בכיר בחמאס: "אנחנו מוכנים להקריב את הכל לשחרור האסירים"

חבר הלשכה המדינית של חמא התייחס לאפשרות של עסקת שבויים ואמר: "אנחנו מבינים כי נגיף הקורונה מסכן את האסירים שנמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו". לגבי הנורמליזציה של חלק ממדינות ערב אמר כי מדובר ב"תקיעת סכין בגב העם הפלשתיני"

חבר הלשכה המדינית של חמאס, חוסאם בדראן, התייחס היום (ראשון) לאפשרות של עסקת חילופי שבויים בין ישראל לבין ארגון הטרור חמאס וטען כי "אנחנו פועלים לצורך חילופי שבויים ואנחנו מוכנים להקריב את הכל לטובת שחרור האסירים שלנו", עוד אמר הבכיר בארגון הטרור, "אנחנו מבינים כי נגיף הקורונה מסכן את האסירים שנמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו, הן מבחינת תנאי הכליאה שלהם והן מבחינת השאיפה לשחרר אותם לבתיהם".

דברי בדראן, המטרה של חמאס היא "להשיג הישג משמעותי בעסקת השבויים ולא לחפש לדבר על הדברים בתקשורת". הוא הוסיף: "אני מוסר לאסירים שלנו שיהיו בטוחים כי כפי שהיינו מחויבים בעבר לשחרור אסירים – כך אנחנו מחויבים גם עתה לשחרורם".

בעניין סוגיית החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון אמר חבר הלשכה המדינית של חמאס כי "הגדה המערבית נמצאת בסכנה אמיתית". לדבריו: "אנחנו בחמאס נעשה הכל כדי למנוע זאת. הסכנה היא קרובה ואין לנו זמן עודף – זהו הזמן לדאוג לאחדות פלשתינית".

כמו כן, בדראן הביע ביקורת על מדינות ערב שנמצאות ביחסים טובים עם ישראל. "אנחנו דוחים מכל וכל נורמליזציה עם ישראל – הנורמליזציה היא תקיעת סכין בגב העם הפלשתיני והפקרה של רבבות השהידים שהקריבו את עצמם".

כזכור, ברקע הדיווחים בחודש האחרון על משא ומתן בין ישראל וחמאס בעניין חילופי שבויים שוחח מתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, ירון בלום, עם משפחות גולדין ושאול ועדכן אותם כי מתנהלים מגעים בין ישראל וחמאס על השבת הנעדרים. במשפחת גולדין הגיבו לפרסום ואמרו: "קיימת הזדמנות להשיב מידי חמאס את בננו הדר ואת סמ״ר אורון שאול ואת האזרחים מנגיסטו וא-סייד. להחמיץ עכשיו את ההזדמנות, זה חוסר אחריות לאומית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו