צילום: Flash90

הקרונה בישראל: הגבלות בתחבורה הציבורית; צפי להרחבת הבידוד

משבר הקורונה: משרד התחבורה פרסם הגבלות והנחיות חדשות לתחבורה הציבורית בישראל בצל העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. על פי ההנחיות החדשות, תיאסר הסעת נוסעים בעמידה באוטובוסים וכן יחולקו ערכות חיטוי אישיות לכל הנהגים

משרד התחבורה פרסם הבוקר (שני) שורת הגבלות חדשות למשתמשי התחבורה הציבורית בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל. על פי ההנחיות, שורת המושבים הראשונים באוטובוסים תיחסם בסרט סימון כדי למנוע ישיבת נוסעים, בקווים הבין-עירוניים תיאסר הסעת נוסעים בעמידה וכמו כן חברות התחבורה יערכו במתכונת חירום למקרה של מחסור בנהגים.

במכתב ששלח מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הובהרו הכללים לנהגים, ובהם החלטה על ביטול ישיבת נוסעים בקרבת הנהג. לפי ההחלטה, שורת המושבים הראשונה בכל אוטובוס יישאר ריק על מנת ליצור חיץ בין הנוסעים לנהג במהלך הנסיעה.

התחבורה הציבורית תמשיך כסדרה, אולם במשרד התחבורה נערכים לאפשרות של מחסור חמור בכוח אדם. מפעילי התחבורה הציבורית התבקשו להעביר שתי תכניות חירום: האחת מתבססת על צמצום של 10% במצבת הנהגים, והשנייה במקרה של צמצום ב-25 אחוזים במצבת הנהגים.

"מאז החל המשבר אנחנו בוחנים מול המל"ל ומשרד הבריאות את השלכותיו על תחום התחבורה", אמר סמוטריץ'. "נעשה הכול כדי למזער את קצב ההדבקה של הנגיף. יש לנו אחריות כבדה, ואנחנו מתייחסים לצעדי המניעה במלוא הרצינות. ייתכן ותהיה חוסר נעימות, אך מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר".

לאחר שאמש הודיע משרד הבריאות כי בישראל ישנם 39 חולי קורונה, צפויות היום ככל הנראה החלטות על הרחב הבידוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול כי יוחלט אם התפשטות הנגיף תוביל להחלטה על חובת בידוד ביתי של המגיעים לישראל מכל מדינות העולם. נתניהו אמר את הדברים במהלך תדרוך שערך בלשכתו בירושלים לצד שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

תמונת המצב בישראל עד כה: 26,561 בידודי בית עד כה, 22,300 נמצאים כעת בבידוד ביתי, 2,573 אנשים החלו היום בבידוד ביתי, 3,872 בדיקות לגילוי קורונה, 39 מקרים אומתו עד כה, 33 מתוכם במצב קל, 1 במצב בינוני, 1 במצב קשה, 4 אנשים החלימו ב"ה לגמרי מהנגיף. עד כה לא נרשמו מקרי מוות בישראל.

החולים נמצאים בבתי החולים ברחבי הארץ: 14 בבית החולים שיבא, והשאר בבתי החולים, בלינסון, מאיר, פוריה, רמב"ם, וולפסון, אסותא אשדוד, ברזילי, איכילוב, הלל יפה, הדסה, שערי צדק, סורוקה, נהריה, שמיר, בני ציון.

בתוך כך, שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הבוקר בראיון ב'גלי צה"ל כי הוא, "מניח שכבר היום נחייב את כל השבים מחו"ל בבידוד", השר ליצמן הוסיף: "בידוד כל השבים מחו"ל – צעד נחוץ".

העדכון היומי של משרד הבריאות
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה אותם יוצרים חיץ בין הנוסעים לנהג באוטובוסים העירוניים בערים הגדולות ?

אלו שיושבים בועדות ומקבלים החלטות, כבר שנים שלא ראו אוטובוס מבפנים… אחרת המצב של התחבורה הציבורית היתה קצת שונה…

חייבים לסגור ולנעול שירותים ציבוריים מייד בכל הערים. חייבים לאפשר לנסיעה במונית שרות במקום אוטובוסים. לסגור את הרכבות והאוטובוסים.
אין דרך אחרת.

תפתחו כבר תמכשירים מאחור!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו