Flash90

משבר ה'קורונה': ירידה במספר המתים בסין; סעודיה מגבילה כניסת תיירים

אפקט ה'קורונה': סעודיה לא תאפשר להיכנס למדינה לטובת עלייה למסגדים. טראמפ מינה את סגנו לעמוד בראש הצוות שיתמודד עם הנגיף: "ההתפרצות אינה בלתי -נמנעת". זינוק בנדבקים בדרום קוריאה, ירידה במספר המתים בסין

סעודיה הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי הממלכה לא תאפשר באופן זמני כניסה לשטחי המדינה לטובת ביקורים במסגדים השונים, בעקבות החשש מהתפרצות נגיף הקורונה. משרד החוץ הסעודי הודיע בין היתר כי לא תתאפשר גם כניסת תיירים ממדינות שבהן נחשב הנגיף לאיום, בהגדרתו. בישראל הורחבו אמש המלצות משרד הבריאות, שקרא "לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל באופן כללי". כל מי שחוזר מאיטליה, שם מתו 12 בני אדם ויותר מ-400 נדבקו, נדרש להיכנס לבידוד ביתי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (חמישי) כי הפקיד בידי סגן הנשיא מייק פנס את הטיפול בכל נושא ההיערכות להתפרצות נגיף הקורונה בארצות הברית. במסיבת עיתונאים שכינס הלילה בנושא, אמר הנשיא טראמפ כי "האיום של הווירוס על אזרחים אמריקניים מאוד נמוך", וזאת בעקבות הפעולות בהן נקט ממשלו, כגון הטלת מגבלות על נוסעים מסין.

בנוסף לכך, אמר הנשיא כי המצב נמצא תחת שליטה של מערכת הבריאות בארצות הברית, וכי "אין סיבה להיכנס לפאניקה". הוא שיבח את נשיא סין, שי ג'ינפינג, על הטיפול של הממשל הסיני בנגיף והוסיף כי ארצות הברית "מאוד מאוד מוכנה" לכל מה שקשור לווירוס. "אנחנו מוכנים, ונהיה מוכנים לעשות כל מה שנידרש, אם המחלה תתפשט", אמר במסיבת העיתונאים.

הוא הוסיף כי ארצות הברית תשתמש "בכל האמצעים" כדי למאבק במחלה, וכי הוא יקבל כל סכום של הוצאות חירום שהקונגרס יחליט להקצות לשם כך. עוד אמר כי בממשל שוקלים להגביל את הנסיעות לאיטליה, קוריאה הדרומית ומדינות אחרות, אך הבהיר כי "כרגע זה לא הזמן הנכון לכך".

בדרום קוריאה, שהפכה לאחד ממוקדי הנגיף בין מדינות אסיה, דיווחו הלילה על עוד 334 בני אדם שנדבקו בנגיף. מניין הנדבקים הכולל במדינה עומד עתה על 1,595. לצד זאת, ראש העיר דגו, הרביעית בגודלה במדינה, ושבה ההתפרצות קשה מכל, הודיע כי אדם נוסף שנשא את הנגיף מת הלילה, מה שמביא את מניין המתים במדינה ל-13.

בעקבות ההתפרצות בדרום קוריאה, התריעה מחלקת המדינה האמריקנית מפני ביקור במדינה וקראה לאזרחים האמריקנים "לשקול את הנסיעה" אליה. לצד זאת, צבא ארה"ב וצבא דרום קוריאה הודיעו במשותף כי הם דוחים את כל התרגילים המשותפים של הצבאות שתוכננו להתקיים בחציון הראשון של השנה עד הודעה חדשה, בעקבת התפרצות הנגיף. "מפקד צבא דרום קוריאה הציע לדחות את התרגילים מתוך חשש לביטחונם של החיילים הדרום קוריאנים והאמריקנים", ציין דובר צבא דרום קוריאה. לפי שעה נדבקו בנגיף 21 חיילים דרום קוריאנים וחייל אחד אמריקני שמוצב במדינה האסייתית.

למרות ירידה במספר הנדבקים היומי, סין עדיין עומדת בראש טבלת הנדבקים בנגיף הקטלני – 78,499. מספר הקורבנות בסין עומד היום על 2,742 בסה"כ. בדרום קוריאה מספר הנשאים ממשיך לעלות בקצב מדאיג – ביממה האחרונה נרשמו 334 מקרי הידבקות חדשים ומספר הקורבנות עומד על 14.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו