Tomer Neuberg/Flash90

בנט סיכם עם המל"ל: משרד הביטחון ירכוש את כל הציוד הרפואי לישראל

שר הביטחון סיכם עם המועצה לביטחון לאומי: מינהל הרכש של משרד הביטחון ירכוש את כל הציוד הרפואי להתמודדות עם נגיף הקורונה. דיווח: מסמך מטריד שחיבר מנהל המערך הלוגיסטי לשעת חירום של משרד הבריאות חושף את החוסרים במלאים

שר הביטחון, נפתלי בנט, סיכם היום (רביעי) עם המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), בתיאום עם משרדי הבריאות והאוצר, כי משרד הביטחון יפתח במבצע רכש רחב היקף של ציוד רפואי חיוני ושינועו למדינת ישראל. זאת, לאור הצרכים המתגברים של מערכת הבריאות והיכולות הייחודיות של משרד הביטחון לרכש חירום ושינוע בינלאומי למדינת ישראל.

עפ"י הסיכום שהושג, משרד הבריאות יגדיר את הצרכים, ומשרד הביטחון, באמצעות מנהל הרכש ויחידת הממונה על השינוע הבינלאומי, יאתרו וירכשו בהליך מזורז ציוד רפואי בארץ ובעולם וישנעו אותו למדינת ישראל. עוד סוכם כי נציג של מנהל הרכש יישב באופן קבוע במשרד הבריאות וירכז את הדרישות ואת בתאום בין המשרדים.

ב'חדשות 12' נחשף מוקדם יותר מסמך מדאיג במיוחד שחיבר לפני ימים אחדים מנהל המערך הלוגיסטי לשעת חירום של משרד הבריאות שמגלב עד כמה המשרד לא הגיע ערוך ומוכן להתמודדות עם אירוע כזה של התפשטות מגפה. במסמך מפורטים החוסרים של משרד הבריאות בהם מאה יחידות של מכונות הנשמה מדגם C6, עשר מיליון מסכות, חמש מיליון יחידות של חלוקים חסיני מים ו-12 מיליון יחידות של משקפי מגן.

בתוך כך, ב'חדשות 13' דווח כי מדינת ישראל החמיצה בימים האחרונים את האפשרות לרכוש מכונות הנשמה, מסיכות וערכות לבדיקות נגיף הקורונה, לאחר שקבוצה של יזמי הייטק הצליחו בעזרת הקשרים שלהם להשיג את האפשרות לרכוש את הציוד. במשרד הבריאות התמהמהו עם התשובה ואת הציוד המבוקש יקבלו מדינות אחרות.

אריק גומונובסקי, אחד ממובילי הקבוצה ויזם בתחום הסייבר, סיפר כי יש מספר מצומצם של מכונות הנשמה בעולם, ומעט חברות שיודעות לייצר ולספק אותן, אך "האמריקנים פשוט רוכשים הכל מהכל". לדבריו,"לא צריך את המכונה הכי מתאימה, צריך לקנות את מה שיש, כי מה שלא מזמינים היום – מחר לא רלוונטי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו