צילום: פלאש 90

מ"מ המפכ"ל והיועמ"ש: "מתייחסים בחומרה לפרסום איומים או הסתה"

המשטרה ומשרד המשפטים בהודעה חריגה בעקבות ההסתה הפוליטית: "מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות"

המשטרה ומשרד המשפטים פרסמו באופן חריג הודעה משותפת לפיו היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ מפכ"ל המשטרה שוחחו היום אודות "הפרסומים השונים המופצים בימים האחרונים, בין היתר, ברשתות החברתיות, אשר מכילים תכנים וביטויים העשויים לעלות כדי עבירות פליליות שונות, לרבות איומים בפגיעה פיזית והסתה לפגיעה פיזית ואף לרצח".

בהודעה שמגיעה ככל הנראה על רקע הטענות של יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ להסתה נגדו נכתב עוד כי, "היועץ המשפטי לממשלה ומ״מ המפכ״ל מתייחסים בחומרה רבה לכל פרסום שכולל איומים או הסתה לאלימות והם מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות".

"יובהר", מדגישים במשטרה ומשרד המשפטים, "כי מדיניות האכיפה ביחס לעבירות הנושקות לחופש הביטוי היא מטבעה מדיניות מצמצמת, וברור כי לא כל התבטאות קשה או מקוממת מגבשת בהכרח עבירה פלילית. עם זאת, ברור כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית. בהתאם למדיניות אכיפת החוק החלה על מקרים חמורים מעין אלו, הם ייבדקו ויטופלו לגופם ביסודיות ובמקצועיות".

כזכור קצין הכנסת הודיע אמש כי החליט לתגבר את האבטחה סביב גנץ בעקבות ההסתה נגדו ברשתות החברתיות. לגנץ יתווסף עוד מאבטח קבוע, בנוסף לאבטחה הצמודה שהייתה לו עד כה. מהכנסת נמסר בתגובה כי "באמצעות קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, הנה גוף מונחה על ידי משטרת ישראל בכל הנוגע לאבטחתם של חברי הכנסת. מכאן, שגם בנושא פנייתכם – ח"כ בני גנץ, קצין הכנסת מצוי מזה זמן מה בשיח מקצועי שוטף עם הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל ופועל בהנחייתם".

מוקדם יותר אתמול האשים יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו ששותק אל מול גלי השנאה וההסתה ואמר, "אני הולך להקים ממשלה חזקה, שתרפא את ישראל מהשנאה והפילוג ותאפשר לכולנו להתקדם. נתניהו, תבין. מדינת ישראל קמה לפניך, התמודדה עם איומים ומלחמות גם לפניך, והיא תפרח ותצמח גם אחריך. האווירה הציבורית שאתה מנהיג והאיומים מדאיגים מאוד כל מנהיג לאומי".

גנץ הוסיף: "שוב כרזות של מנהיגים עם כאפיות, איומים ברצח ושוב אתה שותק. חברי כנסת מרגישים מאויימים, פרקליטים ושופטים צועדים בפחד ומאובטחים, היועץ המשפטי לממשלה מאוים שיפוטר כי העז להגיש כתב אישום – ואתה שותק". ביום שישי אמר גנץ כי, "ההסתה לאלימות עוברת כל גבול. אם לא נתעורר, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה".

מנגד, גם בימין אומרים שהם זוכים להסתה פרועה חסרת מעצורים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר פעילים בולטים ממפלגות השמאל מאיימים ברצח של ראש הממשלה, והדבר אינו זוכה לגינוי של יו"ר כחול לבן ושאר ראשי המפלגות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היבא יאזבק שהתרת לה להתמודד,ולא עמד לנגד עיניךנרצחים

ועל איומי הרצח נגד ביבי הוא גם יגיב כך החצוף???

מה שלשמאל מותר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לימין זה הסתה!!!! התרגלנו@@@@

רשע ומה היה כשזה היה נגד החרדים שתקת ואמ רת שהכל בסדר הא ירשע מרושע תוריד את הכיפה כי אש הגהינום מחכה לך

פשוט בושה כל הרשתות של ליברמן מלאים בהסתה ובכתובות נאצה ושנאה ועידוד לרצח!!! כלפי חרדים ובזה לא נאמר כלום מדינה שאין בה טיפת הגיון

איפה הייתם שליברמן שר"י התיר את דמם של החרדים?????????????????????????

התנקשות באישיות פוליטית בכירה יכולה לבוא מתוך השב"כ או מארגון טרור.
כך שאין משמעות לאיומים.

צודק,
אין מקום להסתה
מכל הכיוונים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו