קרדיט: משרד ההגנה הסיני

נגיף הקורונה: מניין המתים חצה את רף ה-1,000 ומעל 42,639 בני אדם נדבקו

אחרי שמניין הקורבנות עבר את הסארס, מתו ביממה האחרונה יותר מ-100 בני אדם בסין מנגיף הקורונה. מניין הנדבקים כבר עבר את רף ה-42,000. הנשיא שי ביקר בבית חולים בבייג'ינג והבטיח להחריף את המאבק בנגיף: "המצב עדיין חמור"

ביממה האחרונה מתו 108 בני אדם נוספים מווירוס הקורונה, ו-2,479 נדבקו – כך מסרו הלילה (שלישי) רשויות הבריאות במחוז חוביי שבסין. לפי נתונים אלה, מספר הנדבקים עומד על 42,639 בני אדם לפחות, ומניין המתים ברחבי העולם עלה ל-1,016, מתוכם אחד בפיליפינים ואחד בהונג קונג. במחוז חוביי בלבד, שנחשב למוקד התפרצות הווירוס, גבה הנגיף 980 קורבנות, וכ-32 אלף בני אדם נדבקו.

לאחר שהתארכה בשל התפרצות הנגיף, הסתיימה חופשת ראש השנה בסין. התושבים אמורים היו לחזור לשגרת עבודה, אך עסקים רבים נותרו סגורים, וההערכה היא כי מרבית האנשים עובדים כעת מהבית. מחוז חוביי, בו חיים כ-60 מיליון תושבים, נותר תחת סגר.

אף שמניין המתים בחוביי עלה, מניין הנדבקים החדש ירד בכמעט 20% בהשוואה ללילה הקודם. ועדת הבריאות המחוזית בחוביי ציינה כי עד כה התגלו 31,728 מקרי הידבקות, ו-974 מקרי מוות ברחבי המחוז. למעשה, 3.07% מהנדבקים מצאו את מותם בעקבות הנגיף במחוז שבו הוא התפרץ.

בוועדה הוסיפו כי קרוב לשלושה רבעים ממקרי המוות אירעו בבירת המחוז, ווהאן, שבה ככל הנראה התפרץ הנגיף. כמו כן, נמסר כי נכון להיום יש עוד 16,687 בני אדם שטרם ברור אם נדבקו בנגיף, אף שקיים חשד לכך. מזכיר המפלגה הקומוניסטית בווהאן אמר כי בעיר מתכוונים לבדוק את אותם בני אדם עוד היום.

במקביל להתפשטות הנגיף ברחבי העולם, אותרו 61 חולים נוספים במהלך היממה האחרונה, בין נוסעי ספינת הפאר 'דיימונד פרינסס', המוחזקת בבידוד לאחר שעגנה סמוך לחופי יפן, מה שמעלה את מספר החולים על הסיפון ל-130 בסך הכל. כזכור, על הסיפון נמצאים 3,700 נוסעים, ביניהם מספר אזרחים ישראליים.

במשרד הבריאות מודאגים מן העובדה שבכנסים בחו"ל משתתפים מאות ואלפי בני אדם ממגוון מדינות, חלקם ממדינות אסיה ואף מסין. כמו כן, מטבע הדברים הכנסים נערכים במתחמים סגורים. בבריטניה, לדוגמה, נדבקו עד כה שמונה בני אדם בקורונה, אך שר הבריאות הבריטי אמר היום שמדובר באיום מידי ומשמעותי. האם ימליצו במשרד הבריאות לשקול מחדש נסיעות לכנסים בלונדון? בשלב זה טרם ידוע.

במקביל, במשרד הבריאות שוקלים להסיר את יפן מרשימת המדינות שיש לשקול מחדש נסיעה אליהן, זאת בשל האמון הגבוה של ישראל במערכת הבריאות היפנית שנחשבת לאחת מהטובות בעולם.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקר שקר שקר.
מניין המתים מנגיף הקורונה קרוב למליון בני אדם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו