צילום: Wikipedia.

האחות או ילד: מי ישלוט בצפון קוריאה אחרי קים ג'ונג און?

משפחת קים שולטת כבר עשרות שנים בצפון קוריאה ומעבירה את השלטון בין יורשים גברים, אלא שהמנהיג הנוכחי קים ג'ונג און לא הגדיר יורש. הדיווחים על כך ששליט צפון קוריאה חולה או אפילו מת מעלים את השאלה מי עתיד להחליף אותו?

עם התחזקות השמועות על מצבו הרפואי הקשה או אפילו מותו של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, עולה השאלה מי יחליפו בהנהגת המדינה קיצונית בעלת היכולת הגרעינית, ומערך הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח. קים בן ה-36 עמל בתשע השנים שחלפו מאז מות אביו, קים ג'ונג איל, בכדי לרכז את הכוח בידיו ולהזיז מדרכו יריבים ואף בני משפחה קרובים אותם ראה כאיום על שליטתו.

השלטון של שושלת קים, קים איל סונג, קים ג'ונג איל וקים ג'ונג און, מעולם לא עמד בפני מצב שבו אין יורש מוסכם להנהגה, קים ג'ונג איל (אביו של און) וקים ג'ונג און טופחו כבר מגיל צעיר לרשת את תפקיד השליט הכל יכול של הרפובליקה הדמוקרטית של קוריאה.

ההנהגה בקוריאה הצפונית עוברת בדרך כלל רק ליורשים בגירים ממין זכר, ועל פי ההערכות לקים ג'ונג און בן ה-36 אין בנים בוגרים והוא לא הספיק עדיין להגדיר יורש, מה שמשאיר הערכות בלבד על זהות מחליפו.

אחותו של קים ג'ונג און, קים יו ג'ונג

האפשרות הראשונה והברורה מכולם לרשת את ההנהגה היא קים יו ג'ונג, אחותו של קים ואחת העוזרות הקרובות ביותר שלו. קים יו ג'ונג עומדת באופן רשמי בראש מערך התעמולה של השלטון והוכשרה לקחת חלק פעיל בממשל כבר מגיל צעיר. היא מחזיקה בלגיטמיציה לשלטון כבתו של הרודן המנוח קים ג'ונג איל.

קים יו ג'ונג זכתה להתחנך במוסד יוקרתי בשוויץ, כמו אחיה, קים ג'ונג און. אומנם לימודיה הסתיימו כשהייתה בכיתה ו' בלבד. היא סומנה עוד על ידי אביה כבעלת עתיד פוליטי כשהציגה למבקרים זרים כמי שמתעניינת בפוליטיקה ומעוניינת לקחת חלק בהנהגת המדינה.

קים יו ג'ונג בת ה-32 משמשת כחברת פוליטביורו, הגוף המנהל של צפון קוריאה. ככזו, היא היחידה במשפחת קים עם סמכות וכוח אמיתי במשטר. היא ליוותה את אחיה למפגשי הפסגה העולמיים עם הנשיא האמריקני וההנהגה הסינית, אבל היא גם זו שממלאת לאחיה את קופסת הסיגריות. כך שלא ברור האם ההנהגה תקבל אישה צעירה כמנהיגה.

בנו של קים ג'ונג און

המודיעין הדרום קוריאני טען כי קים ג'ונג און התחתן בשנת 2009 עם ריו סול ג'ו וכי יש להם שלושה ילדים. ייתכן שההנהגה תעדיף להציב בראשה ילד, "בובה" שימשיך את "קו הירושה", כלומר, יורש זכר.

האחיינו של קים ג'ונג און, קים האן סול

האחיין בן ה-25, קים האן סול, עשוי להיות היורש לכאורה. אביו קים ג'ונג נאם היה אחיו למחצה (האח הבכור) של קים ג'ונג און, ויריבו הרציני ביותר, ולכן הוא חוסל במלזיה ב-2017, אבל הותיר אחריו אחיין ששמו מוזכר כמנהיג פוטנציאלי.

אחיו של ג'ונג און, קים ג'ונג צ'ול

האח היחיד של און שנותר בחיים הוא קים ג'ונג צ'ול, תאה יונג הו, לשעבר מספר 2 בשגרירות צפון קוריאה בלונדון שערק לדרום קוריאה, אמר פעם שלאחיו הגדול של קים "אין שום תואר רשמי" והוסיף שהוא "סתם גיטריסט מוכשר באמת". קשה לדמיין שהאח הזה הוא שיירש את השלטון.

מת או בתדרמת? דיווחים סותרים על מצבו של שליט צפון קוריאה ג'ונג און

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמאלה מה זה כדור מנופח שתקעו בו שתי עינים של בבון אף של אריה פה של תנשמת
מה זה?
אני לא מסוגל להסתכל עליו תעיפו את התמונה שלו מכאן
אמאלה איזה פחד☠☠☠☠?‍♂️?‍♀️?‍♀️

ביזוי המת?

שמןןןן

אני מציע שנשאיל להם את יהיר לפיד

כשיהיה
הבן אדם
בבון
כוללת
שימות

אני מקווה שהוא חיי, פייטינג קים ג'ונג און! תמשיך להילחם.

אני מקווה שהוא מת קים ג'ונג און! תמשיך להירקב

מנחם אתה תותח!!!!!!!! מה קרה לך ליאור?????? הוא בבון! באמת עודף משקל?‍♂️

האדם הכי שמן בצפון קוריאה .מעניין למה?

ריקי לא רוצה משיח?

אסור להביט בפני רשע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו