Nati Shohat/Flash90

הממשלה אישרה: הקלות בזכאות לדמי אבטלה, מענק למפוטרים מעל גיל 67

הממשלה אישרה את תקנות הביטוח הלאומי לפיהן הזכאות לדמי אבטלה תורחב גם למי שעבדו רק שישה חודשים בלבד לפני שפוטרו. כמו כן, מפוטרים מעל גיל 67 שהופסקה עבודתם יקבלו מענק. כולם יקבלו מקדמה של מקדמה של 2,000 שקל

הממשלה אישרה בשעה זו את תקנות הביטוח לאומי, במסגרתן קוצרה תקופת האכשרה הנדרשת לשם קבלת דמי אבטלה. עד היום היה נדרש לעבוד לפחות שנה מתוך השנה וחצי האחרונות כדי להיות זכאי לדמי אבטלה, ובעקבות משבר הקורונה הוחלט על קיצור התקופה לחצי שנה, כך שגם מי שעבד חצי שנה מתוך השנה וחצי האחרונות יהא זכאי לדמי אבטלה.

בנוסף, הוחלט על הארכת תקופת הזכאות, כך שמי שהסתיימה לו התקופה בה זכאי לקבל אבטלה בחודשים מרץ ואפריל, וככל שלא מצא עבודה, מוארכת לו אוטומטית תקופת הזכאות לקבלת דמי אבטלה עד סוף חודש אפריל.

כמו כן, עקב העומס על מערכות הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה, אישרה הממשלה לביטוח הלאומי להעניק מקדמה של עד 2,000 שקלים גם למי שטרם הסתיימה הבדיקה של תביעתו לפני חג הפסח. בנוסף, הוחלט על דחיית תשלומי הביטוח הלאומי לעצמאים לחודש אפריל על מנת להקל עליהם בתקופה זו.

עוד אושרו תקנות נוספות עבור מבוגרים מעל גיל 67 שהופסקה עבודתם. במסגרת התקנות נקבע כי מבוגר שהופסקה עבודתו יהא זכאי למענק הסתגלות חד פעמי של עד 2,000 שקלים עבור חודש מרץ ובנוסף, מענק של עד 4,000 שקלים עבור חודש אפריל.

השרה גילה גמליאל: "לאחר מאמצים שהפעלתי בנושא, נממש בקרוב העברת מענקים מיוחדים לבני 67 ומעלה שנפלטו משוק העבודה, בנוסף לקצבת הזקנה. המטרה הייתה לאשר את התקנה לפני כניסת השבת כדי שנוכל להוציא אותה לפועל כבר בתחילת השבוע הבא, כדי שהאזרחים הוותיקים יוכלו להתארגן לקראת חג הפסח".

ח"כ מירב כהן מחוסן לישראל בירכה: "אחרי מאבק ציבורי בנושא, אני מברכת על כך שהממשלה קיבלה את הדרישה שלנו לספק מענה גם לאנשים עובדים שחצו את גיל 67 והוצאו בימים אלו לחל"ת או פוטרו. זה גם הוגן כלפיי הציבור וגם נכון כלכלית למשק ויעודד אנשים מבוגרים לחזור ולעבוד אחרי שהמשבר יחלוף. שנדע ימים יפים יותר. שבת שלום".

בתוך כך, משירות התעסוקה נמסר הבוקר כי שיעור האבטלה עלה הבוקר ל-21.4%. מאז אתמול ב-17:00 בערב ועד 5:00 הבוקר נרשמו 9,497 דורשי עבודה חדשים. מתחילת החודש נרשמו 732,525 דורשים חדשים – 90% מהם בחל"ת.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם כל העובדים שקוצצו להם שעות העבודה אך הם אינם זכאים לאבטלה כי הם לא בחל"ת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו