צילום: יונתן סינדל / Flash90

דיווח: ליצמן ביקש להחריג את בתי הכנסת, נתניהו: "נדבקים שם הכי הרבה"

במהלך ישיבת הממשלה הלילית: שר הבריאות ביקש משר המשפטים להחריג את בתי הכנסת ולאפשר תפילות במניינים, נתניהו שמע על כך והביע התנגדות נחרצת: "בבית הכנסת יש את מקדם ההדבקה הגבוה ביותר, זה מוקד עצום של הדבקה. אין ברירה"

בישיבת הממשלה הטלפונית הלילה (רביעי), שארכה יותר משש שעות, הממשלה אישרה את החמרת התקנות לשעת חירום והחלת אכיפה על מי שיפר את גבולות התנועה במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

במהלך הדיון הטלפוני התבבר כי שר הבריאות יעקב ליצמן ביקש משר המשפטים אמיר אוחנה להחריג את התפילה בבתי הכנסת מהתקנות המחמירות החדשות, וביקש להמשיך ולאפשר תפילה של עד 10 איש (מניין), תוך שמירה כל כללי המרחק של 2 מטרים בין המתפללים – כך דווח ב'וואלה חדשות'.

כשראש הממשלה בנימין נתניהו שמע על כך, הוא התנגד בתוקף ודרש שבתי הכנסת יסגרו ותותר רק תפילה בשטח פתוח, עד לעשרה אנשים בלבד, במרחק של שני מטרים לפחות מאדם לאדם.

נתניהו אמר: "בבית הכנסת יש את מקדם ההדבקה הגבוה ביותר, ביחד עם מסעדות וחנויות, זה מוקד עצום של הדבקה. אין ברירה". שר הבריאות ליצמן השיב: "ברגע שאנחנו שומרים על שני מטר אני לא רואה שיש צורך לשנות". ראש הממשלה התעקש שיש בכך צורך והבהיר כי "אם צריך שאקח אחריות על זה, אני אקח את האחריות על זה". בשלב זה השרה מירי רגב ביקשה לדעת אם ההגבלה תהיה זהה גם למסגדים ונתניהו השיב שכן.

השר יריב לוין גיבה את עמדת נתניהו ואמר כי "במצב הזה להגיד לאנשים אל תהיו פה ואל תהיו שם ואז מאפשרים להם להתגודד איפשהו, זה בלתי סביר לחלוטין". גם השר רפי פרץ הוסיף כי "בהרבה בתי כנסת ככה נוהגים. מתפללים בחוץ". נתניהו הבהיר את עמדתו שיש לסגור את בתי הכנסת ולאפשר רק תפילה בחוץ בתנאים המצוינים, והשר ליצמן הודיע שהוא מתנגד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו צודק בזה במאה אחוז!
לא יודע מה ליצמן חושב?
על שפילט מיט אנדערע מענטשן לעבן

מה נסגר איתך ליצמן ?
אתה לא רואה לאן זה הולך ?
אתה רוצה להרוג אותנו ?
סכנת נפשות….

כל הנתונים של בתי הכנסת הם לפני ההקפדה על שמירת מרחק ודילול מתפללים

נתניהו צודק חד משמעית, וד"ל!!!!

הטעות של ליצמן: היה צריך לבקש להחריג רק השטיבלאך של גור בהם שומרים בתוקף על תקנות משרד הבריאות, ולסגור את השטיבלאך של החוגים שמזלזלים בתקנות.

אנטישמי דוחה

אם ליברמן היה מעיז להגיד את זה היו מתנפלים עליו,
רק ביבי מה שהוא אומר – קדוש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו