Flash90 וצילום מסך טוויטר

הפריימריז הדמוקרטיים בניו המפשייר: ברני סנדרס ניצח, ג'ו ביידן התרסק

פריימריז הדמוקרטיים בניו המפשייר: לאחר ספירת מעל ל-94 אחוזים מהקולות עולה כי הסנאטור ברני סנדרס ניצח עם כ-26 אחוזים מהקולות. פיט בוטיג'ג' הפתיע וזכה ל-24 אחוזים מהקולות, ג'ו ביידן ממשיך להתרסק והגיע למקום החמישי עם 8.4% בלבד

הסנאטור ברני סנדרס ניצח הלילה (רביעי) בפער קטן בפריימריז הדמוקרטיים בניו המפשייר עם 26%, אל המקום השני הגיע ראש העיר לשעבר פיט בוטיג'ג', שניצח באייווה בתום פריימריז בשבוע שעבר, עם 24.4%. הסנאטורית איימי קלובושר הפתיעה והגיעה שלישית עם 19.8%, הסנאטורית אליזבת וורן שקיבלה 9.3%, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן קרס שוב וסיים במקום החמישי עם 8.4% בלבד.

לפי הרשתות NBC ו-CBS, משמעות התוצאות החלשות של וורן וביידן היא ששניהם לא יקבלו אף אחד מ-24 הצירים של ניו המפשייר. כדי לנצח במרוץ נדרשים 1,990 צירים. לפי CNN, עקב התוצאה הצמודה סנדרס וביידן יקבלו שניהם את אותו מספר צירים מניו המפשייר: תשעה. קלובושר תקבל לפי התחזית של רשת החדשות שישה צירים.

"עם הניצחונות מאחורינו, ההצבעה פופולרית באייווה וניצחון כאן הלילה, אנו נוסעים לנבאדה ואז לקרוליינה הדרומית", אמר סנדרס במהלך נאומו בפני הפעילים בניו המפשייר. "אנחנו הולכים לנצח במדינות האלה". סנדרס הביע הכרת תודה לתומכיו ולפעילי המטה שלו, ואז הודה למועמדים שהתמודדו נגדו: "פיט בוטיג'ג', איימי קלובשר, אליזבת וורן, ג'ו ביידן". לדבריו, "לא משנה מי ינצח, ואנחנו בהחלט מקווים שזה יהיה אנחנו, נתאחד יחד וננצח את הנשיא המסוכן ביותר בהיסטוריה המודרנית".

במקביל, שיבח בוטיג'ג' בנאומו את הזוכה, סנדרס, ואמר כי העריץ אותו בצעירותו. "הערצתי את הסנאט סנדרס כשהייתי תלמיד תיכון. אני מכבד אותו מאוד עד היום ואני מברך אותו על ביצועיו החזקים הלילה". לדברי גורם בקמפיין של בוטיג'ג', ניו המפשייר הייתה "החצר האחורית של ברני". "הוא הוציא יותר כסף מכולם, ניצח (ב-2016) עם 60 (אחוזי תמיכה), אך אנחנו בדיוק שם", כך אמר הגורם ל-CNN.

המדינה הקטנה שבה מתגוררים רק 1.3 מיליון תושבים שולחת צירים מעטים לוועידה הדמוקרטית הלאומית ביולי, שבה ייקבע רשמית המועמד הדמוקרטי, אך יש לה חשיבות רבה עבור המתמודדים שמקווים למומנטום להמשך הדרך, או לפחות להימנע מתוצאה מאכזבת שתקשה עליהם להשיג תומכים ותורמים נוספים.

לצד המרוויחים והמנצחים, 2 מתמודדים הודיעו הלילה על פרישה מהמירוץ. אנדרו יאנג, המועמד הלא-לבן האחרון שנותר במקום ריאלי, נאלץ להשהות את הקמפיין בעקבות שני ההפסדים הרצופים. בשורת הבחירות העיקרית של יאנג – איש עסקים אלמוני – הייתה הצעתו לספק משכורת בסיסית ומובטחת לכל אזרח בארה"ב. הסנאטור מייקל בנט הודיע אף הוא כי הוא פורש מהמירוץ.

בתוך כך, הנשיא טראמפ אמר הלילה כי היה מעדיף להתמודד בנובמבר מול בלומברג מאשר מול סנדרס, כיוון שלדבריו לסנדרס – שכמו טראמפ טוען כי מאחוריו ניצבת תנועה של ממש – יש תומכים רבים. באחד מציוציו הלילה שעסקו במרוץ הדמוקרטי, טען משום מה טראמפ כי היה זה "לילה רע מאוד למיני מייק", הכינוי שלו לבלומברג, שכאמור כלל לא התמודד בניו המפשייר.

הנשיא לעג קודם לכן גם לוורן, כינה אותה שוב "פוקהונטס" וטען כי היה לה לילה "גרוע ממש". "אני חושב שהיא שולחת סימנים שהיא רוצה לצאת. לקרוא לאחדות זו הדרך שלה לשם, ללכת הביתה, ולשתות 'בירה קרה ונחמדה' עם בעלה", צייץ טראמפ. דווקא לבוטיג'ג' היו לטראמפ שבחים. "בוטאדג'אדג' (בוטיג'ג') די מצליח הלילה. הוא נותן לברני המשוגע מאבק. מאוד מעניין", צייץ טראמפ.

יצוין כי רשמית גם הנשיא התמודד בניו המפשייר, בפריימריז שנערכו בצד הרפובליקני. הוא הוכרז כמנצח כמעט מיד עם סגירת הקלפיות. אין אף מתמודד משמעותי שמנסה לקרוא תיגר על הנשיא המכהן, וחלק מהמדינות בארה"ב אף ביטלו מראש את ההצבעה אצלן בצד הרפובליקני.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טראמפ קורע עם התגובות שלו.
🙂 🙂 🙂

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו