Marc Israel Sellem/POOL

הסנאט אישר: הגבלה לסמכות טראמפ לפתוח במלחמה עם איראן

החוק, שעבר בסיוע מספר חברי המפלגה הרפובליקנית, ברוב של 55 מול 44, ידרוש מהנשיא לבקש אישור מיוחד מהקונגרס לפעולה צבאית נגד מדינה איראן או להכריז מלחמה בהצבעה בקונגרס. הנשיא טראמפ הבטיח כי יפעיל את זכות הווטו שלו נגד המהלך החקיקתי

הסנאט אישר היום (חמישי) חוק שמגביל את סמכותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתוח במלחמה עם איראן. החקיקה אושרה על רקע חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בתקיפה אמריקנית, שעוררה חשש לסכסוך אזורי נרחב. עם זאת, טראמפ צפוי להטיל וטו על החוק, שזכה לתמיכתם של חלק מחברי הקונגרס הרפובליקנים.

החוק, שעבר בסיוע מספר חברי המפלגה הרפובליקנית, ברוב של 55 מול 44, ידרוש מהנשיא לבקש אישור מיוחד מהקונגרס לפעולה צבאית נגד מדינה איראן או להכריז מלחמה בהצבעה בקונגרס. הנשיא טראמפ הבטיח כי יפעיל את זכות הווטו שלו נגד המהלך החקיקתי, מהלך שידרוש רוב של שני שלישים מבית הנבחרים והסנאט על מנת להפוך את הווטו הנשיאותי.

בעוד שמונה סנאטורים רפובליקנים הצביעו בעד החקיקה, אחרים מביעים התנגדות נחרצת. "זו הפגנת חולשה דווקא בתקופה בה אנחנו חייבים לשדר עוצמה", אמר הסנאטור ג'ים אלרוי ריש, יו"ר וועדת החוץ של הסנאט.

ההצעה הונחה על ידי הסנאטור הדמוקרטי טים קיין, שטען כי היא איננה מכוונת נגד טראמפ או נשיאותו, אלא מבטאת את חשיבות סמכותו של הקונגרס בנוגע להכרזת מלחמה. קיין הסביר כי בעוד שטראמפ ונשיאים אחרים "חייבים להיות מסוגלים להגן על ארצות הברית ממתקפה ממשמשת ובאה, הכוח ליזום מלחמה נעצר שם. מלחמה דורשת דיון בקונגרס והצבעה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו