מת או בתדרמת? דיווחים סותרים על מצבו של שליט צפון קוריאה ג'ונג און

דיווח ביפן: מומחה סיני שנשלח לקוריאה הצפונית כחלק מהמשלחת המיוחדת לטיפול בקים ג'ונג און, סיפר כי הוא אחז בחזהו ונפל על הקרקע. מכון מחקר בארה"ב: "רכבת שכנראה שייכת לקים ג'ונג און נצפתה בצילומי לוויין חונה בעיירת קיט בצפון קוריאה"

דיווח ביפן: שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נמצא בתרדמת לאחר ניתוח שעבר מוקדם יותר החודש – כך פרסם השבועון היפני "שוקטן גנדאי". מומחה סיני שנשלח לקוריאה הצפונית כחלק מהמשלחת המיוחדת לטיפול בקים ג'ונג און, סיפר למגזין היפני כי השליט הצפון קוריאני אחז בחזהו ונפל על הקרקע בעת ביקור באזור כפרי במדינה. רופא שליווה אותו ביצע בו פעולות החייאה והוא הובהל לבית חולים סמוך.

השבועון היפני ציטט בכיר בשירותי הבריאות הסיניים שאמר כי "הוא הועבר לבית חולים וקיבל עיסוי לבבי. צוות רפואי סיני הוזעק לצפון קוריאה, אך הצוות הצפון קוריאני החליט שלא ניתן יהיה לחכות להגעתם של הסינים וביצעו ניתוח צנתור". המקור הסיני טען בפני השבועון היפני כי על אף שמדובר בניתוח פשוט יחסית, ידיו של המנתח רעדו ולקח להם כמעט פי שמונה מהזמן הרגיל לבצע את הניתוח.

עוד נמסר לשבועון כי לרופאים הצפון קוריאנים לא היה ניסיון בביצוע ניתוח באדם הסובל מעודף משקל קיצוני. "כשהגענו לסייע, זה כבר היה מאוחר מדי והמנהיג נכנס למצב וגטטיבי". לא ברור אם הדיווח אכן נכון אך מדובר באחד מהמגזינים המוכרים והגדולים ביפן שדיווח בעבר על המתרחש בצפון קוריאה באופן מדויק. דיווחים אמינים פחות ששודרו ברשתות טלוויזיה שונות בהונג קונג טוענים כי המנהיג הצפון קוריאני מת כבר כמה ימים.

מכון מחקר בוושינגטון דיווח כי רכבת מיוחדת שסביר להניח כי שייכת לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און זוהתה בצילומי לוויין חונה השבוע בעיירת נופש צפון קוריאנית. צילומי הלוויין שעליהם נשען הדיווח על הרכבת מהערב הגיעו לידי פרויקט "צפון 38", העוקב אחר הנעשה בצפון קוריאה. לפי אנשי הפרויקט, הרכבת נצפתה חונה בתחנה בוונסאן ב-21 באפריל וב-23 באפריל.

אף שבמכון אמרו כי סביר להניח שמדובר ברכבת של קים, בסוכנות הידיעות רויטרס מדגישים כי אין להם אישור שזו אכן הרכבת שלו או שהוא אכן בוונסאן. "הימצאות הרכבת שם אינה מוכיחה היכן נמצא שליט צפון קוריאה ואינה אומרת דבר על מצבו הבריאותי, אבל היא כן מחזקת את הדיווחים שקים נמצא באזור כלשהו השמור לאליטה הצפון קוריאנית במזרח המדינה", נמסר מהמכון.

ברויטרס דווח כי סין שלחה צוות מומחים רפואי לקוריאה הצפונית כדי לסייע למנהיג המדינה קים ז'ונג און. לפי הדיווח, המשלחת, שבראשה עמד בכיר המחלקה לקשרים בין-לאומיים במפלגה הקומוניסטית של סין, יצאה מבייג'ינג לקוריאה הצפונית ביום חמישי. המחלקה לקשרים בין-לאומיים היא הגוף הסיני המרכזי שמנהל מגעים עם קוריאה הצפונית.

כזכור, ביום שלישי דווח ב-CNN כי גורמים במודיעין האמריקני מאמינים שקים נמצא במצב קשה וייתכן כי הוא עשוי להיות בסכנת חיים ממשית. עם זאת, באתר Daily NK, שבסיסו בסיאול, ציטטו גורמים עלומים בתוך קוריאה הצפונית שאמרו שקים התאושש מהניתוח, והוא מחלים בווילה באתר נופש בחוף המזרחי אחרי שעבר הליך רפואי בשל בעיה בלב ובכלי הדם ב-12 באפריל.

תהיות בנוגע למצבו הבריאותי של המנהיג עלו לאחר שפספס את חגיגות יום ההולדת של סבו, קים איל סונג, שחלו ב-15 באפריל, זאת על אף שנראה מתפקד ופעיל ארבעה ימים קודם, לכן במהלך ישיבת ממשלה. בכיר מודיעין נוסף סיפר ל-CNN כי הדיווחים אודות מצבו הרע של קים הפכו ממשיים יותר, אם כי נכון לרגע זה, קשה לאמת את חומרת מצבו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קים קום, למה אתה לא קם…

שימות

אמן

כתוב בנפול אויבך אל תשמח מאידך גיסא כתוב באבוד רשעים רינה הא כיצד אם זה אמבולנס זה אל תשמח אבל אם זה חברת קדישא זה באבוד רשעים רינה הספק עם קים אם זה אמבולנס או חברת קדישא אז בנתיים שיהיה ווקאלי

הוא נראה פרה?

אם גוג מלך המגוג נפטר ב"ה אנחנו במצב טוב.
לא תהיה מלחמת גוג ומגוג.

עכשיו זה סופי ומאושר:
הוא מת.
תתעדכנו.

הוא מת בסוף או לא?

כן יאבדו אוייבך ה'
ברוך הוא וברוך שמו
שיגמר הרוע והעושק בעולם
עוד רבים אחריו
כל הנגיף הזה על מנת לטהר את העולם משונאי ה' ועמו היקר
ואלה שנפטרים מעמינו הגיע זמנם עלו השמימה בטהרה
עכשיו משיח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו