צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

נגיף השמועות: משרד הבריאות מזהיר מפני מידע כוזב על התפשטות הקורונה

בעקבו דיווחים על חולה שאובחנה עם נגיף הקורונה ואושפזה בבית החולים בחדרה. במשרד הבריאות הזהירו את הציבור מפני חשיפה לידיעות כוזבות: "בשעות האחרונות הגיעו למשרד הבריאות הודעות ״פייק ניוז״ שפורסמו גם ברשתות החברתיות"


שר הבריאות בסרטון מיוחד עם הוראות משרד הבריאות לחוזרים מסין ומדינות נוספות

לאחר דיווח שקרי שהופץ היום (שני) על חולה שאובחנה כחולת קורונה ואושפזה בבית החולים "הלל יפה" בחדרה. במשרד הבריאות הזהירו את הציבור מפני חשיפה לידיעות כוזבות. "בשעות האחרונות הגיעו למשרד הבריאות הודעות בדויות (״פייק ניוז״) שפורסמו גם ברשתות החברתיות בנוגע לנגיף הקורונה". נמסר בהודעה מטעם המשרד. במחלקת הדוברות הוסיפו: "הודעות רשמיות ועדכונים אפשר למצוא רק דרך הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות".

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הוסיף בעניין: "הוראות משרד הבריאות להימנעות מהתפשטות נגיף הקורונה מופצות און ליין בצורה רשמית ובאופן שוטף. יש להיזהר ממידע פייק שאינו מוסמך ושגורם לבלבול מיותר בציבור הרחב".

בתוך כך, מבית החולים שערי צדק נמסר כי תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו מהגבר בן ה- 52 שהופנה לבידוד ביתי אתמול שוללות את החשד להידבקות בנגיף הקורונה. בבית החולים אומרים כי "שערי צדק ערוך לכל תרחיש ופועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

הנחיות משרד הבריאות בעניין נגיף הקורונה

משרד הבריאות מנחה את מי שהיה בסין, במהלך ה-14 יום האחרונים, גם לשהות קצרה, לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה בסין (להלן – תקופת הדגירה).

במקרה של הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה ששהה בסין. גם במצב רפואי אחר, הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת מטופל ששהה בסין. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה בסין ובמדינות נוספות וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל. היעדרות מעבודה בתקופת הדגירה תיחשב כהיעדרות בשל מחלה כפי שהוסדר בצו של משרד הבריאות, בכפוף להצגת אישור על מועד עזיבת סין. אין לפנות לרופאי המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות. ביום ה-15 לאחר מועד השהייה האחרונה בסין וככל שלא התפתחו תסמינים, ניתן לחזור לעבודה ולפעילות רגילה.

בהתאם לצו בריאות העם (נגיף הקורונה 2019) (בידוד בית) (הוראת שעה) התש"ף 2020, כל מי שחזר מסין ב-14 הימים האחרונים לפני הגעתו לישראל או שהיה במגע הדוק עם חולה במחלה, נדרש לשהות בבידוד בית עד לתום 14 ימים מיציאתו מסין או מהמגע האחרון עם החולה ולדווח על כך.

הנחיות לחוזרים מהמדינות סין, תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן – אדם ששהה במגע הדוק עם חולה מאומת או שהה באחד מהיעדים שצויינו לעלי ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחת המדינות האמורות, הופיעו אצלו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר.

על מי שעונה לקריטריונים אלה יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד. בהתאם להנחיות קודמות בידוד בית נדרש אך ורק לחוזרים מסין. מי שהיה בסין במהלך 14 הימים האחרונים, כל תקופת שהות נחשבת כביקור, נדרש להשאר בבידוד בית עד להשלמת 14 ימים ממועד השהייה בסין.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אומרים שנהרגו כד כה900 איש נהרגו כ900000פשוט מסטירים מכם

אהבתי שליצמן מקריא מתוך דף שמתחת למצלמה….

שקר. מתו מאות אלפי בני אדם ממחלת הקורונה. תקשורת תשקורת. גם התשקורת בעולם. אל תאמינו להם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו