Olivier Fitoussi/Flash90

ליצמן: "שוקלים להטיל סגר על טלזסטון בו אובחנו חולים רבים בקורונה"

שר הבריאות אמר כי במשרד הבריאות שוקלים להטיל סגר על הישוב החרדי קריית יערים. זאת, לאחר שכרבע מתושביו הוכנסו לבידוד ביתי בשל התפשטות הנגיף. שמונה מתושבי קריית יערים חלו עד כה בקורונה. אושר: סיוע בסך חצי מיליון שקלים למועצה

שר הבריאות יעקב ליצמן אומר בגלי צה"ל כי נשקלת האפשרות להטלת סגר על מקום בו נמצאים כעת מבודדים רבים, שאת שמו לא הסכים לחשוף. "יש מקום במדינה עם ריכוז גבוה במיוחד. בודקים את העניין. זו החלטה לא פשוטה להכריז על סגר ביישוב. בודקים כל מקרה". בהמשך פורסם כי מדובר ביישוב קריית יערים, המכונה גם טלז-סטון, המונה כ-5,000 תושבים, כ-1,500 מהם נמצאים עתה בבידוד ביתי.

במועצה המקומית נערכים לסיוע לתושבים, והמועצה רכשה מכספה טונות של אוכל וספרי לימוד כדי לסייע למשפחות שבבידוד. כעת מחכים במשרד הבריאות ובמועצה המקומית לתוצאות של בדיקות הקורונה שנלקחו מעשרות תושבים. כ-6,500 תושבים מתגוררים בקריית יערים, מועצה מקומית ליד ירושלים הנחשבת לאחד היישובים העניים בארץ.

מהמועצה נמסר כי, "מועצה ומשרד הבריאות יחד עם פיקוד העורף קיימו היום דיונים החל משעות הבוקר, ולאחר מכלול הנתונים שעלו, הוחלט שאין שינוי בהוראות שניתנו עד היום ממשרד הבריאות, שאלו שהיו בקרבת החולים יכנסו לבידוד, ובשלב זה הוחלט שאין סיבה להטיל סגר על קרית יערים יותר משאר ערי הארץ, המועצה ומשרד הבריאות ימשיכו לקיים דיונים כל העת בהתאם להתפתחויות".

בתוך כך, במהלך השעות האחרונות פנה ראש מועצת קרית יערים, יצחק רביץ, למשרד הפנים בבקשה לקבל סיוע תקציבי לאור המצב שאליו נקלעה המועצה ובידודם של כ-1500 תושבים.בשל הצורך במתן מענה מיידי, פעלו מנכ"ל המשרד, מרדכי כהן, ואגף התקציבים במשרד הפנים לזירוז ההליך הבירוקרטי ושחררו תקציב ראשוני בגובה של כ-500 אלף ש"ח שיסייע למועצה אל מול המצוקה התזרימית שבה היא שרויה. התקציב יועבר למועצה הערב או מחר. במקביל, בוחן משרד הפנים אפיקי סיוע אפשריים נוספים למועצה.

אמש דיווחנו כי בנוסף ל-7 בני משפחה עליהם דווח במוצ"ש, מניין החולים מקורונה בישוב החרדי טלזסטון – קריית יערים שבסמוך לירושלים עלה לפחות ל-8. אדם בשנות השלושים לחייו מהישוב נדבק. "לצערנו בשעה האחרונה התגלתה חולה נוספת מהישוב. בשעות הקרובות תצא הודעה ממשרד הבריאות", כתב אתמול ראש המועצה יצחק רביץ בהודעה לתושבים.

עוד הוסיף כי "בשם משרד הבריאות אני פונה ומבקש בכל לשון של בקשה, כל מי ששהה במקומות שפורסמו בימים האחרונים, שיכנס לבידוד ביתי בלי שום הוראת היתר. זה לא משחק, ואנחנו חייבים לקחת ברצינות את הדברים. בס"ד זו הדרך היחידה למגר את המגיפה. אם ישמר הבידוד ובכלל אם נשמור על הכללים שפרסם משרד הבריאות, נוכל בחסדי שמים לעצור את המגיפה".

חולה מספר 182

החולה הוא גבר בשנות השלושים לחייו מישוב ליד ירושלים, מגע של חולה מאומת.
המגעים הקרובים של החולה אותרו ומתודרכים באופן פרטני.

6.3: 17:00-17:30 בית הכנסת שבישיבת "מאורות התורה" בקריית יערים . 21:00-22:00 שיעור בבית הכנסת "דרכי אבותינו" בקריית יערים.

7.3: 08:30-10:30 בית הכנסת "קול יהודה" בקריית יערים.
18:30-18:45 בית הכנסת "דרכי אבותינו" התפלל ערבית במניין השני.

10.3: 07:30-08:00 בית הכנסת "קול יהודה" בקריית יערים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא רוצה

טלז סטון מילא לשמוע שיש בכם קורונה זה יעבור אבל עכשיו כולם יודעים שאתם מועצה מאד עניה
צריך לעזור לכם יותר

קובי, מה אתה מתנשא מה זה בנאדם?
יום אחד עשיר כקורח, יום אחד באדמה נימוח

השם יעזור לכם

לוי אתה צודק דברי לא היו במקומם
ואני מאחל לכולם ולתושבי טלז סטון בפרט בריאות ואושר ועושר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו