צפו: ארדן ביקר במאה שערים; ריבלין סייר במחסומי המשטרה

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן סייר היום בירושלים כדי לעמוד מקרוב על היערכות המחוז לאכיפת ההגבלות החדשות שאושרו היום בממשלה. נשיא המדינה יצא היום אל המחסומים בהם פועלים כוחות הביטחון האוכפים את הנחיות המאבק בקורונה

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן סייר היום בירושלים כדי לעמוד מקרוב על היערכות המחוז לאכיפת ההגבלות החדשות שאושרו היום בממשלה. השר ארדן פגש בראשית סיורו את נשיא המדינה רובי ריבלין, יחד עם ממלא מקום המפכ״ל ועדכן אותו על פעילות המשטרה וגופי המשרד לבטחון הפנים במאבק בקורונה. הנשיא הביע את הערכתו והוקרתו לפעילות השוטרים ומשרתי המשרד.

משם המשיך השר לביקור במרכז השליטה המחוזי המקבל את פניות האזרחים ולאחר מכן ביקר השר במספר מחסומי משטרה שנפרסו במסגרת היערכות המחוז ושוחח עם השוטרות והשוטרים המוצבים בהם. במהלך הסיור ביקר ארדן בשכונת מאה שערים ועמד על פעילות המשטרה באזור.

ארדן אמר כי "אני מצדיע לשוטרות ולשוטרים שלנו, שמסכנים את בריאותם למען כולנו. כשאנו נחגוג את ליל הסדר הם יסיירו ויפעלו בישובי המדינה כדי לוודא שהנחיות משרד הבריאות נשמרות. אני מבקש מהאזרחים לסייע לשוטרים ולהישמע להנחיותיהם. זוהי שעת מבחן לכולנו ואנחנו במלחמה הזו יחד. אם נשאר בחג הזה ביחד, נוכל להיות בני חורין בסיומו".


סיור הנשיא ריבלין. צילום: אבי קנר

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצא היום אל המחסומים בהם פועלים יחד חיילי צה״ל, שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג״ב יחד והודה להם על פועלם למען שמירת הסדר. ״במאבק הזה אתם שומרים עלינו, שוטרים ושוטרות, מתנדבים ומתנדבות, בירוק ובכחול, כולכם למען הבריאות של כולנו," אמר הנשיא לכוחות הפועלים במחסומים השונים לאור הנחיות המאבק בקורונה לפיהן יוכלו מגבלות סגר ברחבי הערים".

"אנחנו מתמודדים עם משבר בריאותי שמדינת ישראל לא ידעה כמותו. במשבר הזה, צוותי החרום ובתוכם כוחות צה"ל, מג"ב והמשטרה – משרתים סדירים לצד מתנדבים – ניצבים בחזית. חזית ההגנה על שלום הציבור ובריאות הציבור. פעם אחר פעם אתם מוכיחים שאתם עומדים בכל אתגר למען אזרחי ישראל כולם. גם במחיר סיכון הבריאות האישית שלכם". הנשיא הוסיף כי הוא מבין שהם פוגשים לא פעם אזרחים כועסים מול מגבלות התנועה הקשות והדגיש: ״אני סומך על התבונה, הבגרות ויכולת ההכלה שלכם".

בטרם יצא הנשיא אל המחסומים, נועד בבית הנשיא עם מ״מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן והשר לביטחון פנים גלעד ארדן אשר עדכנו אותו במצב הכוחות ותפקודם בשטח. במהלך הפגישה חיזק הנשיא את ידי מ״מ המפכ"ל והשר על העבודה הנעשית ברחבי הארץ במסגרת אכיפת התקנות. כמו כן, ציין הנשיא לטובה את אורך הרוח שמפגינים השוטרים בכל נקודות החיכוך עם הציבור.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר: "כולנו מתמודדים עם אתגר שלא הכרנו בעבר, אתגר משמעותי, אשר מחייב אותנו מפקדי ושוטרי משטרת ישראל לפעול במשימה ייחודית ושונה מהפעילות השגרתית לה אנו מורגלים. משימתנו היא משימה לאומית, מתן הסיוע, בשמירת בריאותו ובטחונו של הציבור. אנו אוכפים הגבלות על חירות תנועתם של אזרחים רבים זאת על מנת לשמור על החירות לחיים של כלל הציבור. אני יודע כי השוטרים והשוטרות חזקים ונכונים להתמודד עם כל אתגר ואני סומך עליהם."

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן הוסיף: "המסירות וההקרבה של השוטרים היא אינסופית כדי להציל חיים ולמנוע את התפשטות הנגיף והם אלו שבחזית כיום ומסכנים את עצמם למען הציבור". השר הודה לנשיא על ההערכה וההוקרה של העבודה המדהימה שעושה משטרת ישראל למען האזרחים.

צילומים: מארק ניימן/לע"מ, Olivier Fitoussi/Flash90 ותקשורת השר ארדן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו