צילום: אבשלום שושני, פלאש 90

החולים והצוות ייכנסו לבידוד: מנהלת מחלקה באיכילוב נדבקה בקורונה

מנהלת מחלקה בבית החולים איכילוב בתל אביב נדבקה בנגיף הקורונה. תוצאות בדיקתה מחייבות בידוד של החולים, שיועברו למחלקה אחרת, וגם של הצוות שנחשף אליה. כעת בודקים מי היו המטופלים בשבועיים האחרונים כמו גם אנשי הצוות

מנהלת מחלקה בבית החולים איכילוב שבתל אביב נמצאה כחולה בנגיף הקורונה, וזאת לאחר שסבלה מתסמינים מינימליים, ובהם עליית חום. מנהלת המחלקה נכנסה לבידוד לאחר הופעת הסימפטומים הראשונים ונבדקה לגילוי נגיף הקורונה. תוצאות הבדיקה שהתקבלו אימתו שהיא חיובית לווירוס הקורונה.

כל המחלקה נכנסה לבידוד וכן כ-30 מטופלים. כעת בודקים מי היו המטופלים בשבועיים האחרונים כמו גם אנשי הצוות. לדבריה, אם לא הייתה עובדת מערכת הבריאות היא לא הייתה נבדקת, ומהרגע שפיתחה את התסמינים לא הייתה במגע עם חולים.

במחלקה אושפזו במהלך השבוע האחרון כמה חולים שנחשדו כחולים בקורונה. הם אושפזו בחדר עם לחץ אוויר שלילי, אך מבקרים במחלקה טענו כי הבידוד לא נשמר, כי הצוות שמטפל בהם מטפל גם בשאר החולים, וכי אחת המאושפזות שנחשדה כחולה אף יצאה להסתובב במסדרונות המחלקה והוחזרה לחדרה באיומים של אנשי ביטחון.

מבית החולים נמסר כי "מנהלת מחלקה בבית החולים סבלה מתסמינים מינימלים, ומיד בעליית חום נכנסה לבידוד ונבדקה. תוצאות הבדיקה אימתו שהיא חיובית לקורונה. בהמשך לחקירה אפידמיולוגית לכל המטופלים במחלקה נלקחה בדיקה, ואותרו המטופלים שנחשפו ושוחררו. אנשי הצוות שהיו במגע נמצאים בבידוד מרגע קבלת התשובה".

המקרה הנוכחי מציף מחדש את קריאות המצוקה של הצוותים הרפואיים במצב הנוכחי והחשש מהדבקה בזמן העבודה. אמנם מתבקש להניח שהיא נדבקה מאחד החולים, אך גורמים באיכילוב טוענים כי אף אחד שמאושפז או מטופל במחלקתה לא חולה בנגיף. נבדקת ברצינות האפשרות כי הרופאה הבכירה נדבקה מקרוב משפחה.

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה מ-200 ל-213. בין החולים שניים במצב קשה, 12 במצב בינוני, 195 במצב קל וארבעה שהחלימו. החולים במצב הקשה ביותר מטופלים בבית החולים שיבא ובתל אביב. מנתוני משרד הבריאות עולה כי עד כה נכנסו 63,090 ישראלים לבידוד ביתי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו