Flash90

משרד הבריאות הודיע: "חולה ראשון בקורונה בישראל – חזר מאיטליה"

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודיע בתדרוך לעיתונאים כי אדם ששב מאיטליה לפני ארבעה ימים וחש ברע אובחן כחולה קורונה: "בהתאם לכך הצו יעודכן באופן שבו כל מי שהיה ב-14 הימים האחרונים באיטליה יהיה בבידוד"

התפתחות דרמטית: אותר חולה ראשון בקורונה בישראל – כך הודיע היום (חמישי) מנכ"ל משרד הבריאות בתדרוך לתקשורת. "זהו אירוע מורכב", הוסיף המנכ"ל – שציין כי החולה המאומת הוא גבר שחזר מישראל. בעקבות זאת, הצו לחוזרים מאיטליה הפך לרטרואקטיבי.

בר סימן טוב הוסיף: "הוא חש ברע ובוצעו לו בדיקות באמצעות המנגנון של המשרד עם הקופות ומד"א. נדאג להעביר אותו באמצעות מד"א לאשפוז בביה"ח שיבא במתקן הייעודי שנפתח שם. בית החולים יקח אחריות על הטיפול בו". בכירים במשרד הבריאות שצוטטו ב'חדשות 12' אמרו כי חולה הקורונה הסתובב בישראל כמה ימים וקיים חשש שבא במגע עם אחרים. משרד הבריאות מקיים תדרוך מיוחד בנושא הקורונה.

"אנחנו מודעים למורכבות של ההחלטות שלנו", אמר בר סימן טוב. "אנחנו רואים עוד ועוד מוקדים באירופה, כשמאתרים חולים. כמעט אין מדינה באירופה ללא חולים מאומתים. אנחנו קיווינו להחזיק כמה שיותר זמן עד למקרה הראשון בישראל – יש לנו עכשיו את המקרה הראשון".

המנכ"ל התייחס לפעולות המשרד: "המערכת נערכת זמן רב מאוד לאירוע הזה. ברור שברגע שיש חולה ראשון המציאות משתנה. אנחנו בטוחים וסומכים על יכולות המערכת – מיכולות האיתור והניטור שלנו, שיתוף הציבור ושיתוף הפעולה עם מד"א וקופות החולים עד לאשפוז כדי לתת את המענה הטוב ביותר לציבור הישראלי כדי שנתמודד עם האירוע המורכב".

מוקדם יותר היום הודיע שר הפנים, אריה דרעי, כי הוא יאסור על כניסה של זרים מאיטליה לישראל וכי יחתום על האיסור עוד היום. דבריו של השר מגיעים ברקע הנחיות משרד הבריאות. נכון להיום, אין חולים בקורונה בישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו