צילום מסך מתוך הטוויטר של בוריס ג'ונסון

לאחר שהחלים מהקורונה: בוריס ג'ונסון שב לביתו וצפוי להכריז על הקלות

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון סיים את תקופת ההחלמה ממחלת הקורונה במעון הכפרי בצ'קרס והוא צפוי לחזור לעבוד מביתו ברחוב דאונינג 10 בלונדון, גו'נסון צפוי להתמודד עם ביקורת קשה נגד הממשלה ויכריז בימים הקרובים על הקלות בסגר על בריטיניה

בריטניה דיווחה היום (שני) על העלייה היומית הנמוכה ביותר במקרי מוות מנגיף הקורונה מזה קרוב לחודש, בעוד הרשויות במדינה מאשרות כי ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שאושפז וטופל בבית החולים לאחר שנדבק בקורונה, חזר לביתו שברחוב דאונינג בלונדון, לאחר שהתאושש מהנגיף.

לפי נתוני משרד הבריאות הבריטי, 413 בני אדם מתו בממלכה ביממה האחרונה, מה שמעלה את מספר המתים הכללי ל-20,732. הפעם האחרונה שבה מתו פחות אנשים ביממה, הייתה ב-31 במרץ, אז נרשמו 381 מקרי מוות. מהנתונים אף עולה כי עוד 4,463 אנשים נמצאו חיוביים לנגיף, מה שמביא את סכום החולים במדינה לכמעט 153,000.

הנתונים האחרונים והמעודדים פורסמו שעות ספורות לפני שחזר ג'ונסון למעונו הרשמי. גורמים רשמיים אישרו שהוא אכן שב לדאונינג הלילה. הוא אף ישוב לתפקידו במהלך היום, לאחר שהשלים את ההחלמה בבית מגוריו במדינה, מאז שחרורו מבית החולים ב-12 באפריל.

העיתון 'דיילי טלגרף' מדווח כי ג'ונסון צפוי להכריז על הקלות בסגר שמוטל ברחבי בריטניה לאחר חזרתו לעבודה, עוד מציין העיתון כי את ההכרזה הזו עשוי לעשות ג'ונסון כבר השבוע – עוד לפני 7 במאי, התאריך המתוכנן לבחינת המשך ההגבלות בממלכה. לפי העיתון הבריטי, מקורביו של ג'ונסון רומזים שבכוונתו "לשנות" חלק מההגבלות, כל עוד המומחים המדעיים יתמכו בכך.

גורם בדאונינג 10 שצוטט ב'ווינט' אמר שג'ונסון "משתוקק להתחיל" בעבודתו. בממשלת בריטניה אמרו בשבוע שעבר שג'ונסון "נמצא בעניינים", משוחח עם השרים על משבר הקורונה ומקבל עדכונים. בשבוע שעבר שוחח גם עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בהיעדרו של ג'ונסון עמדה הממשלה תחת ביקורת גדולה. הצוותים בבתי החולים ובבתי האבות מתלוננים על מחסור באספקת ציוד המגן, וגם כמות בדיקות הקורונה לא עומדת ביעד שהציבה הממלכה.

הממשלה הציבה יעד של 100 אלף בדיקות ליום עד סוף אפריל. לפי הנתונים האחרונים נכון ל-24 באפריל היו פחות מ-29 אלף בדיקות. לפי שר החוץ דומיניק ראב, שממלא את מקומו של ג'ונסון, היעד החדש הוא 51 אלף בדיקות ליום. הממשלה הבריטית כבר ספגה ביקורת בעקבות ההשתהות בתחילת המשבר. היא החליטה לזנוח את הגישה המתירנית יחסית, בין השאר בעקבות דו"ח שהזהיר מתרחיש אימים של "רבע מיליון מתים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו