אבו מאזן תנו מעמד של מדינה ואוותר על הדרישה להקפאה

השבוע הפיץ אבו מאזן אמירה דילפומטית חדשה, לפיה הוא ייאות לחזור לשיחות עם ישראל בלי לדרוש עוד הקפאה

במקום הקפאת ההתישבות, התנאי החדש של אבו-מאזן לחידוש השיחות הוא הפיכת הרשות הפלשתינית למדינה של ממש, עם סמכויות של מדינה, ע"י הצבעה בינלאומית לטובת העניין, בעצרת האו"ם בנובמבר. אחר כך, טען אבו-מאזן באזני דיפלומטים אירופיים ביום ג, הוא יחזור לשיחות עם ישראל.

קרא עוד:

[postim]

סוכנות הידיעות הפלשתינית מען, הסוכנות הבינ"ל אסושיאטד פרס והגוף האמריקני הפרו-פלשתיני ATFP דיווחו כולם על הצעד החדש.

אבו-מאזן ממשיך את המהלך שהחל ביום 27.9, לשדרוג כוחו של הגוף הקרוי "רשות פלשתינית", ע"י הפיכתה למדינה של ממש. המהלך החדש של אבו-מאזן מחליף מהלך קודם שהפעיל אשתקד, עם אותה מטרה אך דרך פעולה שונה: אשתקד ניהל אבו-מאזן מהלך פלשתיני בינלאומי לקבלת סמכויות של מדינה שהתמקד בנסיון לרכוש את הסכמת מועצת הבטחון של האו"ם לכך. הנסיון כשל (רק 6 מדינות נתנו התחייבות לתמוך וארה"ב איימה להטיל ווטו). לכן, השנה אבו-מאזן השיק ב-27.9 מהלך חדש אשר רותם לצורך הקמת מדינה פלשתינית, את עצרת האו"ם, שם יש לו רוב מובטח. אחת הסכנות עבור ישראל היא, שאם תתקיים ההצבעה, אבו-מאזן יוכל לטעון שלפי החוק הבינלאומי מי שנחשב כמדינה ע"י הקהילה הבינלאומית, אכן הופך למדינה ולכן רשאי להפעיל, גם נגד ישראל, את הסמכויות הרבות השמורות, לפי החוק הבינללאומי, למדינות בלבד.

הצעד של אבו-מאזן עשוי לגרום קשיים רבים לממשלת נתניהו. כזכור בתחילת כהונתו, נתניהו הביע עמדה מפתיעה, בנאום בר-אילן, לפיה הוא תומך בהקמת מדינה פלשתינית. מאז אבו-מאזן פועל בזירה הבינלאומית כדי שאמירה זו תהפוך למציאות.

ואולם, המציאות של מדינה פלשתינית כרוכה בסכנות רבות מאד כאשר המיידית מביניהם היא הסמכות של מדינה (להבדיל מ"רשות") לתבוע את ראשי מדינת ישראל לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג על פשעי מלחמה, כביכול, בעזה. חמור עוד יותר, ישראל תתקשה למנוע ממדינה "פלשתינית" להפוך בפועל למדינה איראנית כפי שנתניהו ציין בכנס של הציבור הדתי-לאומי ב-26.1.09, ערב הבחירות ב-2009 ("כל מדינה פלסטינית שתקום בתנאים הקיימים תהפוך למדינה איראנית").

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יקום ולא יהיה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו