Shlomi Cohen/Flash90

נשיא המועצת: "למרות ההקלות, מי שמחויב שיישאר בבית מלכתחילה"

מביתו של גדול הדור מרן חכם שלום כהן נמסר כי "לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות המתירות לקיים מנייני תפילה במקום פתוח, מרן שליט״א שב ומדגיש כי גם בעניין זה על הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות, וחל איסור חמור לחרוג מהנחיות אלו"

מביתו של גדול הדור מרן חכם שלום כהן שליט״א נמסר כי "לאחר שבשולי המחנה רבו המקלים בהנחיות משרד הבריאות הניתנות מעת לעת בגין נגיף הקורונה, הננו מגלים דעתנו דעת תורה, כי חובה קדושה להישמע לכללים ולהנחיות משרד הבריאות ולמעט לצאת מפתח הבית".

עוד הוספיו וצייטו את הגמרא בבא קמא: "תָּנֵי רַב יוֹסֵף, מַאי דִּכְתִיב, (שמות יב) 'וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר'. כֵּיוָן שֶׁנִּתָּן רְשׁוּת לַמַּשְׁחִית, אֵינוֹ מַבְחִין בֵּין צַדִּיקִים לִרְשָׁעִים". עוד אומרת הגמרא שם: "תָּנוּ רַבָּנָן, דֶּבֶר בָּעִיר – כַּנֵּס רַגְלֶיךָ, שֶׁנֶּאֱמַר, 'וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר', וְאוֹמֵר, (ישעיה כו) 'לֵךָ עַמִּי בֹּא בַחֲדָרֶיךָ וּסְגֹר דְּלָתְךָ בַּעֲדֶךָ'", והוסיפו כי "אין מזרזים אלא למזורזים".

עוד נמסר כי "לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות המתירות לקיים מנייני תפילה במקום פתוח, מרן שליט״א שב ומדגיש כי גם בעניין זה על הציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות, וחל איסור חמור לחרוג מהנחיות אלו".

"למרות כל ההקלות שנקבעו בדבר, מי שבנסיבות בריאותיות מחויב להישאר בביתו (מבוגר, חולה, קבוצת סיכון) ומתפלל ביחידות, יש לו על מה שיסמוך ואפילו לכתחילה, ואין לו לחוש בזה כלל. ותהיה תפילתו חשובה ומקובלת לפני יושב במרומים אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להישמר על נפשותינו וחמירא סכנתא מאיסורא".

לסיום נמסר כי "וכל השומעים בקול דברי חכמים יהא שכרם גדול מן השמיים, ותבוא תפילתם לפני יושב במרומים שיחוס עם עני ואביון להחיות לב נדכאים אמן. בברכת והסירותי מחלה מקרבך".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שפה קדושה מאדם קדוש איש אמת שכולנו צריכים להתפלל חזק שישמור לנו על מנהיגי הדור.

איש האלוקים בדורנו

"מי שבנסיבות בריאותיות מחויב להישאר בביתו"
(מבוגר, חולה, קבוצת סיכון)
הסוגריים במקור? או פרשנות מעוותת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו