Yonatan Sindel/Flash90

ביקורת בליכוד: "לא ייתכן ש-19 ח"כים יקבלו 17 תיקים ו-3 ועדות"

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר נגד כוונת ראש הממשלה להעניק לכחול לבן מחצית מהשרים בממשלה: "ממשלת אחדות היא דבר חשוב אך לא בכל מחיר, לא ייתכן ש-19 ח״כ יקבלו 17 תיקים ו-3 ועדות". עוד הוסיף כי, "אסור לוותר על אף אחד מהגוש הימין"

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר יוצא בביקורת פנימית נגד כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק לכחול לבן מחצית מהשרים בממשלה הקרובה: "אחרי הרבה זמן שלא צייצתי עקב המשא ומתן אני מרשה לעצמי לומר כך", כתב זוהר בטוויטר. לדבריו, "ממשלת אחדות היא דבר חשוב אך לא בכל מחיר, לא ייתכן ש-19 ח״כ יקבלו 17 תיקים ו-3 ועדות". עוד הוסיף כי, "אסור לוותר על אף אחד מהגוש הימין".

ששת חברי הכנסת מפלגת 'ימינה' שיגרו היום מכתב לראש הממשלה בדרישה ל"קביעת קווים אדומים לממשלת אחדות על ידי בלוק הימין". לדבריהם, "אנחנו מוטרדים מאוד מהפרסומים בתקשורת הימים האחרונים על מה שנראה כמו מכירת כל הערכים והנכסים החשובים לימין לשבעה עשר המנדטים שמביא איתו ח"כ בני גנץ לממשלה".

"ממשלת אחדות היא אכן צו השעה ומחוייבת הן מהמציאות הפוליטית והן מאתגר הטיפול במשבר הקורונה. מלכתחילה ברור היה שהיא תדרוש וויתורים משני הצדדים והימין לא יוכל לצאת עם מלא תאוותו בידו. אולם חייבים להיות לכך קווים אדומים. ממשלת אחדות לא יכולה להיות ממשלת שמאל, גם אם היא בראשותך, והיא איננה יכולה להתפרק מכל נכסי הימין".

"אנו שומעים על החשיבות שאתה מייחס לשמירת אחדות בלוק הימין גם בממשלת אחדות וסבורים, כמובן, כי זו אכן מטרה חשובה והכרחית להמשך הדרך. ואולם, איננו רואים כיצד האמירה הזו מתורגמת הלכה למעשה. המו"מ מתנהל על ידיך מבלי להיוועץ או לעדכן את ראשי הבלוק ולקבל החלטות בנושאים כה חשובים וכה הרי גורל במשותף. אחדות הבלוק לא יכולה לעבוד רק לכיוון אחד, כאשר הליכוד בראשותך זקוק לו. זו מחוייבות דו-צדדית לשותפות בקבלת ההחלטות ובעיצוב פניה של הממשלה וממילא עתידה של המדינה לשנים הבאות".

"אנו מבקשים לקבל בהקדם הבהרות לחששות שהועלו לעיל ולקבוע מנגנון היוועצות וקבלת החלטות משותפת בטרם ייסגרו הסכמים בלתי הפיכים מול ח"כ בני גנץ שיעמידו אותנו בפני עובדות מוגמרות שלא בטוח שנוכל לחיות איתן בממשלה וממילא כחלק מבלוק הימין", לשון המכתב.

ב'וואלה' דווח כי בכירים בליכוד לוחצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן על בכירים בכחול לבן להגדיל את מספר השרים בממשלה, כדי להגדיל את מספר התיקים שיהיה בידי נתניהו לחלק לבלוק הימין ולשרי המפלגה. לפי המתווה הנוכחי שנידון בין צוותי המו"מ של המפלגות, מסוכם כי הממשלה תכלול 30 שרים, שיחולקו בצורה שווה בין בלוק הימין לבין כחול לבן ומפלגת העבודה.

על פי הדיווח של טל שלו, בכירים בליכוד מנסים לשכנע את אנשי כחול לבן להסכים לתוספת של ארבעה שרים לפחות, מה שיגדיל את מספר השרים ל-34-36. לנוכח התסיסה שעולה גם בימינה וגם בתוך מפלגת השלטון על חלוקת השרים המסתמנת, הטענה היא שתוספת התיקים תאפשר לנתניהו לייצר יציבות בגוש הימין ובליכוד ולייצב את פעילות הממשלה. גורמים בכחול לבן אמרו בתגובה כי מספר השרים לא יעלה על 30.

מסתמן שמפתח החלוקה הוא תיק לכל ארבעה ח"כים, מה שיקנה לש"ס 2-3 תיקים וליהדות התורה תיק אחד ואת ראשות ועדת הכספים. לפי המפתח הזה, ימינה צריכה לקבל 1-2 תיקים, אך במפלגה דורשים שלושה תיקים ומאיימים להישאר מחוץ לקואליציה. גם בליכוד ישנה תסיסה הולכת גוברת; אחרי חלוקת התיקים לשותפות בבלוק הימין-חרדים, כמעט מחצית מהשרים המכהנים כיום בליכוד ייאלצו לוותר על מקומם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו