Hadas Parush/Flash90

נציגי משרד הבריאות: "חוזרים כרגע לפעילות רגילה – נערכים לגל הבא"

בדיון שערכה בכנסת על הפעילות האלקטיבית בבתי החולים, אמר ד"ר ארז און ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות כי "התפוסות יורדות, והמגמה כרגע היא לסגור ולצמצם את מחלקות הקורונה לטובת יותר מרחבים למטופלים האחרים"

ד"ר ארז און ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות אמר היום בדיון בוועדת הקורונה בכנסת כי "ההנחיות שיצאו אתמול ונכנסו לתוקף, מאפשרות החזרה של פעילות אלקטיבית שהיא לא קורונה. אני קורא לציבור שצריך טיפול להגיע, יש הפרדה מאוד ברורה בין מחלקות שעוסקות בקורונה ליתר המחלקות, אמצעי המיגון מוטמעים בצוות ומאוד חשוב שהציבור יבוא לקבל טיפול גם פעילות אמבולטורית, מרפאות החוץ וגם בדיקות, טיפולים וניתוחים במרכזים הרפואיים".

עוד הוסיף כי "בנושא חומר ההרדמה אנחנו יותר מצומצמים, יש מחסור ברמה העולמית. לכן בתחום של ניתוחים שאפשר לעשות ללא הרדמה כללית אין הגבלה, לאלו שעבורם צריך הרדמה כללית יש הגבלה של 50% פעילות בשלב זה".

ח"כ מיקי חיימוביץ' מכחול לבן' שאלה "ביחס לאוכלוסייה המבוגרת, הקשישה שנדרשת לעיתים קרובות לבקר במרפאות החוץ- לאמי שהייתה צריכה לקבל זריקה אתמול הובהר כי תצטרך לשהות לאחר מכן בבידוד לשבוע בדיור המוגן. האם זו הוראה של משרד הבריאות? הם זקוקים לטיפולים הללו ששומרים על חייהם". ד"ר און השיב: "האוכלוסייה הזו יותר רגישה ואנחנו נוקטים בכל הצעדים- אנחנו מדרגים את הכניסה למרפאות, מונעים הצטופפות קהל ושומרים על מרחק שני מטרים כדי לאפשר סביבה בטוחה".

לשאלת ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם) "האם בתי החולים מתקשרים באופן אקטיבי להזמין אנשים להגיע?" השיב ד"ר ארז און: "אנחנו כרגע חוזרים לפעילות רגילה ומסדרים את התורים במרווחים גדולים יותר מבעבר כדי לאפשר את בטיחות המטופלים אך החזרנו את רשימות ההמתנה ואנחנו מודיעים למטופלים להגיע לקבל את הטיפול".

לשאלות ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) האם בתי החולים מתחשבים במטופלים שאיבדו תורים בגלל הקורונה? ולשאלת ח"כ ג'עבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) "האם נוצרה צפיפות בגלל הסבת מחלקות לקורונה שמרתיעה אנשים?" השיב ד"ר און: "זה בהחלט אתגר לא להפסיד את התור של אלו שהמתינו וליצור ויסות ולהכניסם לתור מוקדם יותר כדי שלא יאבדו את הטיפול. מעבר לפעילות הרגילה התפוסות של חולי הקורונה יורדות, והמגמה כרגע היא לסגור ולצמצם את מחלקות הקורונה לטובת יותר מרחבים למטופלים האחרים. יחד עם זאת לא שכחנו את הקורונה ואנחנו צריכים להיות מוכנים לגל הבא, כך שאנחנו עסוקים בהכנות לקליטת חולים נוספים".

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, אמרה בדיון כי "נושא ה- IVF נדון בוועדה מקצועית שהגישה אתמול את מסקנותיה. הפעילות תחזור בהדרגה מתוך אחריות לשלום הנשים והעובר". לשאלת היו"ר ח"כ שלח: במה פעולה זו שונה ולמה דורשת החלטה שונה בגלל הקורונה? השיבה ד"ר עזרא: "הסיבוכים שיכולים להיות הם גדולים, וקיימת גם סכנה של עוברים שידביקו אחד את השני".

ד"ר גיל פייר, משנה רפואי למנכ"ל, בית החולים איכילוב: "אנחנו ערוכים כרגע באיכילוב להחזרת הטיפולים האלקטיביים, חדרי הניתוח חוזרים לעבוד במתכונת יותר מלאה. אנחנו מתחשבים בנושא של מלאי תרופות ההרדמה. יש לנו פחות חולי קורונה בשלב הזה, אך עדיין יש חולים וחלקם קשים, אנחנו משמרים את מחלקת הקורונה ומתאימים חדרים כך שיוכלו לשמש גם לטיפול בחולים אחרים בהמשך".

"אנחנו פונים באופן אקטיבי לחולים שאנחנו חושבים שחשוב שיחזרו למעגל הטיפול. פתחנו את מנגנון זימון התורים וקראנו לציבור לחזור לקבוע תורים. בתחום הצוותים הרפואיים אין לנו בעיה, אין כמעט מקרי הדבקה או בידוד חדשים בתקופה האחרונה, וגם אלו שנמצאים בבידוד צפויים לצאת בזמן הקרוב".

"עיקר העומס הוא על אנשי הצוות הפנימי כרגע. יש לשים לב שההסכמים הקיבוציים שמאפשרים לעבוד ב"קפסולות" עומדים לפוג תוך מספר ימים, מדובר על צוותים שמחולקים לשלושה צוותים נפרדים שלא נפגשים זה עם זה ועובדים 12 שעות ברציפות ונחים 24 שעות למנוע חשיפה. המשמעות היא שלא עובדים על פי ההסכמים הרגילים של כוננויות ותורנויות. זה נסגר בצורה מצוינת ויש לוודא שההסדר יוארך".

פרופ' ארי שמיס, מנכ"ל אסותא: "אסותא רואה את עצמה כחלק אינטגרלי ממערכת הבריאות בישראל, וככזאת נערכנו בהתאם גם ביצירה של מתחם גדול של טיפול נמרץ וגם בהדרכה של הצוות לעזור במקרים בריאותיים חדשים. אנחנו מודאגים מתוצאות המחסור בפעילות אלקטיבית. לא רק הצלת חיים חשובה, גם טיפולים אחרים ובדיקות אבחון חשובים".

"משרד הבריאות צריך לסמוך על מנהלי קופות החולים ולתת להם את חופש הפעולה, שיידעו להיערך לקורונה אך גם להמשיך את הטיפול באוכלוסיות שלמות אחרות. דווקא ההתפרצות שצפויה בחורף הבא – עלולה לייצר עודף צרכים משמעותי, לכן דווקא על רקע הגל השני בתקופה הזאת כדאי להגביר את הפעילות האלקטיבית ואנחנו פונים למטופלים".

ד"ר זאב פלדמן , יו"ר ארגון הרופאים עובדי המדינה: "חשוב לטפל בחולים שחששו או לא יכלו להגיע, ולהזמין אותם להגיע לקבל טיפול. מברך על ההנחיות שיצאו של חזרה לפעילות אלקטיבית וחושב שזה היה מתבקש. החששות של הציבור נובעים מהעובדה שהם באים למקום שמטפל במקרי קורונה, לכן חשוב להדגיש שמדובר באזורים שונים בבית החולים".

"יעזור גם לוודא שחולה שנכנס לבית חולים הוא לא חולה קורונה באמצעות בדיקות באמצעים שיאפשרו קבלת תשובות מהירות. נושא המיגון עכשיו הרבה יותר טוב, אך עדיין יש פערים מסוימים. צריך שיהיה בנק ציוד בבית החולים כדי שנוכל לנפק מסיכה או ציוד אחר למישהו שמגיע לבדיקה או לפגישה".

"כל חשיפה לנגיף היום בצורה בה אנחנו עובדים גורמת לחשיפה של איש צוות אחד או שניים בניגוד למצב שבו התחלנו עם הנחיות מיגון אחרות, שגרם לאנשי צוות רבים להיכנס לבידוד. היום הביטחון של הצוותים יותר גבוה".

ד"ר עזרא, ממשרד הבריאות: "אנחנו עולים בהדרגה בפעילות האלקטיבית, יש מגוון סוגי טיפולים וניתן עדיין לעשות תיעדופים שונים בתוך כל בית חולים וגם הגנה על הצוותים שעדיין נדרשים לעבוד ב"קפסולות" כדי למנוע הידבקויות. ככל שנראה שהמצב משתפר, נחזיר עוד ועוד את המערכת לפעילות שגרתית. בדיקת חולה לפני שנכנס לבית החולים – הוחלט שלא לכל ביקור בבית חולים או פרוצדורה תידרש בדיקה אלא רק לחלקם, יהיה גם שיקול דעת פנימי לבתי החולים שיוכל לדרוש ביצוע בדיקות למטופלים מסוימים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מבינה איך הרופאים יודעים את כל מה שהם עושים מהקרונה הרי זה נגיף משגע וחדש אני רצה להבין אנא עזרו לי האם אתם תוכלו לעזור לי? בדבר הזה אני מחכה לרגע שבו אוכל להבין את הבעיה של הנגיף שמשגע אותי מאודדדדדדדדדדדדד אם תעזרו לי אשמח מאדדדדד

מי שבא הוא בדכ בסיכון
כבר פעמיים דחו לנו תור דחוף
אם נידבק, ה' ירחם

עדיף לא ללכת כרגע .

הלוואי שיהיה גל שני ובשבועיים הקרובים.
ושלא תשלטו על המצב שתפסיקו לחשוב שאתם חכמולוגים גדולים.
גם התושבים וגם משרד הבריאות. יללה' קצת דרך ארץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו