Avshalom Sassoni/Flash90

39 נשאי קורונה בישראל: החולים פוזרו בבתי החולים ברחבי הארץ

עשרת החולים החדשים בקורונה שהתגלו אמש אושפזו בבתי החולים אסותא באשדוד, סורוקה, הלל יפה, בני ציון, וגליל בנהריה. מצבם של כל החולים קל. מצבו של נהג אוטובוס התיירים שנדבק בנגיף הקורונה מוסיף להיות קשה אך יציב

לאחר שבתחילה אושפזו כלל חולי הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, בימים האחרונים התחיל משרד הבריאות בפיזור החולים בבתי החולים ברחבי הארץ, בכדי להכינם להתמודד עם התפרצות משמעותית של הנגיף. על תכניות משרד הבריאות אותם חשף אתמול מנכ"ל משרד הבריאות, בהמשך חולים במצב קל ישהו בבידוד ביתי ויקבלו טיפול על ידי המרפאות הקהילהתיות.

ממרכז הרפואי אסותא אשדוד נמסר הבורא כי, "בתיאום עם משרד הבריאות הגיע אמש חולה עם תסמינים חיובים לקורונה לבית החולים אסותא אשדוד והוכנס לבידוד. מדובר בגבר בשנות החמישים לחייו תושב השפלה אשר חזר לאחרונה מחו"ל, שהה בבידוד ביתי אך לאור התחלת תסמינים הוחלט להעבירו לבית חולים. מצבו מוגדר קל".

המרכז הרפואי סורוקה: "בתיאום עם משרד הבריאות, אישה בשנות הארבעים לחייה שנמצאה חיובית לנגיף הקורונה, הועברה ישירות מביתה לאשפוז בביה״ח. היא מאושפזת בחדר מבודד עם לחץ שלילי המונע יציאת אוויר מהחדר, והיא מטופלת על ידי צוות ייעודי וממוגן באופן מלא.
היא סובלת מתסמינים של שיעול, מצבה הכללי טוב".

המרכז הרפואי הלל יפה: "בתיאום עם משרד הבריאות הגיעו אמש שני חולים עם תסמינים חיובים לקורונה למרכז הרפואי הלל יפה והוכנסו לבידוד בחדרים ייעודיים שהוכנו מראש. מדובר בגבר ואישה, בשנות החמישים לחייהם תושבי איזור המרכז אשר היו במגע עם חולה מאומת. השניים שהו קודם לכן בבידוד ביתי, אך לאור שהופיעו תסמינים אצלם, הוחלט להעבירם לבידוד בבית החולים, מצבם טוב".

המרכז הרפואי בני ציון: "בתיאום עם משרד הבריאות, אישה בת 69 תושבת הקריות שחזרה לארץ מספרד ונמצאה חיובית לנגיף הקורונה, הועברה ישירות מביתה לאשפוז בביה״ח. היא מאושפזת בחדר מבודד עם לחץ שלילי ומטופלת על ידי צוות ייעודי וממוגן באופן מלא. מצבה קל".

המרכז הרפואי הגליל בנהריה: "בתיאום עם משרד הבריאות, הגיע בשעת לילה למרכז הרפואי לגליל, חולה עם תסמינים חיוביים לקורונה. מדובר בגבר בן 47, המתגורר ביישוב קהילתי בגליל, שנחת בישראל בתאריך 5.3 מאוסטריה. החולה מאושפז בבידוד בחדר לחץ שלילי ביחידה לטיפול נמרץ כללי. מצבו מוגדר קל, ובעת הגעתו היו לו חום ושיעול קל. מבדיקה שנעשתה הבוקר, התברר כי אין לו כעת חום, וצילום חזה שלל אפשרות של דלקת ריאות. בתי החולים והצוותים הרפואיים ערוכים לטפל בנשאי נגיף וירוס הקורונה, עפ"י ההנחיות המקצועיות של משרד הבריאות ושל מומחי המכון למחלות זיהומיות של בתי החולים".

כזכור, משרד הבריאות הודיע אמש על גילוי 10 חולים חדשים בקורונה ובכך עולה מניין החולים בישראל ל-39. "אובחנו היום עוד 10 חולים (מספרים 30 עד 39). 5 מהם הגיעו מחו"ל (איטליה, ספרד, בלגיה ו-2 מאוסטריה) ועוד 5 מגעים של חולים מאומתים ידועים. פרטים מלאים על החקירות האפידמילוגיות ומיקומים מדויקים יפורסמו בהקדם", נמסר ממשרד הבריאות.

רק שעות קודם לכן הודיע משרד הבריאות על 4 חולים חדשים בקורונה. חולה מספר 29, גבר בשנות ה40 ממרכז הארץ שמקור הדבקה נכון לעכשיו אינו ידוע. חולה מס 28, גבר בן 60 מירושלים שהיה במגע של חולה מאומת עם התייר מצרפת. חולה מספר 27 מאזור הצפון שהגיע לישראל מאוסטריה. חולה מספר 26 ממחוז חיפה חזרה מספרד. מספר החולים אמש עמד על 25.

בתוך כך, מצבו של נהג אוטובוס התיירים שנדבק בנגף הקורונה מוסיף להיות קשה אך יציב – כך נמסר מהמרכז הרפואי פוריה, שם הוא מאושפז. במרכז הכחישו כל שמועה אחרת ביחס למצבו של החולה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו