Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו קרא שוב להקים ממשלת חירום; יעלון: "ניצול הציני של המשבר"

בעקבות משבר הקורונה, חזר ראש הממשלה על קריאתו להקמת ממשלה במהירות האפשרית, וקרא לגנץ, ליברמן או פרץ לחבור לממשלתו. מספר 3 בכחול לבן תקף בחריפות את נתניהו: "כל מי שביקר אותנו כשהזהרנו מפני הפיכתנו לטורקיה - שיעכל ויפנים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב הערב (שבת) על קריאתו להקמת ממשלת חירום לאומית. הוא הסביר כי לצורך המהלכים הכלכליים שלהם יזדקק המשק בעקבות משבר הקורונה, יש להקים את הממשלה במהירות האפשרית. "נצטרך גם משאבים, עד לרגע זה הצלחנו להישאר במסגרת התקציב, אבל זה לא צפוי להימשך כך".

במהלך הצהרה בנושא אמר כי "אנחנו נצטרך להשקיע כסף גדול ותקציב מיוחד לקורונה – קשה לעשות זאת בממשלת מעבר. קראתי אתמול לממשלת חירום לאומית משום שאנחנו זקוקים לזה. אני פונה לעמיתיי: בני גנץ, עמיר פרץ ואביגדור ליברמן להצטרף לכך. ניתן לחלק סמכות ואחריות, אני פונה בפתיחות ואחריות מלאה. זה לא שאלה של ספינים או גחמות פוליטיות".

בינתיים, בכחול לבן לא הגיבו הערב באופן רשמי לדברי נתניהו, אך בכיר המפלגה ח"כ משה בוגי יעלון הודעה קיצונית בה כתב כי "כל מי שביקר אותנו כשהזהרנו מפני הפיכתנו לתורכיה של ארדואן, שיעכל ויפנים את הניצול הציני של משבר הקורונה, לצרכים פוליטיים אישיים, של נאשם לפני משפט". רק ביום שישי כתב כי, "זוהי שעת חירום ובעת הזו אחדות בהנהגה הלאומית היא צורך השעה".

ב'ויינט' דווח כי יעלון ומספר 2 ברשימת המפלגה, יאיר לפיד, מתנגדים בתוקף לישיבה בממשלה בראשות נתניהו, אף שראש הממשלה קרא מוקדם יותר לכחול לבן לחבור לממשלת חירום בראשותו. ההערכה היא שהנהגת כחול לבן מפוצלת מאוד בסוגיית ממשלת החירום והישיבה תחת נתניהו בממשלה כזו.

גורם בכחול לבן צוטט ב'וואלה' אומר כי "נשאף לקיים פגישה ולדון עם צוותי נתניהו בהצעתו תוך זמן קצר, כפי שהצענו כבר ביום חמישי". במפלגה הוסיפו כי "כרגע לא ברור לנו מה ההצעה שעל הפרק". ב'כאן חדשות' דווח כי בכיר בכחול לבן אמר הערב שכי יש הסכמה בקוקפיט של המפלגה לכניסה מיידית לממשלת חירום, כשנתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה ברוטציה. הבכיר הוסיף כי בכחול לבן יסרבו להיות חלק שולי בממשלה שתוקם.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הביע תמיכה בממשלת חירום ואמר כי, "‏בעת הזאת, ישראל ביתנו תעמוד לצד הממשלה בכל הנדרש למאבק בקורונה. לאור המצב ועל מנת להקל על תהליכי קבלת ההחלטות, אנו קוראים להקים ממשלת חירום שתורכב מהליכוד ומכחול לבן בלבד, שתטפל אך ורק במשבר הקורונה. תמיכתנו בממשלה תהיה מובטחת גם בלי להיות חלק ממנה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מטומטם, אנחנו במשבר קיומי, את מי מענינים כתבי אישום???

לכחול לבן,
אם אין לכם טיפת אחריות לאומית, איך אתם בכלל חושבים שתוכלו לנהל מדינה לבדכם???
בשעה קשה כ"כ לישראל, רק טובת העם צריכה לעמוד לנגד עיניכם! בהתנהלותכם אתם רק מראים, כמה אינכם מתאימים לנהל מדינה, כאשר שיקולים צרים,אנוכיים וקטנוניים, גורמים לכם לשתק מדינה שלמה שזקוקה לממשלה רחבה ויציבה, כדי לנהל "מלחמה" קשה נגד הקורונה. במקום לשתף פעולה באופן מידי ולהתעלות קצת על שיקולים זרים ובלתי רלוונטיים למצב הקשה, אתם מתעקשים על זוטות ולא מגלים אחריות לאומית!!!
איך אפשר לסמוך על אנשים כמוכם, כשירצו להקים ממשלה קבועה, אם אפילו לצורך ממשלת חירום אינכם מסוגלים להכנס בגלל האגו הטפשי, שכ"כ לא מתאים למצב רציני וקשה בו כולנו נמצאים! אתם מוכנים לטבוע עם הספינה וכל מי שבתוכה, ח"ו ח"ו, העיקר שהאגו שלכם לא יפגע, ח"ו!!!
אתם לא מתאימים לנהל שום פרויקט, עם כמה ראשים שכל אחד מושך לצד אחר, בטח שלא לנהל מדינה ובטח ובטח שאינכם מסוגלים לנהל מדינה במצב חירום!
לצערי, א"א כלל לסמוך לא עליכם ולא על שום מילה שלכם!
מתנהגים כמו ילדים קטנים ורוצים לנהל מדינה….לכו שחקו מונופול, ותרגישו שאתם שולטים במשחק…

אין לביבי בושה
את מות אחיו ניצל לתועלת פוליטית ואת האנדלמוסיה העולמית מתעל לטובתו האישית

בס"ד. איזה יופי לראות את ליברמן 'משחק' מבוגר אחראי. ממש מקסים. שב בצד. היית שליח להרע ולהציק מספיק. די לנו ממך. סמל לשינאת דת ומסורת ישראל.

יפה כתבת.
אתה יכול להיות כתב..

ביבי צריך לזוז מיידית – גם ללא מצב החירום.
במצב החירום הנוכחי הוא חייב לעוף הרגע!!!

אי אפשר להאמין לרב שקרן.שהביא את השומרים והטריקים ותרבות השקר לדרגת אומנות.ביבי- שקרנותו אומנותו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו