צילום: אהרון גץ - יום ליום ויונתן זינדל - פלאש 90

וִיהִי בְּנִסּוֹעַ הָאָרוֹן: הלוויית הראשון לציון מרן הגר"א בקשי דורון זצוק"ל • צפו

רבבות חלקו כבוד מרחוק: הלווייתו של מרן הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל, הרב הראשי הספרדי לשעבר, שהלך הלילה לעולמו, התקיימה בבית ההלוויות הספרדי בגבעת שאול בהשתתפות גדולי ישראל וילדיו של הרב • שידור חוזר

בשעה זו הסתיימה מסע הלווייתו של זקן הראשונים לציון מרן הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצוק"ל, הרב הראשי הספרדי לשעבר, שהלך הלילה לבית עולמו לאחר שחלה בנגיף הקורונה ההולך ומתפשט בארץ ובעולם כולו והוא בשנת השבעים ותשע לחייו. במסע ההלוויה שנערכה ב'הר המנוחות' שבירושלים השתתפו מספר מצומצם מאוד של תלמידים ומקורבים זאת בשל ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות. בשל ההלוויה המצומצמת העבירו את מסע ההלוויה בשידור חי.

ב'הר המנוחות' הספידוהו תמרורים הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א, הרה"ר הגר"ד לאו שליט"א, הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א והגאון רבי בניהו שמואלי שליט"א והגר"ש רבינוביץ שליט"א רב הכותל והמקומות הקדושים אשר ביכו את לכתו של שר וגדול בישראל בטרם עת. גם הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, מרן הגר"מ צדקה שליט"א ומרן הגר"מ מאזוז שליט"א וכן הרב הראשי לשעבר הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א, הספידוהו דרך הטלפון בשידור חי.

הראשון לציון הגרש"מ עמאר ביכה את לכתו של הגר"א בקשי דורון זצ"ל בבכי תמרורים ואמר: "מרן הרב עובדיה נלקח מאיתנו לפני כמה שנים בודדות, תמיד היינו רואים בו משענת גדולה וחזקה אבל עכשיו גם הוא נלקח בחטף, למי אבכה וכף אכה, הרב בקשי דורון היה בבחינת לוחות התורה". "ריבונו של עולם" הוסיף הגרש"מ עמאר "הבט וראה שאין לנו על מי להישען".

הרה"ר הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א ביכה את לכתו ואמר: "שהקדוש ברוך הוא יחוס וירחם עלינו, שהקדוש ברוך הוא יאמר כבר די לכל הצרות ויעצור את המגיפה הנוראה הזו, אבינו מלכינו, מנע מגיפה מנחלתך". בהמשך דבריו אמר הגר"י יוסף "תעמוד לפני הקדוש ברוך הוא ותתחנן לפניו שנוכל לחזור לבתי הכנסת ולבתי המדרש".

הרב הראשי לשעבר הגרי"מ לאו פתח את הספדו ואמר: "מחמדנו, גאון עוזנו, צר לי עליך אחי נעמת לי מאוד". במהלך הספדו הוסיף ואמר הרה"ר לשעבר: "גם בזמנים שהיו לנו חילוקי דעות הילכתיות ביננו, שמרנו תמיד זה על כבודו של זה, הרב זצ"ל היה ניכר ביותר במידת הענווה המיוחדת שלו, דובר אמת בלבבו, פיו וליבו תמיד היו שווים".

בשל ההנחיות במסע ההלוויה עצמה השתתפו מספר מצומצם של מקורבים ותלמידים כאשר ההספדים כולם מועברים בשידור חי לאלפי ישראל על ידי 'ערוץ הידברות' ובפועלו של הרב יהודה חזן נאמנם ומקורבם של גדולי ישראל.

עם סיום ההספדים מיטתו של זקן הראשונים לציון זצ"ל המשיכה בדרכה אל עבר מקום קבורתו שכבר קנה בחיי חיותו בסמוך לרעייתו הרבנית ע"ה שם הוא נטמן לדאבון ליבם של תלמידיו הרבים והמוני בית ישראל שראו בו כמורה דרך, פוסק, שר וגדול בתורה. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם.

צילום: אהרון גץ, יום ליום ויונתן זינדל, פלאש 90.


alt="" width="724" height="483" />

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל על דברים.צדיק ויגיד בעל חסידים גדול

עצוב מאד!!!
אבידה ענקית לכוחנו!!
היתה אמורה להיות לוויה של מאות אלפים מהעולם כולו…
מי יתן שימליץ עלינו מלמעלה..

חבל על דאבדין ולא משתכחין?

אוי אוי מאוד מצער שזכותו תגן עלינו מלעמלה?????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו