Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות 8 תוצאות שגויות: הוקפא פרסום תוצאות בדיקות הקורונה

בעקבות נתונים סותרים בבדיקות לגילוי הנגיף, המשרד הנחה את קופות החולים להפסיק למסור תוצאות למטופלים. ראש חטיבת רגולציה ומחשוב במשרד הבריאות אמר כי התגלו נתונים סותרים, וההנחיה היא לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו

משרד הבריאות מעכב את מתן התשובות לבדיקות הקורונה שנערכו במעבדות בעקבות תקלת מחשוב שהתגלתה בהעברת הנתונים. על פי המשרד, נמצאו שמונה נתונים סותרים בבדיקות לגילוי הנגיף. התוצאות לא נמסרו לציבור, אך מי שנבדק ולא קיבל תשובה התבקש להישאר בביתו. ממשרד הבריאות נמסר כי עבודת המעבדות נמשכת כסדרה וכך גם לקיחת הבדיקות על ידי מד"א.

מוריס דורפמן ראש חטיבת רגולציה מחשוב ובריאות דיגיטלית במשרד הבריאות אמר כי "מדובר ב-27 מעבדות פעילות בכל רחבי הארץ. במסגרת בדיקה שגרתית של מהימנות הנתונים אמש (טרם הודעה לחולים) התגלו מספר נתונים סותרים. לאור זאת הוחלט לבצע בדיקה מקיפה בכל המעבדות של נתוני הבדיקות שבוצעו אתמול (וטרם דווחו לחולים)".

"חשוב להדגיש שצוותי המעבדות עושים עבודה מצוינת ושהמעבדות פועלות בהיקפים חריגים שעוד ילכו ויגדלו ובמשך 7 ימים בשבוע. פעילות המעבדות נמשכת בשבת, וכך גם פעילות מדא . ההנחיה הינה רק לעצור בשלב זה את הודעות לציבור על הבדיקות שנעשו אמש. להערכתנו התקלה תתוקן תוך שעות בודדות".

דורפמן הוסיף: "צריך לזכור שהמעבדות עובדות בקיבולת של אלפי בדיקות ליום – עוד מעט נגיע ל-10,000 בדיקות ביממה ובעוד שבועיים על פי הנחיית רה״מ 30 אלף ביממה, זוהי כמות גבוהה מאוד של בדיקות שמדינת ישראל עושה וזה מגביר את כמות העבודה של כולנו. המערכת כולה מגוייסת לטובת האירוע".

מאוחר יותר הוסיף דורפמן כי מדובר בשמונה מקרים בלבד בהם היו פערים בין הנתונים, מתוך למעלה מ-6000 בסך הכל. למרות זאת, החליט המשרד לעצור את העברת הנתונים בכללותה. הבדיקות עצמן ממשיכות להתבצע כרגיל. צוותים של משרד הבריאות ומשרד ראש הממשלה עובדים על פתרון בשעות אלה.

ב'כאן חדשות' דווח כי מאז אמש ב-1:00 אחרי חצות מנסים אנשי המיחשוב במשרד לאתר את טיב התקלה אבל עד לשעה זו עדיין לא הצליחו. התקלה אינה בתוצאות הבדיקות של החולים בתוך המעבדה, אלא בהעברה שלהם למשרד הבריאות ולקופות. המחדל החמור ביותר בתקלה כזאת היא האופציה שלא נשללת ע"י בכירים במשרד, כי יש אנשים שבעקבות התקלה קיבלו תשובה שלילית לקורונה אבל הם חיוביים וייתכן שהם עלולים להדביק אחרים.

ב'ווינט' נחשף כי נערה בת 14 תושבת רמלה התבשרה השבוע כי נדבקה בנגיף הקורונה, וזאת על אף שלדבריה ולדברי אמה מעולם לא נבדקה. נציגת משרד הבריאות התקשרה הערב לאמה של הנערה והודתה כי נעשתה טעות בבדיקות. בקופת חולים כללית אישרו כי המקרה מוכר וציינו כי הגורם שהיה אחראי על הבדיקה הוא משרד הבריאות.

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות טוענת כי יש בעיה של חוסר סדר בשטח ופער בין הנתונים המתפרסמים על היקף דיגום המטופלים, לבין הגעתם למעבדה. "עד כה, עושות המעבדות הרפואיות עבודה מצוינת, מקצועית ומהימנה. עם זאת היא אומרת כי "כל דגימה, מרגע הגעתה לכל אחת מהמעבדות הרפואיות, בשעות הפעילות, נבדקת תוך 6 שעות, ומועברת התשובה מהמעבדות למשרד הבריאות, לפי הפרוטוקול". לטענתה יש לבדוק את השרשרת ואת המסלול כולו, מרגע לקיחת הדגימה, עד הגעתה למעבדה, ואופן מסירת התשובה על ידי משרד הבריאות.

מקופת חולים כללית נמסר כי "לבקשת משרד הבריאות הבדיקות שנעשו בימים האחרונים לא מופיעות באתר עבור לקוחות הקופה, במטרה למנוע מצב שאנשים יקבלו תשובות לא מהימנות. משרד הבריאות מבצע בדיקה חוזרת במערכת ורק אחרי שיהיו בטוחים נחזיר את התשובות לאתר. לרופאים האישיים עדיין יש את התוצאות, זה לא נמחק, זה פשוט לא מופיע באתר כדי לא למסור תשובה שגויה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש מלא טעויות!! אני עשיתי בדיקה ומחכה כבר כמעט שבוע ואין תשובה!!! אין עם מי לדבר, מד"א נתנו לי 4 גרסאות לבידוד, משרד הבריאות שיחררו אותי לחופשי, אני נמצא בין הפטיש לסדן ולא יודע למי לפנות!

למרות כל הפאניקה יש משהו הזוי במערכת. ביום שישי בשעה 15:30 קיבלתי הודעת סמס ממשרד הבריאות שביום מסוים ושעה מסוימת שהיתי ליד חולה קורונה ועליי להכנס מיידית לבידוד. התאריך הנל שהיתי בבית. בוודאות. צלצלתי למשרד הריאות ואחרי שעה ורבע ענתה לי טלפנית שאמרה לי שאני מופיע במאגר כמי שצריך לשהות בבידוד. הבהרתי לה שהייתי בבית באותו זמן ושתגיד לי לפחות איפה מופיע להם שהייתי או ליד איזה חולה. כמובן שלא היו לה תשובות והיא מספרת שיש לה מעל 200 תלונות של אנשים שטוענים טענה דומה.
אמרה שאולי עבר מישהו ברדיוס של הבית שלי, אז אמרתי לה שאם ככה גם אשתי היתה צריכה לקבל הודעה זהה וגם השכנים מסביבי ואף אחד לא קיבל. אין תשובות, אין עם מי לדבר.
כנס לבידוד ואם תצא החוצה אתה עובר על החוק.
חבר שגר 2 רחובות ממני קיבל את אותה הודעה בשעות הבוקר באותו יום ושעה שכביכול אני הייתי ליד חולה קורונה וגם הוא לא מבין על מה ולמה
אני בהחלט מבין את כל הפאניקה ובאמת שאנחנו שומרים על הכללים ובקושי יוצאים מהבית למעט תפילות וקניות אבל להכניס אנשים לבידוד לחינם זה כבר הזוי.

לפנות לה' שם בדוק יענו לך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו