Gili Yaari / Flash 90

בהלת הקורונה: צה"ל מגייס מילואים; מ' הביטחון רוכש ציוד רפואי ב-50 מיליון ש"ח

בצה"ל הוחלט על גיוס מילואים נקודתי בצו התראה חריג של כ-70 משרתי מילואים להכנת תוכנית הסברה עתידית של פיקוד העורף. מנהל הרכש במשרד הביטחון החל במבצע רכש מיידי של ציוד רפואי לצה"ל בהיקף של כ-50 מיליון שקל

בצה"ל ממשיכים בהיערכות להתפשטות נגיף הקורונה בישראל והוחלט על גיוס מילואים נקודתי בצו התראה חריג של כ-70 משרתי מילואים להכנת תוכנית הסברה עתידית של פיקוד העורף. זאת בהמשך ל הערכות מצב המטכ"ליות שמקיים הרמטכ"ל אביב כוכבי, במטרה לעמןד על הצעדים למניעת התפשטות הנגיף בצה״ל. כוכבי הגדיר כי המטרה היא לשמור על כשירותו המבצעית של צה״ל, החיונית לביטחון מדינת ישראל.

בתוך כך, בהמשך להנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט, החל מנהל הרכש במשרד הביטחון, באמצעות יחידת הסגן לרכש לוגיסטי רב-זרועי, במבצע רכש מיידי, בנוהל מזורז, של ציוד רפואי לצה"ל ולמשרד הביטחון, בהיקף כספי גדול של כ-50 מיליון ש"ח. מדובר במבצע הרכש הלוגיסטי הגדול ביותר מאז מבצע 'צוק איתן'.

מבצע הרכש כולל: מסיכות פנים, כפפות, חליפות ממוגנות לצוותים רפואיים, מכשור רפואי הכולל דפיברולטורים ומוניטורים רפואיים, חומרי חיטוי וניקוי בהיקפים גדולים ועוד. הרכש בוצע על-פי דרישת צה"ל, על מנת לתמוך בהיערכותו להתמודדות עם התרחישים השונים להתפשטות נגיף הקורונה.

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון: "מנהל הרכש במשרד הביטחון מגויס לתמוך בכל הצרכים המבצעיים של צה"ל ומערכת הביטחון. אנו פועלים במתכונת של רכש מיידי ומזורז על מנת לספק את הציוד ליחידות צה"ל ומערכת הביטחון בלוחות הזמנים הקצרים ביותר. הקפדנו ונקפיד שרובו המוחלט של הרכש יבוצע בשקלים מספקים וממשווקים ישראלים, על מנת לתמוך במשק הישראלי בתקופה מורכבת זו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו