Tomer Neuberg/Flash90

"בתפילה נוקטת המשטרה ביד תקיפה": מאות בהפגנה מסכנת חיים בתל אביב

מאות הגיעו הערב לכיכר "הבימה" להפגין נגד ראש הממשלה. במשטרה ציינו שאין הגבלה על כמות המפגינים, בתנאי שנשמר המרחק ביניהם והמוחים עוטים מסיכה. זעם במגזר החרדי: "אכיפה אובססיבית נגד מנייני תפילה, נטפלים גם למנייני מרפסות"

מאות מפגינים הגיעו הערב (חמישי) לכיכר הבימה בתל אביב כחלק ממחאת "הדגלים השחורים" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענת המארגנים, המוחים עומדים במרחק של שני מטר לפי סימונים שבוצעו בשעות האחרונות במקום. במשטרה ציינו שאין הגבלה על כמות המפגינים, בתנאי שנשמר המרחק ביניהם והמוחים עוטים מסיכה.

גורמים במגזר החרדי מציינים בזעם כי המשטרה מקיימת אכיפה אובססיבית בימים האחרונים נגד מנייני תפילה. כידוע, הממשלה אסרה לקיים מניינים, גם בשטח פתוח וגם במרחק של 2 מטרים בין מתפלל למתפלל, אפילו בהשתתפות 10 מתפללים בלבד, לעומת הפגנות שמותרות בחוק גם בהשתתפות אלפים. לעתים המשטרה נטפלת גם ל"מנייני מרפסות" שרק החזן עומד ברחובה של עיר, למרות שמדובר בפחות מ-100 מטרים בביתו, למרות שהחוק מתיר זאת.

ח"כ יעקב טסלר אמר היום במליאת הכנסת כי "כשמדובר באכיפת איסור תפילה במניין, נוקטת המשטרה ביד תקיפה באופן חריג בחוסר פרופורציה, בלא שום יחס לאכיפת שאר ההגבלות. מאידך, נחשפנו לצילומים שונים מחופי הים עמוסי מתרחצים, פארקים הומי אדם- אנשים נשים וטף, תפילות של מוסלמים על גגות בניינים עם משתתפים רבים, בניגוד לחוק, מופעי זמר ברחבת בתי חולים, הפארקים בשכונת רחביה פתוחים לרווחה, אבל בשכונת רמות, הגינות והפארקים משולטים ומגודרים שלא יכנסו בהם חלילה".

"רק אמש, פרסם כתב N12, כי מאות חיילים רקדו וחגגו את המימונה בניגוד מוחלט להנחיות המוטלות על תושבי ישראל כולם. את חג שביעי של פסח וכן את המימונה נאלצו הישראלים לחגוג עם בני ביתם בלבד, אך בבסיסי צה"ל נערכו חגיגות המוניות וריקודים צפופים באוהל עמוס חיילים. ועוד אינספור אירועים, מראות שבריכוזי המגזר החרדי כבר לא רואים מזמן".

בתוך כך, ברקע הדיונים המתקיימים הערב על אסטרטגיית היציאה במשק ובמערכת החינוך, העלה השר אריה דרעי הצעה לאפשר קיום מנייני תפילה בכללים של 10-15 איש בשטח הפתוח בלבד תוך הקפדה על כל הכללים. לדברי השר, מעבר למזון הגשמי יש צורך לדאוג גם למזון הרוחני של הציבור הנוהג להתפלל במניין. "יצוין כי ההצעה עלתה הערב לדיון שמקיים ראש הממשלה והיא תידון בכובד ראש", נמסר מטעמו של השר דרעי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
41 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא קלטתם איפה אתם חיים אין מה לעשות אתם במדינה חילונית ואנחנו סה"כ האורחים עד שיבוא הגואל.

המשטרה מזמן כבר איבדה חוסר אימון מוחלט

בסוף מחר בבוקר כל חרדי עוד עלול ללבוש טלאי צהוב.
טלאי צהוב!!

ואז נראה את האנטישמים עומדים בזה, מול העיתונות העולמית…. מה תעשו????
טלאי עם מגן דוד…
החרדים מתחילים להבין ת'מסר.
תראו למה אתם גורמים…
אני שומע על אנשים שמדברים, שהם הולכים ללבוש… פשוט נורא.
מדינה יהודית?
תראו לאיזה שפל הגענו…!!
השוטרים עושים עבודת קודש.
אבל משהו בהחלטות, לא מספיק אוהב, לא נותן תחושה של ביחד.

ה' יחזיר אותם ואותנו בתשובה

במקור אני מארה"ב. הרגשתי שם אנטשמיות. אבל אף פעם לא הרגשתי כ"כ שאני בגלות, כמו שאני מרגיש היום במדינת ישראל.

די עם ההיתממות
נוקטים נגדנו יד קשה כי הוכחנו שאנחנו ראויים לכך.
ואגב לא רק בארץ אלא בכל העולם . ברוך ה שבארץ המספרים נמוכים לכו לחו"ל ותמצאו שחלק החולים והנפטרים מהציבור היהודי חרדי גבוה פי כמה וכמה מחלקו היחסי באוכלוסייה.

די נמאס מהשקר של המדינה . די נמאס לשמוע שצריך להלשין עלינו בחסות הרבנים ומשרד הבראיות. כל המדינה חיה בהפקר ורק לדתיים מתנפלים

הציבור לא מבין את חומרת המצב אני מוכרח לומר בזוהר הקדוש יש נבואות למה שיהיה באחרית הימים וכן בהרחבה בנביאים על אחרית הימים יהיה בירור אחרי בירור ליראות "בין צדיק לרשע בין עובד השם לבין אשר לא עבודו " תפסיקו להיתבוסס במספר המתים או בעוד נייעס בוא וניתפוס את עצמנו ונחזור בתשובה כי זה כמו בשואה שאנשים בליל הבדולח חשבו שזה שיא האנטישמיות ולאחר כך נהרגו 6 מיליון יהודים אנחנו עכשיו רק בתחילת הקרחון השם הולך לעשות פה בעולם את כל הנבואות גויי העולם ימותו כמו זבובים ועכשיו הגיע הזמן הגורלי ובמקום להבין זאת אז אנשים מדברים על גלות השטרה עזבו אותכם אתם מתלכלכים בזוטות רק ה' גדול

תיקון טעות גלות המשטרה

מה אפשר לעשות? הפגנה זה דמוקרטיה. וזה מותר. יהדות זה ההיפך מדמוקרטיה וזה אסור

בושה . כלימה.. איפו החברי כנסת שלנו שעושים עם ביבי גוש… די מספיק תקומו תהפכו כיסאות .תיצעקו. למה אתם שליחים שלנו.

אני מקפיד לא להתפלל בציבור, אך אולי גם אני אעשה סימונים עם החברה שלי וכך נתפלל, הסיבה שהתירו להם הפגנה זה כמו אשת יפת תואר מוטב שיעשו בהיתר ולא יעשו באיסור, כי בטוח שהם לא היו מקשיבים להנחיות, וגם בטוח שבגץ היה מתערב ואומר שחייב לשמור על חוק יסוד של הפגנה, וכך מותר לשמאלנים מה שאסור לעבדי ה'. אולי נתחפש לחילונים, נתפלל עם כובע מצחיה, וככה לא יאמרו לנו כלום, אה ונדאג שהשליח ציבור יהיה דומה ללפיד או לשריד או לעופר שלח

עניין של כמות…
אין שני מטר הפרדה בהפגנה
ולפנות הפגנה של מאות אנשים- צריכים חצי מחוז של שוטרים.
לא נראה לי שזה עניין של הפלי'ה.

כמה שהחילונים יהיו צפופים ויסכנו את כולם הם ימשיכו להאשים ולהסית את החרדים שבינתים סגורים בביתם (עקב הנחיות משרד הבריאות)שהם אלו שהביאו את הקורונה לא משנה מה יהיה תמיד יאשימו אותנו

זו עובדה ש
המשטרה תמיד אבל תמיד היית נגד החרדי היהודי שומר תורה ומצוות ושבת קודש

זו עובדה
נכון יש כמה שוטרים שוטים שנחמדים
אבל הם שוטים
ושוליים….
המגמה היא אנטי דת היהודית

חברים עד שגדולי ישראל לא ישבו במועצת כמו בכל החלטה גורלית ויקבלו לידיהם את כל הנתונים שמקבלים גלויי הראש שמחליטים לנו האם תפילה במנין חשובה או טבילה במקווה פחות מהרבה דברים אחרים אנחנו לא נצליח לשכנע את מר ליצמן וכל אלו ששלחנו לכנסת לשנות את דעתם
ראש הממשלה וחברותו פשוט יודעים שאנחנו לא נתאבד על זה ולכן הם מסכימים אפילו לומר שאת הבתי כנסת יחזירו בסוף עפרא לפומיהו
עד מתי נישב בחיבוק ידיים ונושיט את הלחי לעוד סטירה
ונכון שאני לא עצניק אבל אולי הגיע הזמן שנצא לרחובות ונפגין בצורת תפילה ואולי אפילו נעשה הפגנה במקווה עם שמירת מרחק (אני מקוה שכולכם יודעים שאחוז ההדבקות במקווה עמד על אחוז אחד בלבד ועליו הם הכי נלחמו)

סוף סוף החרדים התחילו לקלוט שהם לא חלק מהמדינה
תכניסו לכם טוב לראש המדינה זה לא אתחלתא דגאולה
השכינה בגלות והיהודים בגלות הבעיה שאנחנו מחפשים גלות נוחה יש מקומות באמריקה שזה גלות נוחה אבל המדינה זה גלות יותר קשה

אני חושב שיש בזה הגיון מכיוון שאצל החילונים הקורונה נגמרה כמעט לגמרי כל מה שהם עדיין שומרים על הכללים זה בעיקר כדי שלא יהיה אפליה ולכן אנו רואים בכל זאת הפרות פה ושם

ברוך ה' ששונאים אותנו, זה מרגיז אבל זה טוב זה אומר שאנחנו שונים, שמקנאים בנו, וזה טוב גם לחינוך.

לא אומר שצריך לטפח את זה.. אבל בינתיים לא צריך להרגיש רע מזה אנחנו יודעים את האמת וזה העיקר,

באמת חשבתם שבית המשפט יעצור הפגנות נגד ביבי?

ל קנאקער סליחה אבל לא הבנתי לאיזה כיוון אתה הולך. מה שבטוח שיש לנו קושי גדול בהסברה מהרבה סיבות שחלקם לא נראה שתלוי בנו …וכמו שכתב קודמי ……תשובה…..

תצאו גם אתם להפגין על הגזענות(התוצאה היא מוות, אם בא לכם…)??

עזבו אותכם מהסברים מספיק משפט אחד ימח שימם

אני בעד!!!!!!
בעד שהשמאל שונאי עם ישראל הערב רב הפוסט יהודים.
[לא מכליל. לא מכליל.]
יצאו להפגין בהמוניהם .ושלא ישמרו מרחק. ושיצטופפו כמה שיותר. ויחבקו את כארמל שאמע ואת ליברמן עם מצליח וכו'.
ללא מסכות. ללא כפפות.ללא מרחק.
כי רקקק טוב יצא מזה!
מישהו מתנגד?

תמשיכו לדמיין כאילו הממשלה והמשטרה ממש מודאגת מבריאות הציבור
הם מחכים כבר 70 שנה מתי יבוא להם הזדמנות לסגור את בתי החינוך והבתי כנסת
עכשיו שבא לידם לא יחמיצו א"ז

הכתבה הזאת היא חוסר טעם ומקצועיות, ועצם העובדה שכל הזמן מחפסים להקדים דין על הזולת היא השחתחת המידות וחילול ה. יש אין ספור סיבות להבדל בין לעשות מנינים לתפילה ולעשות הפגנה הזאת. לדוגמה, תפילה היא שלוש פעמים ביום כל יום . לו והיו דורשים לעשות הפגנה באותו תדירות הלא ברור שהיו אוסרים בסוף?! ועוד הפגנות זה חלק מהותי בדמוקרטיה שמופיע בחוק יסוד, מה שאין כן מנינים- כן ישראל זאת מדינה חילונית עדיין.

עזבו שטויות…
מי שרוצה להתפלל במניין יכול בלי שום בעייה.
מספיק להתלונן, בנתיים רוב החולים נמצאים במגזר שלנו.
וזה לא בגלל "ששונאים אותנו".

הפתרון היחיד להפוך את התפילות במנין, להפגנות , והרי הפגנות מותרות

ואגב כול השינאה והביקורת שמופנת כלפינו, זה רק בגלל שמצפים ממנו להיות יותר טובים מכול שאר החלאות שבחוץ.
אז דיי עם התלונות.
כול אחד יקשיב לרב שלו, ולא יחפש את מי להאשים.

סוף סוף מתחילים להפנים שאנחנו בגלות בין אחינו היהודים!!!
ללכת עם טלאי צהוב – זה רעיון ממש טוב!
שלא תחשבו לרגע, שזה "יזיז" משהו למישהו, אך לכל הפחות החילונים יבינו מה אנו מרגישים!
מצד שני, מי יודע מה יחליטו לעשות לנו על "חוצפתנו"! הם יקראו לזה "פגיעה בקדושי השואה" ויתנו קנסות, למי שיתפש עם טלאי צהוב על בגדו! שלא לדבר על מאסר, התעללות וכו'.
ד' מנער ומטלטל אותנו, כדי לעורר אותנו לשוב בתשובה שלימה!
רק מי שיאחז חזק חזק בהקב"ה,יתחזק באמונה ובטחון בד' ויקבל עול מלכותו באמת – יזכה להנצל!!! זה הזמן להשתדל להיות בין אלה, שיזכו להיות ולחזות בגאולה השלימה במהרה בימינו, אמן!!!

הכתבה הזאת היא חוסר טעם ומקצועיות, ועצם העובדה שכל הזמן מחפסים להקדים דין על הזולת, ללא מענה מצידו קודם, היא השחתת המידות וחילול ה מצד ה"כתבים" הסתומים שלכם. יש הרבה סיבות להבדל בין מנינים לתפילה ולעשות הפגנה יחידה הזאת. לדוגמה, תפילה היא שלוש פעמים ביום כל יום . לו והיו דורשים לעשות הפגנות באותו תדירות הלא ברור שהיו אוסרים?! ועוד ,הפגנות זה בסופו של יום חלק מהותי בדמוקרטיה ומופיע בחוק יסוד, מה שאין כן מנינים – כן ישראל בסופו של דבר היא מדינה חילונית עדיין.

אנשים לא באמת ישמרו על הכללים[מנין עד ברכו הופך ל20 ולא באמת ישמרו 2 מטר [וגם אם יהיו כאלה שישמרו בודאי יהיו הרבה שלא ישמרו ]] ומספיק אחד ממאה שלא ישמור להפיץ בהמון[בייחוד במקום שיש הרבה נפשות בבית אחד]

ולמה הכי הרבה קנסות מחולקים לחרדים?
אין מה לעשות, שונאים אותנו, מאשימים אותנו.
בואו נצא גם להפגין, נראה מה יקרה אז….??

מי שרוצה להתפלל בשטח פתוח, שיעשה זאת תוך כדי החזקת שלט 'מצילים את המדינה נגד אפליה' פשוט להתנדנד עם זה ולהתפלל בכוונה. תפגינו בכוונה מכל הלב!

מה הבעיה, צאו, הפגינו בכל יום תמיד, בוקר, צהרים וערב, על הדרך תפילה עד היום בו התקבלו התפילות/ההפגנות ונוכל להתפלל בהיתר, עם עקש תתעקש וכ'ו

מיכאל, אתה חרדי או מה.
כי ממש לא נירא לי לפי החשיבה הזאת, נראה אותך שותק כשאתה במאה מטר וחוטף מכות ודוחות.
אנחנו יזרנו לגטו,

כרמל שמאה הכהן הוא ימני וראש עירייה מטעם הליכוד וגם את ליברמן אל תקשר כזה מהר לשמאל

יש חילוק פשוט בין התפילות לבין ההפגנות כמו שציינו שאם ההפגנות היו שלמאות אלפי איש שלש פעמים ביום באמת היו אוסרים גם את זה. וכל מי שלא מסכים עם זה הוא אדיוט מוחלט.

ומדוע בהפגנה באיקוביץ של עצניקים שהיה עשרה אנשים המשטרה הורתה לפזר את ההפגנה

לא נעים להודות, אבל סטמאר והעצניקים צדקו.. אנחנו בגלות בין חילוניים..

אולי כדאי שבאמת נענוד תלאי צהוב ואז אולי למישהו יזוז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו