממוצע של הרופאים בעשירון העליון היה 102,321 שקלים, לעומת עובדי המנהל והמשק בעשירון העליון שהרוויחו 88,640 בחודש. פערי השכר בין העשירון העליון לתחתון במערכת הבריאות היו הגבוהים ביותר. שכרו של רוקח בעשירון העליון גבוהה פי שישה מזה של מקבילו בעשירון התחתון. כמו כן, שכר רופא בעשירון העליון גבוה פי 4.7 משל עמיתו בעשירון התחתון.

ב'ישראל היום' דווח כי מפי גורם במשרד האוצר, כי משכורתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עומדת על כ-75 אלף שקלים ושל שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר, על כ-70 אלף שקלים בחודש. העשירון העליון במשרד המשפטים ובפרקליטויות משתכר בממוצע כ-76 אלף שקלים בחודש.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אתם מבינים למה יש גירעון ואין כסף. אנשי השמנת אוכלים את העוגה. ואחר כך מאשימים את החרדים. במשכורת אחת שלו מתפרנסים 50 אברכים. צא וחשוב

ימ"ש גנבים הקימו את המדינה הזאת בשביל שהאזרחים יפיקו אותם עם משכורות שמנות

*יפנקו

חחחחחח הבנתם למה חונקים אותנו במיסים, קנסות,ריביות..
.
ואני צריך להחזיק רולר ולצבוע את הבית כי אפילו ערבי תושב השטחים צריך לשלם את רשיון עבודה החודשי שלו ולכן הוא דורש יומית או בקבלנות את המחיר שהוא דורש.

קצת פרופורציות.
נכון שחלקם לא מצדיקים את השכר המופרז אבל רובם שווים את זה במגזר הפרטי יעשו הרבה יותר מי רצית שינהל את הבריאות ביטחון וכו' זה המחיר.

לשפוי. אתה לא שפוי.
מה השחיתות הזאת?
מי הם המושחטים האמיתיים?
מאין באה שחיתות?
מהשלטונות. המשטרה והצבא. על חשבון מי?
על חשבון התושבים.
חיים במדינה עם גזירות של גויים ותושבים מסכנים מתענים עם משכורות רעב בשביל המושחטים האלה מהמשטרה והצבא. בושה. איכס ושקוצים.
לא מתביישים אלה המושחטים. שהשם יעשה איתם את הדין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו