צילום: אבשלום ששוני / Flash90

מגפת הקורונה: 169 מקרים חדשים זוהו בדרום קוריאה; נדבק ראשון בברזיל

ממשיך להתפשט ברחבי העולם: 169 מקרים חדשים של נגיף ה'קורונה' אותרו בקוריאה הדרומית, בסין מניין המתים עומד על-2,715. עם זאת, נרשמה ירידה של 19 מקרי מוות בהשוואה ליממה שלפניה. וגם החייל הראשון בצבא ארה"ב התגלה כחולה בווירוס

169 מקרים חדשים של נגיף הקורונה זוהו בקוריאה הדרומית, בעיקר בעיר טגו ובאזורים הסמוכים לה, מה שהעלה את מספר הנדבקים בנגיף במדינה ל-1,146 – כך מסר הלילה (רביעי) המרכז לבקרת ומניעת מחלות במדינה.

מוקד התפרצות הנגיף, סין, הודיע משרד הבריאות כי ביממה האחרונה מתו 52 בני אדם נוספים, מה שהעלה את מספר הקורבנות במדינה ל-2,715. עם זאת, נרשמה ירידה של 19 מקרי מוות בהשוואה ליממה שלפניה. עוד נמסר כי זוהו 406 מקרים חדשים של הקורונה, ירידה של 102 מקרים לעומת היממה הקודמת. מספר הנדבקים במדינה עומדת על 78,064, כשמתוכם 65,187 מקרים זוהו בעיר חוביי בה התפרץ לראשונה הנגיף.

משרד הבריאות בברזיל בוחן מקרה ראשון במדינה של הידבקות בנגיף הסיני, מדובר בגבר בן 61 ממחוז סאו פאולו במדינה. במקביל, חייל אמריקני המוצב בדרום קוריאה אובחן גם הוא כחולה בנגיף הקורונה, כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות הקוריאנית. במקרה של החייל האמריקני, מדובר בבחור בן 23 – הראשון בצבא ארה"ב שחלה בווירוס – הוצב במחנה צבאי כ-20 קילומטר מהעיר דאגו בדרום המדינה. הצבא סירב למסור פרטים נוספים אודות המקרה, ולא ברור לאן הוא נלקח והאם הוא יוחזר לארה"ב.

גם בתאילנד זוהו שלושה מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, מה שהעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-40 בני אדם. גורם במשרד הבריאות התאילנדי מסר כי שלושת הנדבקים החדשים הם אזרחי המדינה, וכי שניים מהם חזרו מחופשה בצפון יפן.

מועצת החינוך במחוז הוקאידו שבצפון יפן תבקש לסגור את כל בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים במשך כמה ימים ממחר בשל התפרצות נגיף הקורונה – כך דווח בסוכנות הידיעות "קיודו". עד כה אושרו בהוקאידו 35 מקרים של הידבקות בנגיף, המספר הגבוה ביותר במדינה מחוץ לטוקיו, בהם גם אנשים העובדים וקשורים לבתי הספר.

באוסטריה ושווייץ דיווחו אמש על נדבקים ראשונים בנגיף הקורונה. בעקבות הגעת הקורונה לשכנותיה של איטליה מסר שר הבריאות, רוברטו ספרנצה, שהמדינות שגובלות בארצו מחויבות להשאיר את הגבולות פתוחים. "הסכמנו להשאיר את הגבולות פתוחים. סגירת גבולות כרגע יהיה צעד לא פרופורציונאלי ולא יעיל", אמר השר, בתום פגישה ברומא עם שרי בריאות אחרים של חברות האיחוד האירופי.

בתוך כך ברשת NBC האמריקנית פורסם כי חיסון אפשרי לנגיף קורונה יחל להיבדק על בני אדם תוך שישה שבועות, לפי הדיווח, המכון האמריקני לאלרגיות ומחלות נגיפיות יחל בניסוי חיסון שפיתח על בני אדם. בכירים במערכת הבריאות של ארצות הברית ציינו שהשלב המתקדם בפיתוח החיסון והניסויים הגיעו מוקדם מהצפוי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איטליה משאירה גבולות פתוחים מה שמראה שאיטליה תסבול מהמחלה יותר מהצפוי.
טפשות של רומאים.

ההוא מברזיל הגיע חולה מאיטליה.
כך אמרו לי משם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו