צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

מספר המתים מקורונה בבריטניה זינק ב-854 בבני אדם בתוך יממה; 743 מתו בספרד

אחרי מגמת ירידה בימים האחרונים, עלייה במספר היומי של המתים והנדבקים החדשים בספרד. הרשויות בספרד אומרות שההתמתנות תיקח זמן, אך כבר דנים באפשרות של הקלה במגבלות בשבועות הקרובים. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, נמצא עדיין בטיפול נמרץ

לאחר שבימים האחרונים המספרים שהגיעו מספרד העידו על האטה בהתפשטות נגיף הקורונה במדינה, במשרד הבריאות הספרדי הודיע הצהריים (שלישי) על 743 בני אדם נוספים שמתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ביממה הקודמת מתו 637 ושלשום דווח על 674 מתים. מניין המתים בספרד עלה ל-13,798. גם במספר הנדבקים החדשים יש עלייה וביממה החולפת אובחנו עוד 5,478 חולים חדשים, לעומת 4,273 ביממה הקודמת ו-6,023 חולים חדשיםשלשום. עד כה אובחנו במדינה 140,510 חולי קורונה.

הרשויות בספרד אומרות שההתמתנות של המגפה תיקח זמן, אך מציינות כי ישנם סימנים מעודדים של הקלה מסוימת בעומס בבתי החולים. הממשלה בספרד כבר דנה באפשרות של הקלה במגבלות בשבועות הקרובים.

בתוך כך, בבריטניה זינק מספר המתים מקורונה ביממה האחרונה ב-854 בני אדם. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, נמצא עדיין בטיפול נמרץ אך הוא אינו מחובר למכונת הנשמה ומצבו נותר יציב, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה בדאונינג 10. דוברו של ראש הממשלה הבריטי מסר לרשת החדשות סקיי כי מצבו של ראש הממשלה "יציב" וכי הוא "במצב רוח טוב". הדובר דחה את הטענות כי הממשלה ניסתה להסתיר את חומרת מצבו של ראש הממשלה ואמר: "היינו כנים איתכם לאורך כל הדרך".

ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום מפני הסרה מוקדמת מדי של ההגבלות שהטילו מדינות ברחבי העולם דובר הארגון כריסטיאן לידמאייר אמר: "אחד הדברים החשובים ביותר הוא לא לוותר על ההגבלות מוקדם מדי – כדי למנוע נפילה מחדש". לדבריו: "זה כמו שאם חלית ויצאת מוקדם מדי מהמיטה והתחלת לרוץ מוקדם מדי, אתה מסתכן בחידוש המחלה". דבריו מגיעים על רקע "אסטרטגיות היציאה מהסגר" שפורסמו אתמול באוסטריה ובגרמניה.

בארצות הברית חצו הלילה (בין שני לשלישי) את רף 10,000 המתים במגפת הקורונה, כאשר ביממה האחרונה נרשמו בארה"ב 1,343 מקרי מוות מהנגיף. כמו כן, זוהו 30,576 מקרי הידבקות חדשים בוירוס. על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, עד כה מתו מהנגיף 10,986 בני אדם בארצות הברית, ומספר החולים עומד על 368,196.

בעוד בניו יורק רואים תחילת שינוי במגמה, במקומות אחרים בארצות הברית – כמו דטרויט ולואיזיאנה – יש עלייה בכמות המקרים המאובחנים. החשש הוא שהשיא בארצות הברית עדיין לפנינו, ושמספרי המתים עלולים להגיע ל-3,000 בני אדם ביממה.

בארה"ב הזהירו בסוף השבוע שמספר המתים יגיע לשיא בשבוע הקרוב, ורק לאחר מכן עשויה להיות האטה. ג'רום אדאמס, שאחראי על שירותי הרפואה הציבוריים, הזהיר שהשבוע הקרוב יהיה "העצוב והקשה ביותר". הוא השווה את השבוע הקרוב למתקפה בפרל הארבור ולמתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו